Aveve zet een nieuwe stap in zijn omnichannelstrategie: een selectie van het assortiment is voortaan verkrijgbaar via Bol. Met die uitbreiding wil de retailer de online zichtbaarheid van de eigen merken vergroten.
Uitbreiding in het voorjaar
In de huidige testfase maakt Aveve een selectie van de eigen merken beschikbaar op het platform. Het gaat daarbij om populaire basisproducten, zoals bakmixen en dierenvoeding. “Door onze producten ook via Bol aan te bieden, verlagen we de drempel voor klanten die het merk kennen, maar liever via hun vertrouwde online platform bestellen,” klinkt het bij Aveve.
Aveve bevestigt nu al dat het aanbod in het voorjaar verder wordt uitgebreid met seizoensproducten. Daarmee wil de retailer inspelen op piekmomenten in de categorieën tuin, dier en hobby, waarin de Arvesta-dochter traditioneel sterk staat.
De stap naar Bol toont hoe Aveve zijn omnichannelaanpak optimaliseert. Door aanwezig te zijn op externe marktplaatsen kan de retailer nieuwe klanten bereiken, data verzamelen en inspelen op veranderend consumentengedrag. Het versterkt tegelijk de merkbekendheid en biedt een extra kanaal voor klanten die convenience belangrijk vinden.


