Vernieuwde look voor tienjarige Senseo

Vernieuwde look voor tienjarige Senseo

Tien jaar geleden resulteerde de samenwerking tussen Douwe Egberts en Philips in de lancering van een koffiezetapparaat waar de koffie per kopje en niet per kan wordt geserveerd. Die tiende verjaardag van de Senseo vormt nu de aanleiding voor een vernieuwde lancering van de apparaten én de koffiepads.

Nieuwe smaken in een retrojasje

De verpakking van de koffiepads krijgt een 'vintage look' en benadrukt de 250-jaar lange koffietraditie van het merk. Nieuw op de verpakking zijn de navigatiesymbolen die de sterkte en intensiteit van de koffie aangeven. Aandacht gaat ook naar de evoluerende koffiesmaak van de gemiddelde Belg, met de introductie van de Senseo Lungo-variëteit: een Italiaanse mélange in drie intensiteiten.

 

Het klassieke Senseo-toestel wordt in september bovendien aangevuld met een nieuw toestel met aangepast design: de Senseo Twist. Ook hier werd rekening gehouden met het veranderend smakenpalet van de hedendaagse koffiedrinker. Op het aanraakpaneel kan de gebruiker namelijk zelf de intensiteit van zijn koffie bepalen: sterk of mild.

 

De lancering van het Senseoapparaat en de bijhorende koffiepads kende van bij haar lancering in 2002 een enorm succes. Zo’n twee miljoen Belgische huishoudens zijn op dit moment in het bezit van een Philips Senseo koffiezetapparaat. Met ook concurrenten als Nespresso is de markt van koffiecapsules een winstgevende, maar zeer strijdvaardige markt: regelmatig breken er relletjes uit tussen de producenten om hun aandeel te verzekeren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Back to top