"The Wall" van Connections valt in Amerika in de prijzen

"The Wall" van Connections valt in Amerika in de prijzen

Reisorganisatie Connections heeft in Las Vegas zilver behaald op de grootste internationale beurs van interactieve technologie ter wereld. De jury was onder de indruk van "The Wall", de interactieve videomuur in de Antwerpse Travel Concept Store.

Interactieve videocollage

Connections heeft met zijn "The Wall" in de categorie retail zilver behaald tijdens de vierde editie van de Digital Signage Expo (DSE) in Las Vegas. "The Wall" is een interactieve, semi-transparante videocollage van negentien individueel aanstuurbare multimediaschermen, die de verschillende zones in de 700m² grote conceptwinkel verbinden.

 

Toch is "The Wall" meer dan zomaar wat schermen: er zijn tal van projectiemogelijkheden, waaronder de wereldkaart met geanimeerde landmarks, live temperaturen, informatieve en promotionele berichten en interactie met reizigers vanuit alle continenten.

 

"In de nabije toekomst zullen we ervoor zorgen dat klanten van Connections eender waar te wereld hun foto’s en tweets kunnen opsturen, zodat andere klanten echt kunnen zien waar ze zijn en wat ze beleven", blikt Bruno Hancké, managing partner van ThisPlays2, al even vooruit. Zijn firma stond in voor de technische uitwerking van het project in de Antwerpse Connections-conceptwinkel, naar een concept van ontwerpstudio PinkEye.

 

Het goud was in de retailcategorie weggelegd voor Build-a-Bear Workshop, een digitaal display dat kinderen de mogelijkheid biedt om zelf hun knuffelbeer samen te stellen en te personaliseren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Omzet 100 grootste webshops in België stijgt 13,5%

16/11/2017

De omzet van de top 100 webshops in België is van 3,7 miljard euro toegenomen naar 4,2 miljard euro, een stijging met 13,5%. Vooral voedingsmiddelen en huishoudelijke artikelen gaan vlotter over de digitale toonbank.

Supermarkten aan de ketting in regio Turnhout

16/11/2017

Grootwarenhuizen kunnen niet langer uitbreiden of nieuwe filialen openen in de stadsregio Turnhout. De maatregel moet de lokale handel in Turnhout, Vosselaar, Beerse en Oud-Turnhout een duwtje in de rug geven.

Topman Horeca Vlaanderen nieuwe baas Unizo

16/11/2017

Als de raad van bestuur van Unizo op 7 december het licht op groen zet, wordt Danny Van Assche de opvolger van Karel Van Eetvelt als topman bij ondernemersorganisatie. Voor de 45-jarige Van Assche zou dat een terugkeer naar de roots zijn.

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

Back to top