Vernieuwde look voor tienjarige Senseo | RetailDetail

Vernieuwde look voor tienjarige Senseo

Vernieuwde look voor tienjarige Senseo

Tien jaar geleden resulteerde de samenwerking tussen Douwe Egberts en Philips in de lancering van een koffiezetapparaat waar de koffie per kopje en niet per kan wordt geserveerd. Die tiende verjaardag van de Senseo vormt nu de aanleiding voor een vernieuwde lancering van de apparaten én de koffiepads.

Nieuwe smaken in een retrojasje

De verpakking van de koffiepads krijgt een 'vintage look' en benadrukt de 250-jaar lange koffietraditie van het merk. Nieuw op de verpakking zijn de navigatiesymbolen die de sterkte en intensiteit van de koffie aangeven. Aandacht gaat ook naar de evoluerende koffiesmaak van de gemiddelde Belg, met de introductie van de Senseo Lungo-variëteit: een Italiaanse mélange in drie intensiteiten.

 

Het klassieke Senseo-toestel wordt in september bovendien aangevuld met een nieuw toestel met aangepast design: de Senseo Twist. Ook hier werd rekening gehouden met het veranderend smakenpalet van de hedendaagse koffiedrinker. Op het aanraakpaneel kan de gebruiker namelijk zelf de intensiteit van zijn koffie bepalen: sterk of mild.

 

De lancering van het Senseoapparaat en de bijhorende koffiepads kende van bij haar lancering in 2002 een enorm succes. Zo’n twee miljoen Belgische huishoudens zijn op dit moment in het bezit van een Philips Senseo koffiezetapparaat. Met ook concurrenten als Nespresso is de markt van koffiecapsules een winstgevende, maar zeer strijdvaardige markt: regelmatig breken er relletjes uit tussen de producenten om hun aandeel te verzekeren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.

Gratis verzending voor leden Bol.com Select

08/08/2018

In navolging van Amazon voert Bol.com zijn lidmaatschapsservice op: Select-leden kunnen nu het hele assortiment gratis bezorgd krijgen. Althans, als ze de lidmaatschapskost betalen.