RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Samsung komt met resem nieuwe topproducten voor de retailsector

icon
Elektro3 februari, 2015

Het jaar van ‘techorating’

Samsungs nieuwste producten zullen eerstdaags te zien zijn op RetailDetails innovatieplatform The Loop, zodat elke handelaar alle laatste ontwikkelingen voor zijn sector op één plaats kan terugvinden. Ralph van Lysebeth, country manager B2B, en Evert van Camp, head of sales, geven alvast enkele toelichtingen. Steunend op hun ervaring met internationale ‘best cases’, weten zij immers bijzonder goed wat in de retail werkt en niet werkt.

samsung4“2015 wordt het jaar van ‘techorating’”, stellen ze allebei onomwonden. “De term is een samentrekking van de woorden technologie en decoratie. Wat er mee bedoeld wordt, is het verrijken van functionele ruimtes met behulp van audiovisuele technologie, zoals displays op de winkelvloer. Belangrijk is daarbij dat de ruimte er aantrekkelijk blijft uitzien en zeker niet rommelig overkomt – vandaar ook het decoratieve element.”

‘Digital signage’ wordt volgens de experten van Samsung belangrijker dan ooit in de retail. De technologie werd ook toegankelijk en flexibeler: Samsung en zijn partners ontwikkelden oplossingen die het toelaten om klanten te informeren, te inspireren en er zelfs mee te interageren. Dit is heus geen toekomst meer. Ook ontwikkelde Samsung een calculator, die het toelaat snel de ROI te berekenen.

Bovendien worden displays steeds beter van kwaliteit (vergeet ‘high definition’, Samsung heeft het al over ‘ultra high definition’) en scherper, aangezien de schermen van de nieuwste generatie probleemloos in etalages gebruikt kunnen worden zonder last te hebben van zonlicht of andere lichtinval. Zelfs bij pakweg voorraadmanagement ziet Samsung tal van mogelijkheden, meer bepaald met behulp van tablets.


De hedendaagse shopper is als een meerkat

“Omdat de hedendaagse consument zich gedraagt als een meerkat, zijn dergelijke evoluties cruciaal,” menen Ralph van Lysebeth en Evert van Camp. Een meerkat? Jawel, zo’n levendig woestijndiertje dat voortdurend nieuwsgierig zijn kopje heen en weer beweegt om altijd alles in de gaten te hebben; zo is de consument anno 2015 ook. “Net zoals bij de meerkat verspringt de aandacht van de consument voortdurend, van het ene scherm naar het ander.”

samsung2Signalisatie moet om de aandacht van de consument te trekken dus helder, contrasterend, bewegend, hoorbaar en, zeker niet te vergeten, relevant zijn. Enkele nieuwe producten van Samsung die daar precies op inspelen? Om sfeer en imago te creëren, stelt de Koreaanse technologieproducten een nieuwe reeks direct- en edge-LED videowalls voor. A.S. Adventure gebruikt dergelijke videowalls alvast om klanten al op de winkelvloer onder te dompelen in de gewenste outdoor- en vakantiebeleving.

Voor ‘in-store branding’ zijn de supergrote displays van de QMD-reeks met hun ‘ultra high definition’-resolutie dan weer uitermate geschikt. Je kan er zelfs een model mee door je winkel laten paraderen. De schermen zijn immers op mensenmaat en interactief. Het is dus heel goed mogelijk om een virtueel topmodel een defilé van je collectie te laten lopen, waarbij klanten gewoon kunnen klikken op een artikel naar keuze om rechtstreeks te bestellen.


Kleiner is ‘the next big thing’

samsung3Om prijs- en productinformatie aan te geven, kunnen professionele schermen evengoed van dienst zijn. Hier raden ze bij Samsung kleinere schermen aan, “the next big thing” volgens Samsungs B2B-specialisten. Samsung heeft de ‘Small Signage’-displays nog maar recent aan zijn assortiment toegevoegd, maar het bedrijf ziet er grootse toepassingsmogelijkheden voor.

“Kleinere displays kunnen zorgen voor persoonlijkere en interactievere communicatie”, klinkt het. “Omdat de afstand tussen shopper en scherm letterlijk kleiner is, wordt het contact intiemer. Het nodigt de klant meer uit om halt te houden, te lezen en uiteindelijk in te gaan op de boodschappen.”

Zo biedt Samsung de keuze tussen schermen met of zonder touch-interactiviteit. De ene zijn bedoeld om in het winkelschap te gebruiken, de andere op het gondelhoofd. Een voorbeeld van hoe ze te in te zetten? “Denk aan de trend om in supermarkten recepten mee te geven. Als je die op interactieve displays zet, kunnen klanten er vrij in snuisteren en de recepten die ze leuk vinden naar zichzelf doorsturen.”


Zorg voor de juiste implementatie

Wie klanten echter eerst al naar zijn winkel wil lokken, kan gebruik maken van etalageschermen en ‘outdoor displays’. De OMD-serie is immers een oplossing van Samsung voor window displays, met een helderheid van 2500cd/m² en ‘full high definition’, terwijl de OHD-reeks water- en weerbestendige producten zijn voor buitengebruik met een helderheid van 3000cd/m².

Omdat al die nieuwe zaken wel op de juiste manier geïmplementeerd moeten worden, werkt Samsung met een netwerk van betrouwbare partners. Indien u hieromtrent vragen heeft, mag u rechtstreeks contact opnemen met Evert Van Camp (e.vancamp@samsung.com). Samsung en zijn partners staan klaar om u en uw klanten te inspireren.

Meer over... Elektro
Zie meer
  • icon
    Elektro3 december, 2025
    JD.com heeft nu al grote meerderheid in MediaMarkt-moeder Ceconomy

    JD.com staat weer een stap dichter bij de overname van Ceconomy: de Chinese e-commercespeler verwerft een meerderheidsbelang van 85,2% in de Duitse holding boven MediaMarkt en Saturn.

  • icon
    Elektro26 november, 2025
    MediaMarkt opent grootste winkel van Limburg

    Woensdag opende MediaMarkt een nieuwe winkel aan een drukke verbindingsweg in Genk. De grootste winkel van de elektroketen in de provincie Limburg zal zeven dagen op zeven geopend zijn.

  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Misleidende Black Friday-kortingen: eerder regel dan uitzondering?

    Black Friday-kortingen zijn vaak misleidend. In Nederland vermeldt liefst driekwart van de winkeliers hun kortingen onjuist, maar ook in België zou bij elektroretailers als Coolblue en MediaMarkt een kwart van de promoties klanten op het verkeerde been zetten.

Meest gelezen
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food18 november, 2025
    Dit worden de uitbaters van de Delhaize-supermarkten op de Cora-sites
  • icon
    Food7 november, 2025
    Tabaksverbod voor grote winkels vernietigd
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN