Vernieuwde look voor tienjarige Senseo

Vernieuwde look voor tienjarige Senseo

Tien jaar geleden resulteerde de samenwerking tussen Douwe Egberts en Philips in de lancering van een koffiezetapparaat waar de koffie per kopje en niet per kan wordt geserveerd. Die tiende verjaardag van de Senseo vormt nu de aanleiding voor een vernieuwde lancering van de apparaten én de koffiepads.

Nieuwe smaken in een retrojasje

De verpakking van de koffiepads krijgt een 'vintage look' en benadrukt de 250-jaar lange koffietraditie van het merk. Nieuw op de verpakking zijn de navigatiesymbolen die de sterkte en intensiteit van de koffie aangeven. Aandacht gaat ook naar de evoluerende koffiesmaak van de gemiddelde Belg, met de introductie van de Senseo Lungo-variëteit: een Italiaanse mélange in drie intensiteiten.

 

Het klassieke Senseo-toestel wordt in september bovendien aangevuld met een nieuw toestel met aangepast design: de Senseo Twist. Ook hier werd rekening gehouden met het veranderend smakenpalet van de hedendaagse koffiedrinker. Op het aanraakpaneel kan de gebruiker namelijk zelf de intensiteit van zijn koffie bepalen: sterk of mild.

 

De lancering van het Senseoapparaat en de bijhorende koffiepads kende van bij haar lancering in 2002 een enorm succes. Zo’n twee miljoen Belgische huishoudens zijn op dit moment in het bezit van een Philips Senseo koffiezetapparaat. Met ook concurrenten als Nespresso is de markt van koffiecapsules een winstgevende, maar zeer strijdvaardige markt: regelmatig breken er relletjes uit tussen de producenten om hun aandeel te verzekeren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Richemont verwacht forse winststijging voor eerste halfjaar

17/10/2017

Luxebedrijf Richemont, eigenaar van onder andere horlogemerk Cartier, verwacht dat de winst voor de eerste helft van het boekjaar met maar liefst 80 procent de hoogte in gaat. Ook de omzet gaat met meer dan 10 procent vooruit.

“Klantenkaarten leveren amper iets op”

17/10/2017

Klantenkaarten leveren trouwe klanten amper iets op: dat is de conclusie die Het Belang van Limburg trekt na een onderzoek bij twintig grote ketens. Die ketens zeggen dan weer dat de krant te weinig rekening houdt met persoonlijke promoties.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Oxfam denkt aan sluiting dertig wereldwinkels

16/10/2017

Door een gebrek aan vrijwilligers moeten binnenkort waarschijnlijk een dertigtal Oxfam Wereldwinkels de deuren sluiten. De voorbije drie jaar werden er al zeven gesloten. In totaal telt de keten ongeveer 230 vestigingen.

“Vergrijzende arbeidsmarkt? Niet voor retailers!”

13/10/2017

Retail blijft een van de belangrijkste sectoren voor de tewerkstelling van jongeren, zegt SD Worx: er werken dubbel zoveel dertigers als vijftigers in de sector. De vergrijzing vormt dus niet meteen een bedreiging. 

Zeeman weet winst te verdubbelen

12/10/2017

De winst van winkelketen Zeeman is in het voorbije boekjaar meer dan verdubbeld ten opzichte van 2015. Ook de omzet ging er met enkele procenten op vooruit, vooral dankzij sterke prestaties buiten Nederland.

Back to top