Albert Heijn Gent krijgt Scan & Go | RetailDetail

Albert Heijn Gent krijgt Belgische primeur zelfscankassa

Albert Heijn Gent krijgt Belgische primeur zelfscankassa
© Albert Heijn

Albert Heijn gaat vanaf vandaag de supermarkt aan de Korenmarkt in Gent 'optimaliseren', met onder andere - als eerste AH in België - een nieuw zelfscansysteem. De winkel sluit daarom tot 17 november de deuren. 

Tien zelfscankassa’s

Met het Scan & Go-systeem kunnen klanten zelf hun boodschappen scannen aan de zelfstandige kassa’s. Bij de heropening zullen klanten via tien Scan & Go betaalpalen gemakkelijk hun producten kunnen scannen en betalen.

 

Bij zusterketen Delhaize zijn er in België al meer vestigingen waar een gelijkaardig zelfscansysteem te vinden is en ook in Nederland maakt Albert Heijn er al een tijdje gebruik van, maar in België krijgt Gent dus de primeur voor Albert Heijn.

 

Eerder dit jaar liet Albert Heijn al verstaan dat het Scan & Go zou uitrollen naar alle filialen waar nu al gebruik wordt gemaakt van een handscanner of scannen via de mobiele telefoon. In maart waren de vestigingen in het Nederlandse Wageningen en Amersfoort de eerste supermarkten die van die nieuwe strategie mochten profiteren. Voorheen was het concept vrijwel enkel te vinden bij de kleinere winkels van AH To Go.

 

De supermarkt van Albert Heijn op Schiphol was in 2014 de eerste die gebruikmaakte van Scan & Go en in Amsterdam is er al sinds 2015 een winkel waar zelfs enkel nog met selfscan kan gewerkt worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.