Vijf redenen waarom u het RetailDetail People Congress niet mag missen

Voor het eerst organiseren RetailDetail en People On Point een People Congress. Bedrijfsleiders uit de retailbranche delen er hun ervaringen en kennis over de impact van medewerkers in hun bedrijf. Waarom u niet mag ontbreken?

 

1. Omdat mensen écht het verschil maken in retail

In het digitale tijdperk is dat meer dan ooit waar. Klanten gaan niet terugkomen omdat u zo’n geweldige website heeft, of een prachtige digitale kiosk in de winkel, of de beste mobiele app. Wel omdat ze zo goed geholpen werden door die ene gedreven medewerker, die nét een stapje verder ging. En die hoegenaamd geen uitzondering mag zijn, maar wel de regel. Hoe maak je dat waar? Dàt is de insteek van dit congres.

 

2. Omdat we wat kunnen leren van luxemerken en hospitality

Dé voorbeeldsectoren inzake medewerkersengagement zijn hospitality en luxe. Precies in deze sectoren hebben de oprichters van People On Point hun sporen verdiend. Erik Perey is een ware referentie in Europa dankzij baanbrekend werk voor merken als Chanel, Hermès, Louis Vuitton, Plaza Athénée, Audi en BMW. Christian Salez leidde meer dan tien jaar lang Delvaux en wist het bedrijf uit woelige waters te halen dankzij een beleid gericht op de mensen.

 

3. Omdat betrokkenheid om meer draait dan 'happiness' en 'mindfulness'

Menselijke kapitaal heeft vandaag een effectieve impact op bedrijfsresultaten. Op de harde cijfers, dus. Dit evenement heeft daarom aandacht voor zowel de toekomst van leidinggeven en nieuwe leiderschapsstructuren, als voor de toekomst van het personeel op de winkelvloer en de impact van het engagement van medewerkers op de klantervaring.

 

4. Omdat topmanagers spreken vanuit de praktijk

Geen hoogdravende theorie hier, maar authentieke getuigenissen uit de dagelijkse praktijk. Niemand minder dan Wouter Torfs (Schoenen Torfs), Erik Van Den Eynden (ING), Jan Van Damme (Nespresso) en Renaud Mazière (Groupe Pierre Marcolini) zullen concrete antwoorden bieden op de vraag ‘Hoe maken mensen het verschil in employee & customer engagement?'.

 

5. Omdat u er topcollega’s zal ontmoeten

Van gedachten wisselen met HR-verantwoordelijken uit diverse retailsectoren? Dat kan voor, tussen en na de boeiende presentaties. Op RetailDetail events geldt immers dat het publiek even interessant is als de sprekers. Het congres vindt plaats op 21 februari in Living Tomorrow te Vilvoorde. Hoog tijd dus om in extremis nog uw ticket te bestellen. Dat kan via deze link, waar u ook meer informatie vindt over het programma en de praktische details.