"The Wall" van Connections valt in Amerika in de prijzen

"The Wall" van Connections valt in Amerika in de prijzen

Reisorganisatie Connections heeft in Las Vegas zilver behaald op de grootste internationale beurs van interactieve technologie ter wereld. De jury was onder de indruk van "The Wall", de interactieve videomuur in de Antwerpse Travel Concept Store.

Interactieve videocollage

Connections heeft met zijn "The Wall" in de categorie retail zilver behaald tijdens de vierde editie van de Digital Signage Expo (DSE) in Las Vegas. "The Wall" is een interactieve, semi-transparante videocollage van negentien individueel aanstuurbare multimediaschermen, die de verschillende zones in de 700m² grote conceptwinkel verbinden.

 

Toch is "The Wall" meer dan zomaar wat schermen: er zijn tal van projectiemogelijkheden, waaronder de wereldkaart met geanimeerde landmarks, live temperaturen, informatieve en promotionele berichten en interactie met reizigers vanuit alle continenten.

 

"In de nabije toekomst zullen we ervoor zorgen dat klanten van Connections eender waar te wereld hun foto’s en tweets kunnen opsturen, zodat andere klanten echt kunnen zien waar ze zijn en wat ze beleven", blikt Bruno Hancké, managing partner van ThisPlays2, al even vooruit. Zijn firma stond in voor de technische uitwerking van het project in de Antwerpse Connections-conceptwinkel, naar een concept van ontwerpstudio PinkEye.

 

Het goud was in de retailcategorie weggelegd voor Build-a-Bear Workshop, een digitaal display dat kinderen de mogelijkheid biedt om zelf hun knuffelbeer samen te stellen en te personaliseren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top