"The Wall" van Connections valt in Amerika in de prijzen | RetailDetail

"The Wall" van Connections valt in Amerika in de prijzen

"The Wall" van Connections valt in Amerika in de prijzen

Reisorganisatie Connections heeft in Las Vegas zilver behaald op de grootste internationale beurs van interactieve technologie ter wereld. De jury was onder de indruk van "The Wall", de interactieve videomuur in de Antwerpse Travel Concept Store.

Interactieve videocollage

Connections heeft met zijn "The Wall" in de categorie retail zilver behaald tijdens de vierde editie van de Digital Signage Expo (DSE) in Las Vegas. "The Wall" is een interactieve, semi-transparante videocollage van negentien individueel aanstuurbare multimediaschermen, die de verschillende zones in de 700m² grote conceptwinkel verbinden.

 

Toch is "The Wall" meer dan zomaar wat schermen: er zijn tal van projectiemogelijkheden, waaronder de wereldkaart met geanimeerde landmarks, live temperaturen, informatieve en promotionele berichten en interactie met reizigers vanuit alle continenten.

 

"In de nabije toekomst zullen we ervoor zorgen dat klanten van Connections eender waar te wereld hun foto’s en tweets kunnen opsturen, zodat andere klanten echt kunnen zien waar ze zijn en wat ze beleven", blikt Bruno Hancké, managing partner van ThisPlays2, al even vooruit. Zijn firma stond in voor de technische uitwerking van het project in de Antwerpse Connections-conceptwinkel, naar een concept van ontwerpstudio PinkEye.

 

Het goud was in de retailcategorie weggelegd voor Build-a-Bear Workshop, een digitaal display dat kinderen de mogelijkheid biedt om zelf hun knuffelbeer samen te stellen en te personaliseren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.

Gratis verzending voor leden Bol.com Select

08/08/2018

In navolging van Amazon voert Bol.com zijn lidmaatschapsservice op: Select-leden kunnen nu het hele assortiment gratis bezorgd krijgen. Althans, als ze de lidmaatschapskost betalen.