Vernieuwde look voor tienjarige Senseo

Vernieuwde look voor tienjarige Senseo

Tien jaar geleden resulteerde de samenwerking tussen Douwe Egberts en Philips in de lancering van een koffiezetapparaat waar de koffie per kopje en niet per kan wordt geserveerd. Die tiende verjaardag van de Senseo vormt nu de aanleiding voor een vernieuwde lancering van de apparaten én de koffiepads.

Nieuwe smaken in een retrojasje

De verpakking van de koffiepads krijgt een 'vintage look' en benadrukt de 250-jaar lange koffietraditie van het merk. Nieuw op de verpakking zijn de navigatiesymbolen die de sterkte en intensiteit van de koffie aangeven. Aandacht gaat ook naar de evoluerende koffiesmaak van de gemiddelde Belg, met de introductie van de Senseo Lungo-variëteit: een Italiaanse mélange in drie intensiteiten.

 

Het klassieke Senseo-toestel wordt in september bovendien aangevuld met een nieuw toestel met aangepast design: de Senseo Twist. Ook hier werd rekening gehouden met het veranderend smakenpalet van de hedendaagse koffiedrinker. Op het aanraakpaneel kan de gebruiker namelijk zelf de intensiteit van zijn koffie bepalen: sterk of mild.

 

De lancering van het Senseoapparaat en de bijhorende koffiepads kende van bij haar lancering in 2002 een enorm succes. Zo’n twee miljoen Belgische huishoudens zijn op dit moment in het bezit van een Philips Senseo koffiezetapparaat. Met ook concurrenten als Nespresso is de markt van koffiecapsules een winstgevende, maar zeer strijdvaardige markt: regelmatig breken er relletjes uit tussen de producenten om hun aandeel te verzekeren.

Tags: