Universiteit Hasselt/PHL start met cursus Advanced retail design

Universiteit Hasselt/PHL start met cursus Advanced retail design

Aan de UHasselt/PHL wordt dit najaar een nieuwe cursus aangeboden over retaildesign: "Advanced retail design" wil een raakvlak vormen tussen het strategische aspect van design in de retail en de vertaling in de praktijk. Dat doet de richting met een mix van academische inzichten, professionele adviezen van retailconsultants en diverse praktijktips.

Specialisatiecursus

De Universiteit Hasselt (onderzoeksgroep Marketing) en de Provinciale Hogeschool Limburg (onderzoeksgroep ArcK-Retail Design) hebben de handen in elkaar geslagen voor de specialisatiecursus ‘Advanced retail design’.

 

“In dit specialisatieprogramma worden zowel retail- als designinvalshoeken geïntegreerd om de deelnemers te introduceren in het ontwerp- en implementatieproces van een retailconcept,” benadrukken de initiatiefnemers het verschil met soortgelijke initiatieven.

 

Vanuit die multidisciplinaire aanpak worden verschillende thema’s aangesneden om innovatief en up-to-date uit de hoek te blijven komen in een sterk concurrentiële retailomgeving. “Deze cursus zal handvaten aanreiken om investeringen in retaildesign op een verantwoorde en onderbouwde manier uit te voeren.”


Multidisciplinair

De professionele adviezen van retailconsultants worden verzorgd door onder meer Patrick Casteleyn (Scents), Jo Nelissen (ABN - Creative Young Entrepreneur Of The World 2010), Peter Van der Burght (ex-Philips), Joop Petit en Robert Savelkoul (SatijnPlus). Over de praktijk getuigen ook retailers/gebruikers van diverse sectoren, zoals Donum (lifestyle), Pomax (meubelen/decoratie), Electronic Partner (consumenten- en huishoudelektronica)  en Xandres (kleding).

 

Alle sessies worden bovendien academisch toegelicht door een team van onderzoekers en professoren van de Universiteit Hasselt, PHL of hun netwerk. Het programma omvat zeven intensieve dinsdagavonden van oktober tot november en biedt plaats aan een twintigtal professionals.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top