"The Wall" van Connections valt in Amerika in de prijzen

"The Wall" van Connections valt in Amerika in de prijzen

Reisorganisatie Connections heeft in Las Vegas zilver behaald op de grootste internationale beurs van interactieve technologie ter wereld. De jury was onder de indruk van "The Wall", de interactieve videomuur in de Antwerpse Travel Concept Store.

Interactieve videocollage

Connections heeft met zijn "The Wall" in de categorie retail zilver behaald tijdens de vierde editie van de Digital Signage Expo (DSE) in Las Vegas. "The Wall" is een interactieve, semi-transparante videocollage van negentien individueel aanstuurbare multimediaschermen, die de verschillende zones in de 700m² grote conceptwinkel verbinden.

 

Toch is "The Wall" meer dan zomaar wat schermen: er zijn tal van projectiemogelijkheden, waaronder de wereldkaart met geanimeerde landmarks, live temperaturen, informatieve en promotionele berichten en interactie met reizigers vanuit alle continenten.

 

"In de nabije toekomst zullen we ervoor zorgen dat klanten van Connections eender waar te wereld hun foto’s en tweets kunnen opsturen, zodat andere klanten echt kunnen zien waar ze zijn en wat ze beleven", blikt Bruno Hancké, managing partner van ThisPlays2, al even vooruit. Zijn firma stond in voor de technische uitwerking van het project in de Antwerpse Connections-conceptwinkel, naar een concept van ontwerpstudio PinkEye.

 

Het goud was in de retailcategorie weggelegd voor Build-a-Bear Workshop, een digitaal display dat kinderen de mogelijkheid biedt om zelf hun knuffelbeer samen te stellen en te personaliseren.

Tags: