"In 2020 is online wijnhandel goed voor 10 miljard dollar" | RetailDetail

"In 2020 is online wijnhandel goed voor 10 miljard dollar"

"In 2020 is online wijnhandel goed voor 10 miljard dollar"

De online verkoop van wijn zou de komende vier jaar jaarlijks met bijna 12% groeien, verwachten analisten van de Rabobank. Tegen 2020 zou de online wijnhandel zo moeten groeien van zes naar tien miljard dollar per jaar.

Investeren in online

Rabobank stelt dat de online verkoop van wijn in het eerste kwartaal van 2015 in het Verenigd Koninkrijk met 11% is gegroeid, terwijl de totale wijnverkoop met slechts 3,5% groeide. Een eerdere studie toonde al aan dat de wereldwijde online wijnverkoop sinds 2006 verzevenvoudigd is.

 

Uit het rapport van de bank blijkt dat de groeiende online verkoop voor een groot stuk te danken is aan de veranderende consument: de generatie van de millenials drinkt immers meer wijn en is bovendien meer gewend om online te kopen.

 

Toch waarschuwen de analisten de wijnhandelaars dat ze niet gewoon online aanwezig moeten zijn om ook online te verkopen: ze zullen moeten investeren in het online kanaal om het ook succesvol te maken. Daarbij kunnen ze gebruik maken van sociale media, maar ze kunnen ook hulpmiddelen aanbieden, die het voor de consument eenvoudiger moet maken om de juiste wijn te kiezen.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.