Universiteit Hasselt/PHL start met cursus Advanced retail design | RetailDetail

Universiteit Hasselt/PHL start met cursus Advanced retail design

Universiteit Hasselt/PHL start met cursus Advanced retail design

Aan de UHasselt/PHL wordt dit najaar een nieuwe cursus aangeboden over retaildesign: "Advanced retail design" wil een raakvlak vormen tussen het strategische aspect van design in de retail en de vertaling in de praktijk. Dat doet de richting met een mix van academische inzichten, professionele adviezen van retailconsultants en diverse praktijktips.

Specialisatiecursus

De Universiteit Hasselt (onderzoeksgroep Marketing) en de Provinciale Hogeschool Limburg (onderzoeksgroep ArcK-Retail Design) hebben de handen in elkaar geslagen voor de specialisatiecursus ‘Advanced retail design’.

 

“In dit specialisatieprogramma worden zowel retail- als designinvalshoeken geïntegreerd om de deelnemers te introduceren in het ontwerp- en implementatieproces van een retailconcept,” benadrukken de initiatiefnemers het verschil met soortgelijke initiatieven.

 

Vanuit die multidisciplinaire aanpak worden verschillende thema’s aangesneden om innovatief en up-to-date uit de hoek te blijven komen in een sterk concurrentiële retailomgeving. “Deze cursus zal handvaten aanreiken om investeringen in retaildesign op een verantwoorde en onderbouwde manier uit te voeren.”


Multidisciplinair

De professionele adviezen van retailconsultants worden verzorgd door onder meer Patrick Casteleyn (Scents), Jo Nelissen (ABN - Creative Young Entrepreneur Of The World 2010), Peter Van der Burght (ex-Philips), Joop Petit en Robert Savelkoul (SatijnPlus). Over de praktijk getuigen ook retailers/gebruikers van diverse sectoren, zoals Donum (lifestyle), Pomax (meubelen/decoratie), Electronic Partner (consumenten- en huishoudelektronica)  en Xandres (kleding).

 

Alle sessies worden bovendien academisch toegelicht door een team van onderzoekers en professoren van de Universiteit Hasselt, PHL of hun netwerk. Het programma omvat zeven intensieve dinsdagavonden van oktober tot november en biedt plaats aan een twintigtal professionals.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe Polette de Zara van de brillen wil worden

25/06/2018

Excentrieke designmonturen voor geen geld, online besteld en rechtstreeks geleverd vanuit de fabriek in China: Polette gaat voor niets minder dan disruptie in de optiekwereld. Het fast-fashion brillenmerk wil de wereld veroveren.

Standaard Boekhandel opent Brusselse flagshipstore

25/06/2018

In de Brusselse voetgangerszone mikt Standaard Boekhandel op een internationaal publiek met een grote keuze aan boeken in het Frans en het Engels. Ook de schrijf- en papierwaren van zusterketen Club krijgen alle ruimte.

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

Fox & Cie opent 17e speelgoedwinkel in Doornik

21/06/2018

De Waalse speelgoedketen Fox & Cie heeft haar zeventiende vestiging geopend in het Doornikse winkelcentrum Les Bastions. "Welke crisis in de speelgoedmarkt?", vraagt de keten zich af.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.