Vernieuwde look voor tienjarige Senseo | RetailDetail

Vernieuwde look voor tienjarige Senseo

Vernieuwde look voor tienjarige Senseo

Tien jaar geleden resulteerde de samenwerking tussen Douwe Egberts en Philips in de lancering van een koffiezetapparaat waar de koffie per kopje en niet per kan wordt geserveerd. Die tiende verjaardag van de Senseo vormt nu de aanleiding voor een vernieuwde lancering van de apparaten én de koffiepads.

Nieuwe smaken in een retrojasje

De verpakking van de koffiepads krijgt een 'vintage look' en benadrukt de 250-jaar lange koffietraditie van het merk. Nieuw op de verpakking zijn de navigatiesymbolen die de sterkte en intensiteit van de koffie aangeven. Aandacht gaat ook naar de evoluerende koffiesmaak van de gemiddelde Belg, met de introductie van de Senseo Lungo-variëteit: een Italiaanse mélange in drie intensiteiten.

 

Het klassieke Senseo-toestel wordt in september bovendien aangevuld met een nieuw toestel met aangepast design: de Senseo Twist. Ook hier werd rekening gehouden met het veranderend smakenpalet van de hedendaagse koffiedrinker. Op het aanraakpaneel kan de gebruiker namelijk zelf de intensiteit van zijn koffie bepalen: sterk of mild.

 

De lancering van het Senseoapparaat en de bijhorende koffiepads kende van bij haar lancering in 2002 een enorm succes. Zo’n twee miljoen Belgische huishoudens zijn op dit moment in het bezit van een Philips Senseo koffiezetapparaat. Met ook concurrenten als Nespresso is de markt van koffiecapsules een winstgevende, maar zeer strijdvaardige markt: regelmatig breken er relletjes uit tussen de producenten om hun aandeel te verzekeren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de genomineerden voor de bpost Omnichannel Award 2018

20/02/2018

De jury heeft haar keuze gemaakt uit de longlist van kandidaten: JBC, Sissy-Boy en ZEB maken kans om op 1 maart de bpost Omnichannel Award in de wacht te slepen. Ook uw stem telt mee!

Dampwinkels zien aantal klanten dalen

19/02/2018

Dampwinkels, die zich volledig hebben gestort op de markt van elektronische sigaretten en alles wat daarbij komt kijken, zien hun aantal klanten dalen. Een verstrengde wetgeving is een van de redenen daarvoor.

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Prima jaar voor Decathlon dankzij sterke expansie

15/02/2018

In 2016 rondde Decathlon voor  het eerst de kaap van de 10 miljard euro omzet. Vorig jaar werd ook de grens van 11 miljard gesloopt, met dank aan een sterke internationale expansie.

Back to top