Waasland Shopping Center klaar voor elektrische auto | RetailDetail

Waasland Shopping Center klaar voor elektrische auto

Waasland Shopping Center klaar voor elektrische auto

Waasland Shopping Center biedt eigenaars van een elektrische wagen of scooter sinds dit weekend een “gratis oplaadbeurt” aan bij elk bezoek aan het winkelcentrum. “De laadpaal is een extra service voor onze klanten”, zegt manager Katrien Giebens. “Mocht de vraag op termijn een stuk groter worden, kunnen we altijd bijkomende palen plaatsen en eventueel overschakelen naar een systeem met prepaidkaarten.”

Met dank aan handelaar uit het winkelcentrum

“Toegegeven, we zijn erop gekomen omdat de feiten ons ertoe hebben gebracht”, zegt Katrien Giebens, manager van Waasland Shopping Center. “Een paar weken terug merkten we dat een van onze handelaars zijn elektrische auto aan het opladen was via het stopcontact van onze laadkade. Op dat moment beseften we dat dit allicht de eerste was, maar beslist niet de laatste. Want alle auto- en motormerken ontwikkelen in sneltreinvaart elektrisch aangedreven voertuigen, omdat elektrisch rijden én milieuvriendelijk – want geen CO2 en geen fijn stof – én goedkoop is.”


“Dit initiatief past bovendien perfect in onze algemene duurzaamheidsfilosofie”, vervolgt Katrien Giebens. “We vinden het normaal om op dat punt voorop te lopen. Klanten kunnen gratis opladen en ze gebruiken, zoals de rest van ons Shopping Center, alleen groene stroom. Dat is dus vanuit milieustandpunt twee keer winst.”

Handiger tanken

Voor dit project ging het winkelcentrum in Sint-Niklaas in zee met BeCHARGED, een Belgische distributeur en ontwikkelaar van slimme en gebruiksvriendelijke oplaadinfrastructuur voor elektrische voertuigen.


Een elektrische wagen volledig opladen duurt tussen de zes en acht uur. De gemiddelde bezoeker van het Waasland Shopping Center blijft ongeveer twee uur: genoeg om de wagen voor 1/3 op te laden. Maar dat is theorie. Want elektrische wagens hebben een Lithium-ion-batterij, zoals in een gsm. Die moeten niet volledig leeg zijn om ze bij te laden. “Wie dus ‘tankt’ bij elke stop, zit bijgevolg zelden of nooit met een lege batterij”, zegt Joachim Saelens van BeCHARGED. “Met conventionele voertuigen stoppen we om te tanken; met elektrische voertuigen tanken we elke keer als we stoppen: als we gaan lunchen, shoppen, vergaderen, enz.”

Waasland Shopping Center biedt eigenaars van een elektrische wagen of scooter sinds dit weekend een “gratis oplaadbeurt” aan bij elk bezoek aan het winkelcentrum. “De laadpaal is een extra service voor onze klanten”, zegt manager Katrien Giebens. “Mocht de vraag op termijn een stuk groter worden, kunnen we altijd bijkomende palen plaatsen en eventueel overschakelen naar een systeem met prepaidkaarten.”

Met dank aan handelaar uit het winkelcentrum

“Toegegeven, we zijn erop gekomen omdat de feiten ons ertoe hebben gebracht”, zegt Katrien Giebens, manager van Waasland Shopping Center. “Een paar weken terug merkten we dat een van onze handelaars zijn elektrische auto aan het opladen was via het stopcontact van onze laadkade. Op dat moment beseften we dat dit allicht de eerste was, maar beslist niet de laatste. Want alle auto- en motormerken ontwikkelen in sneltreinvaart elektrisch aangedreven voertuigen, omdat elektrisch rijden én milieuvriendelijk – want geen CO2 en geen fijn stof – én goedkoop is.”


“Dit initiatief past bovendien perfect in onze algemene duurzaamheidsfilosofie”, vervolgt Katrien Giebens. “We vinden het normaal om op dat punt voorop te lopen. Klanten kunnen gratis opladen en ze gebruiken, zoals de rest van ons Shopping Center, alleen groene stroom. Dat is dus vanuit milieustandpunt twee keer winst.”

Handiger tanken

Voor dit project ging het winkelcentrum in Sint-Niklaas in zee met BeCHARGED, een Belgische distributeur en ontwikkelaar van slimme en gebruiksvriendelijke oplaadinfrastructuur voor elektrische voertuigen.


Een elektrische wagen volledig opladen duurt tussen de zes en acht uur. De gemiddelde bezoeker van het Waasland Shopping Center blijft ongeveer twee uur: genoeg om de wagen voor 1/3 op te laden. Maar dat is theorie. Want elektrische wagens hebben een Lithium-ion-batterij, zoals in een gsm. Die moeten niet volledig leeg zijn om ze bij te laden. “Wie dus ‘tankt’ bij elke stop, zit bijgevolg zelden of nooit met een lege batterij”, zegt Joachim Saelens van BeCHARGED. “Met conventionele voertuigen stoppen we om te tanken; met elektrische voertuigen tanken we elke keer als we stoppen: als we gaan lunchen, shoppen, vergaderen, enz.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

Nationale Loterij plant eigen winkelketen

06/07/2018

De Nationale Loterij heeft plannen om een eigen winkelketen te openen en zoekt daarvoor al naar panden in Antwerpen, Gent, Luik en Namen.