"The Wall" van Connections valt in Amerika in de prijzen | RetailDetail

"The Wall" van Connections valt in Amerika in de prijzen

"The Wall" van Connections valt in Amerika in de prijzen

Reisorganisatie Connections heeft in Las Vegas zilver behaald op de grootste internationale beurs van interactieve technologie ter wereld. De jury was onder de indruk van "The Wall", de interactieve videomuur in de Antwerpse Travel Concept Store.

Interactieve videocollage

Connections heeft met zijn "The Wall" in de categorie retail zilver behaald tijdens de vierde editie van de Digital Signage Expo (DSE) in Las Vegas. "The Wall" is een interactieve, semi-transparante videocollage van negentien individueel aanstuurbare multimediaschermen, die de verschillende zones in de 700m² grote conceptwinkel verbinden.

 

Toch is "The Wall" meer dan zomaar wat schermen: er zijn tal van projectiemogelijkheden, waaronder de wereldkaart met geanimeerde landmarks, live temperaturen, informatieve en promotionele berichten en interactie met reizigers vanuit alle continenten.

 

"In de nabije toekomst zullen we ervoor zorgen dat klanten van Connections eender waar te wereld hun foto’s en tweets kunnen opsturen, zodat andere klanten echt kunnen zien waar ze zijn en wat ze beleven", blikt Bruno Hancké, managing partner van ThisPlays2, al even vooruit. Zijn firma stond in voor de technische uitwerking van het project in de Antwerpse Connections-conceptwinkel, naar een concept van ontwerpstudio PinkEye.

 

Het goud was in de retailcategorie weggelegd voor Build-a-Bear Workshop, een digitaal display dat kinderen de mogelijkheid biedt om zelf hun knuffelbeer samen te stellen en te personaliseren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen. Het neemt een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Wouter Kolk, de CEO van Albert Heijn, een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping' in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

12/06/2018

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.