AB InBev drijft productie Hoegaarden fors op

AB InBev drijft productie Hoegaarden fors op

AB InBev Belgium gaat 5,7 miljoen euro investeren in de brouwerij van Hoegaarden. Dankzij de investeringen moet de productiecapaciteit omhoog worden getrokken, om te voldoen aan de stijgende vraag.

80 procent voor export

Dankzij de modernisering van de brouwzaal wil Hoegaarden de capaciteit met 30 procent verhogen. De werken zullen volgende week al starten en moeten binnen ongeveer een jaar volledig afgerond zijn. Zo wil Hoegaarden voldoen aan de steeds groeiende vraag in het buitenland, vooral dan in Azië.


Naast de modernisering zullen er ook nieuwe fermentatietanks in gebruik worden genomen. Die moeten begin 2016 al klaar zijn. Verder wordt ook de koelcapaciteit geoptimaliseerd en worden de warme kamers verder uitgebreid. In die warme kamers gebeurt de hergisting op de fles.


Het witbier van Hoegaarden wordt momenteel verdeeld in meer dan 70 landen en is één van de snelst groeiende focusmerken van AB InBev. Het is dan ook niet verrassend dat meer dan 80 procent van de totale productie van Hoegaarden bestemd is voor het buitenland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top