Universiteit Hasselt/PHL start met cursus Advanced retail design

Universiteit Hasselt/PHL start met cursus Advanced retail design

Aan de UHasselt/PHL wordt dit najaar een nieuwe cursus aangeboden over retaildesign: "Advanced retail design" wil een raakvlak vormen tussen het strategische aspect van design in de retail en de vertaling in de praktijk. Dat doet de richting met een mix van academische inzichten, professionele adviezen van retailconsultants en diverse praktijktips.

Specialisatiecursus

De Universiteit Hasselt (onderzoeksgroep Marketing) en de Provinciale Hogeschool Limburg (onderzoeksgroep ArcK-Retail Design) hebben de handen in elkaar geslagen voor de specialisatiecursus ‘Advanced retail design’.

 

“In dit specialisatieprogramma worden zowel retail- als designinvalshoeken geïntegreerd om de deelnemers te introduceren in het ontwerp- en implementatieproces van een retailconcept,” benadrukken de initiatiefnemers het verschil met soortgelijke initiatieven.

 

Vanuit die multidisciplinaire aanpak worden verschillende thema’s aangesneden om innovatief en up-to-date uit de hoek te blijven komen in een sterk concurrentiële retailomgeving. “Deze cursus zal handvaten aanreiken om investeringen in retaildesign op een verantwoorde en onderbouwde manier uit te voeren.”


Multidisciplinair

De professionele adviezen van retailconsultants worden verzorgd door onder meer Patrick Casteleyn (Scents), Jo Nelissen (ABN - Creative Young Entrepreneur Of The World 2010), Peter Van der Burght (ex-Philips), Joop Petit en Robert Savelkoul (SatijnPlus). Over de praktijk getuigen ook retailers/gebruikers van diverse sectoren, zoals Donum (lifestyle), Pomax (meubelen/decoratie), Electronic Partner (consumenten- en huishoudelektronica)  en Xandres (kleding).

 

Alle sessies worden bovendien academisch toegelicht door een team van onderzoekers en professoren van de Universiteit Hasselt, PHL of hun netwerk. Het programma omvat zeven intensieve dinsdagavonden van oktober tot november en biedt plaats aan een twintigtal professionals.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top