Troc.com plant verdere uitbreiding in de Benelux

Troc.com plant verdere uitbreiding in de Benelux

Het Franse Troc, Europees marktleider in depotverkoop van tweedehandsartikelen, wil een versnelling hoger schakelen in de Benelux. De groep met vandaag 29 vestigingen in België wil op termijn 40 verkooppunten in ons land. Ook wil de tweedehandsverkoper dit jaar zijn intrede doen in Nederland, onder het aansturen van de nieuwe Algemeen Directeur Dominique Munier.

Na de overname van Troc Europe door de Luxemburgse investeerdersgroep Saphir Capital Partners enkele maanden geleden, is het bedrijf klaar om de ontwikkeling te versnellen. De Fransman Dominique Munier is daartoe aangetrokken als nieuwe Algemeen Directeur. Munier komt van de Franse bloemistengroep ‘Monceau Fleurs’ en verdiende zijn sporen in de franchisesector bij de ketens ‘Le Jardin des fleurs’ en ‘De Neuville’.


'Grote rol voor Vlaanderen'

Onder impuls van de nieuwe topman hoopt Troc.com Benelux "ondanks de crisis" een omzetstijging van minstens 5% te halen. In 2011 werd nog een omzetgroei van 2% (naar 26,5 miljoen euro) gepreseerd. Die doelstelling moet onder meer gerealiseerd worden met behulp van winkelopeningen in België en Nederland.

 

“Troc.com telt vandaag 28 winkels, waarvan 8 vestigingen in Vlaanderen, 4 in en rond Brussel en 16 in Wallonië. La Trocante heeft één winkel in België, in Namen. Op termijn voorzien wij ruimte voor ten minste 40 vestigingen van de groep in België. Daarbij ligt een grote rol weggelegd voor Vlaanderen,” zegt Pierre Boseret, directeur voor de Benelux. Zo wordt er al concreet gezocht naar een geschikte locatie voor een verkooppunt in de rand van Brussel. Bovendien zal de eerste Troc.com-winkel nog dit jaar zijn deuren openen bij onze Noorderburen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top