Troc.com plant verdere uitbreiding in de Benelux

Troc.com plant verdere uitbreiding in de Benelux

Het Franse Troc, Europees marktleider in depotverkoop van tweedehandsartikelen, wil een versnelling hoger schakelen in de Benelux. De groep met vandaag 29 vestigingen in België wil op termijn 40 verkooppunten in ons land. Ook wil de tweedehandsverkoper dit jaar zijn intrede doen in Nederland, onder het aansturen van de nieuwe Algemeen Directeur Dominique Munier.

Na de overname van Troc Europe door de Luxemburgse investeerdersgroep Saphir Capital Partners enkele maanden geleden, is het bedrijf klaar om de ontwikkeling te versnellen. De Fransman Dominique Munier is daartoe aangetrokken als nieuwe Algemeen Directeur. Munier komt van de Franse bloemistengroep ‘Monceau Fleurs’ en verdiende zijn sporen in de franchisesector bij de ketens ‘Le Jardin des fleurs’ en ‘De Neuville’.


'Grote rol voor Vlaanderen'

Onder impuls van de nieuwe topman hoopt Troc.com Benelux "ondanks de crisis" een omzetstijging van minstens 5% te halen. In 2011 werd nog een omzetgroei van 2% (naar 26,5 miljoen euro) gepreseerd. Die doelstelling moet onder meer gerealiseerd worden met behulp van winkelopeningen in België en Nederland.

 

“Troc.com telt vandaag 28 winkels, waarvan 8 vestigingen in Vlaanderen, 4 in en rond Brussel en 16 in Wallonië. La Trocante heeft één winkel in België, in Namen. Op termijn voorzien wij ruimte voor ten minste 40 vestigingen van de groep in België. Daarbij ligt een grote rol weggelegd voor Vlaanderen,” zegt Pierre Boseret, directeur voor de Benelux. Zo wordt er al concreet gezocht naar een geschikte locatie voor een verkooppunt in de rand van Brussel. Bovendien zal de eerste Troc.com-winkel nog dit jaar zijn deuren openen bij onze Noorderburen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Niet alle retailers zijn fan van Black Friday

23/11/2017

In Frankrijk zijn er een aantal retailers die bewust Black Friday vermijden. Sommige onder hen gaan zelfs nog een stapje verder en maken van Black Friday gebruik om een andere boodschap over consumeren te sturen.

Akkoord over zondagsopening bij Franse hypermarkten Carrefour

23/11/2017

(Update) Vier maanden na zijn aantreden heeft Carrefour-CEO Alexandre Bompard een eerste trofee beet: een akkoord met de belangrijkste vakbonden om in een eerste fase een 30-tal hypermarkten op zondag te openen.

Gimv ziet brood in huisdierartikelen

23/11/2017

Investeringsmaatschappij Gimv heeft een meerderheidsbelang verworven in AgroBiothers, een Franse groep die hygiëne- en verzorgingsartikelen en accessoires voor huisdieren produceert.

LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

Back to top