"In 2020 is online wijnhandel goed voor 10 miljard dollar"

"In 2020 is online wijnhandel goed voor 10 miljard dollar"

De online verkoop van wijn zou de komende vier jaar jaarlijks met bijna 12% groeien, verwachten analisten van de Rabobank. Tegen 2020 zou de online wijnhandel zo moeten groeien van zes naar tien miljard dollar per jaar.

Investeren in online

Rabobank stelt dat de online verkoop van wijn in het eerste kwartaal van 2015 in het Verenigd Koninkrijk met 11% is gegroeid, terwijl de totale wijnverkoop met slechts 3,5% groeide. Een eerdere studie toonde al aan dat de wereldwijde online wijnverkoop sinds 2006 verzevenvoudigd is.

 

Uit het rapport van de bank blijkt dat de groeiende online verkoop voor een groot stuk te danken is aan de veranderende consument: de generatie van de millenials drinkt immers meer wijn en is bovendien meer gewend om online te kopen.

 

Toch waarschuwen de analisten de wijnhandelaars dat ze niet gewoon online aanwezig moeten zijn om ook online te verkopen: ze zullen moeten investeren in het online kanaal om het ook succesvol te maken. Daarbij kunnen ze gebruik maken van sociale media, maar ze kunnen ook hulpmiddelen aanbieden, die het voor de consument eenvoudiger moet maken om de juiste wijn te kiezen.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Ex-CEO Delhaize investeert in startup YouMeal

23/11/2017

YouMeal, een startup die restaurantuitbaters toelaat hun klanten eenvoudig te informeren over de samenstelling van hun gerechten, heeft 800.000 euro aan nieuwe fondsen opgehaald. Een van de investeerders is Pierre-Olivier Beckers, voormalig CEO van Delhaize en momenteel voorzitter van het BOIC. 

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Back to top