Universiteit Hasselt/PHL start met cursus Advanced retail design

Universiteit Hasselt/PHL start met cursus Advanced retail design

Aan de UHasselt/PHL wordt dit najaar een nieuwe cursus aangeboden over retaildesign: "Advanced retail design" wil een raakvlak vormen tussen het strategische aspect van design in de retail en de vertaling in de praktijk. Dat doet de richting met een mix van academische inzichten, professionele adviezen van retailconsultants en diverse praktijktips.

Specialisatiecursus

De Universiteit Hasselt (onderzoeksgroep Marketing) en de Provinciale Hogeschool Limburg (onderzoeksgroep ArcK-Retail Design) hebben de handen in elkaar geslagen voor de specialisatiecursus ‘Advanced retail design’.

 

“In dit specialisatieprogramma worden zowel retail- als designinvalshoeken geïntegreerd om de deelnemers te introduceren in het ontwerp- en implementatieproces van een retailconcept,” benadrukken de initiatiefnemers het verschil met soortgelijke initiatieven.

 

Vanuit die multidisciplinaire aanpak worden verschillende thema’s aangesneden om innovatief en up-to-date uit de hoek te blijven komen in een sterk concurrentiële retailomgeving. “Deze cursus zal handvaten aanreiken om investeringen in retaildesign op een verantwoorde en onderbouwde manier uit te voeren.”


Multidisciplinair

De professionele adviezen van retailconsultants worden verzorgd door onder meer Patrick Casteleyn (Scents), Jo Nelissen (ABN - Creative Young Entrepreneur Of The World 2010), Peter Van der Burght (ex-Philips), Joop Petit en Robert Savelkoul (SatijnPlus). Over de praktijk getuigen ook retailers/gebruikers van diverse sectoren, zoals Donum (lifestyle), Pomax (meubelen/decoratie), Electronic Partner (consumenten- en huishoudelektronica)  en Xandres (kleding).

 

Alle sessies worden bovendien academisch toegelicht door een team van onderzoekers en professoren van de Universiteit Hasselt, PHL of hun netwerk. Het programma omvat zeven intensieve dinsdagavonden van oktober tot november en biedt plaats aan een twintigtal professionals.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Omzet 100 grootste webshops in België stijgt 13,5%

16/11/2017

De omzet van de top 100 webshops in België is van 3,7 miljard euro toegenomen naar 4,2 miljard euro, een stijging met 13,5%. Vooral voedingsmiddelen en huishoudelijke artikelen gaan vlotter over de digitale toonbank.

Supermarkten aan de ketting in regio Turnhout

16/11/2017

Grootwarenhuizen kunnen niet langer uitbreiden of nieuwe filialen openen in de stadsregio Turnhout. De maatregel moet de lokale handel in Turnhout, Vosselaar, Beerse en Oud-Turnhout een duwtje in de rug geven.

Topman Horeca Vlaanderen nieuwe baas Unizo

16/11/2017

Als de raad van bestuur van Unizo op 7 december het licht op groen zet, wordt Danny Van Assche de opvolger van Karel Van Eetvelt als topman bij ondernemersorganisatie. Voor de 45-jarige Van Assche zou dat een terugkeer naar de roots zijn.

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

Back to top