In welke toestand trekt LinkedIn naar de beurs? | RetailDetail

In welke toestand trekt LinkedIn naar de beurs?

In welke toestand trekt LinkedIn naar de beurs?

Professionele netwerksite LinkedIn trekt naar de beurs. Donderdagavond 27 januari heeft de Amerikaanse beursautoriteit SEC bekendgemaakt dat LinkedIn een aanvraag bij hen heeft ingediend. Maar hoe zien de financiën van het bedrijf er eigenlijk uit?


LinkedIn heeft als netwerksite meer dan 90 miljoen leden en gemiddeld 5,5 miljard pageviews per maand. Op het financiële vlak vertaalde dat succes zich voor LinkedIn echter pas in 2010 in winst. De netwerksite boekte in de eerste negen maanden van het afgelopen jaar een bescheiden 10,1 miljoen dollar winst.


Gezien de verdubbeling van de omzet in het bedrijf ($161,4 mio in 2010 ten aanzien van $80,8 mio in 2009), ziet de financiële toekomst er desalniettemin rooskleurig uit. De kostengraad daalt ieder jaar, terwijl LinkedIn steeds meer inkomsten put uit advertenties (41% van de inkomsten), job listings (30%) en abonnementen (27%). De site zit bovendien warmpjes op een berg cash van 89,6 miljoen dollar.


Het aantal aandelen en een prijsindicatie zijn nog niet bekend. LinkedIn zou volgens de eerste bronnen tot 175 miljoen dollar willen ophalen op de beurs, maar dat zijn slechts zeer voorlopige cijfers. Wellicht zal het bedrag nog veranderen naarmate de beursgang nadert. Zakenbanken Morgan Stanley & Co, Merrill Lynch, Allen & Company en UBS Securities zullen die beursgang overigens verzorgen.
LinkedIn hoopt op die manier mede-sociale netwerksite Facebook voor te zijn, die naar alle waarschijnlijk binnenkort eveneens een beursgang maakt.

Professionele netwerksite LinkedIn trekt naar de beurs. Donderdagavond 27 januari heeft de Amerikaanse beursautoriteit SEC bekendgemaakt dat LinkedIn een aanvraag bij hen heeft ingediend. Maar hoe zien de financiën van het bedrijf er eigenlijk uit?


LinkedIn heeft als netwerksite meer dan 90 miljoen leden en gemiddeld 5,5 miljard pageviews per maand. Op het financiële vlak vertaalde dat succes zich voor LinkedIn echter pas in 2010 in winst. De netwerksite boekte in de eerste negen maanden van het afgelopen jaar een bescheiden 10,1 miljoen dollar winst.


Gezien de verdubbeling van de omzet in het bedrijf ($161,4 mio in 2010 ten aanzien van $80,8 mio in 2009), ziet de financiële toekomst er desalniettemin rooskleurig uit. De kostengraad daalt ieder jaar, terwijl LinkedIn steeds meer inkomsten put uit advertenties (41% van de inkomsten), job listings (30%) en abonnementen (27%). De site zit bovendien warmpjes op een berg cash van 89,6 miljoen dollar.


Het aantal aandelen en een prijsindicatie zijn nog niet bekend. LinkedIn zou volgens de eerste bronnen tot 175 miljoen dollar willen ophalen op de beurs, maar dat zijn slechts zeer voorlopige cijfers. Wellicht zal het bedrag nog veranderen naarmate de beursgang nadert. Zakenbanken Morgan Stanley & Co, Merrill Lynch, Allen & Company en UBS Securities zullen die beursgang overigens verzorgen.
LinkedIn hoopt op die manier mede-sociale netwerksite Facebook voor te zijn, die naar alle waarschijnlijk binnenkort eveneens een beursgang maakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.