"In 2020 is online wijnhandel goed voor 10 miljard dollar"

"In 2020 is online wijnhandel goed voor 10 miljard dollar"

De online verkoop van wijn zou de komende vier jaar jaarlijks met bijna 12% groeien, verwachten analisten van de Rabobank. Tegen 2020 zou de online wijnhandel zo moeten groeien van zes naar tien miljard dollar per jaar.

Investeren in online

Rabobank stelt dat de online verkoop van wijn in het eerste kwartaal van 2015 in het Verenigd Koninkrijk met 11% is gegroeid, terwijl de totale wijnverkoop met slechts 3,5% groeide. Een eerdere studie toonde al aan dat de wereldwijde online wijnverkoop sinds 2006 verzevenvoudigd is.

 

Uit het rapport van de bank blijkt dat de groeiende online verkoop voor een groot stuk te danken is aan de veranderende consument: de generatie van de millenials drinkt immers meer wijn en is bovendien meer gewend om online te kopen.

 

Toch waarschuwen de analisten de wijnhandelaars dat ze niet gewoon online aanwezig moeten zijn om ook online te verkopen: ze zullen moeten investeren in het online kanaal om het ook succesvol te maken. Daarbij kunnen ze gebruik maken van sociale media, maar ze kunnen ook hulpmiddelen aanbieden, die het voor de consument eenvoudiger moet maken om de juiste wijn te kiezen.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Meer buurtsupermarkten de hele dag open op zondag?

15/01/2018

Buurtwinkels met meer dan vijf medewerkers moeten op zondag de hele dag open kunnen blijven, vindt het NSZ. De zelfstandigenvereniging pleit ervoor om de personeelslimiet op te trekken naar tien. Maar dat is minder evident dan het klinkt, zegt Unizo.

Lactalis roept 12 miljoen verpakkingen babymelk terug

15/01/2018

In Frankrijk is een heus schandaal ontstaan rond babymelk van zuivelproducent Lactalis, die besmet is geraakt met salmonella. Daarbij heeft het bedrijf maar liefst 12 miljoen verpakkingen in 83 landen uit de winkelrekken moeten halen.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Johma-salades tijdelijk uit winkelrekken bij Albert Heijn

15/01/2018

Supermarktketen Albert Heijn kampt momenteel met een tekort aan Johma-salades. Producent en supermarkt komen immers niet tot een vergelijk tijdens nieuwe contractbesprekingen, waardoor Johma niet meer levert.

Biscuiterie Seghers neemt Nederlandse Euro Patisserie over

15/01/2018

Koekjesbakkerij Biscuiterie Seghers uit Temse neemt zijn Nederlandse sectorgenoot Euro Patisserie over. De nieuwe groep wordt een van de tien grootste koekjesproducenten in de Benelux.

Back to top