Woodix Toys brengt duurzaameid in de speelgoedsector

Woodix Toys brengt duurzaameid in de speelgoedsector

Een gemeenschappelijke passie voor houten speelgoed bracht een team ondernemende Belgen ertoe Woodix Toys uit de grond te stampen, een bedrijf dat handgemaakt houten speelgoed uit India produceert, distribueert en verkoopt. Duurzaam, artisanaal en educatief verantwoord zijn daarbij de sleutelwoorden.

Woodix Toys werd enkele jaren geleden opgericht vanuit Antwerpen. Vandaag heeft het jonge bedrijf twee hoofdkantoren: één in Bonheiden bij Mechelen en één in Bangalore (India). Het kantoor in Bangalore staat in voor de selectie van de ambachtslui en de productie van het speelgoed, dat dankzij een samenwerking met de Indiase overheid op een maatschappelijk verantwoorde manier kan gebeuren.

 

“Ons houten speelgoed wordt zorgvuldig en met de hand gemaakt in India door professionele ambachtslui en dit volgens de vereisten en de richtlijnen van het Europese CE-certificatieproces. Ook wordt bij het ontwerpen veel aandacht besteed aan het leertraject van kinderen en hun veiligheid,” aldus de oprichters. Het speelgoed, dat door de artisanale vervaardiging steeds uit unieke stukken bestaat, wordt vervolgens via een eigen webshop en een aantal afnemende winkels in België verkocht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top