Zomersolden prima uit startblokken geschoten | RetailDetail

Zomersolden prima uit startblokken geschoten

Zomersolden prima uit startblokken geschoten

De zomersolden zijn prima gestart, zo blijkt uit alle peilingen op het terrein. Het zonnige weer en het feit dat de solden dit jaar op een zaterdag begonnen (vorig jaar was dat op een vrijdag), zorgden voor een flinke meerverkoop in vergelijking met de zomersolden van 2011.

Handelaars super tevreden

De handelaars die bij Comeos aangesloten zijn, noteren een omzetstijging van 10 tot 15% vergeleken met de zomerkoopjes van 2011. De handelsfederatie gewaagt zelfs van uitschieters tot 20%. De grotere kledingketens pakten meteen uit met kortingen van 50 tot 70%.

 

Volgens het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen ligt de omzet van de zelfstandige modewinkeliers 9% hoger dan tijdens de eerste zomerkoopjesdag van 2011 (toen startten de solden op een vrijdag met een omzetstijging van één luttel procentje). De modewinkels kenden zaterdag kortingen van gemiddeld 30% toe. De zelfstandige boetieks verwachten trouwens deze soldenperiode 2,5% meer te verkopen dan vorig jaar (toen de omzetstijging slechts een half procentje was).

 

Unizo en de bij haar aangesloten vereniging van modewinkeliers, Mode Unie, noteerden zaterdag een meerverkoop van gemiddeld 12% tegenover de start van de zomersolden vorig jaar. Voor het hele weekend schat Mode Unie de meerverkoop ten opzichte van de eerste twee soldendagen vorig jaar op 8%.

 

4,8 miljoen elektronische betalingen

Voor Atos Worldline, de beheerder van het elektronisch betaalverkeer in België, was het zaterdag alvast een topdag. De organisatie kreeg 4,8 miljoen elektronische betalingen te verwerken, wat de op één na beste dag ooit zou zijn. Zaterdagochtend lag het aantal transacties per minuut op 10.000, een record. Vorig jaar was de absolute piek 9.600 verrichtingen per minuut.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.

“Tijd voor actie: kleinhandelaars online laten floreren”

18/04/2018

Vandaag kreeg fase 2 van de campagne “Het Internet. Ook uw zaak” zijn officiële aftrap in een Mechelse lederwarenwinkel. De campagne wil kleinhandelaars zo veel mogelijk aan een webshop helpen.

JD.com gaat duizend winkels per dag openen

17/04/2018

JD.com heeft plannen om maar liefst duizend supermarkten per dag te openen in China. Met dit indrukwekkende streefdoel zet het tweede grootste e-commercebedrijf van het land zijn ambities om ook de offline markt te veroveren, kracht bij.

Pets Place verkoopt nu ook in België via bol.com

17/04/2018

Pets Place gaat zijn volledige assortiment van huis- en erfdierproducten nu ook via bol.com verkopen. De Nederlandse keten hoopt daarmee ook Belgische klanten te werven en te beleveren vanuit zijn distributiecentrum in Ede.