Albert Heijn opent nu echt Chinese webshop | RetailDetail

Albert Heijn opent nu echt Chinese webshop

Albert Heijn opent nu echt Chinese webshop

Supermarktketen Albert Heijn heeft in China dan toch een webshop gelanceerd op Tmall, dat onderdeel is van Alibaba. Eerder verscheen al heel even zo'n webshop online, maar die werd toen snel weer van het web gehaald.

Geen eigen website

Albert Heijn kiest dus niet voor een eigen website om de online winkel te lanceren, maar wel voor het platform van Tmall. Daar krijgt het immers direct toegang tot een groot klantenbestand. Veel van de producten van Albert Heijn worden tegenwoordig al doorverkocht via Taobao, die andere marktplaats van Alibaba, maar dan wel aan een serieuze meerprijs. Ook de prijzen in de webshop van Albert Heijn zijn een stuk hoger dan die in de supermarkt.

 

Albert Heijn hoopt met de start van de eigen shop dat het geld opnieuw bij het bedrijf zelf terecht komt. Bovendien kan het zo ook meer controle uitvoeren op wat er verkocht wordt. "Dit initiatief past in de ondernemersgeest binnen ons bedrijf, en in de voortrekkersrol die we hebben met onze online activiteiten", zegt een woordvoerder van Ahold tegenover Het Financieele Dagblad.

 

Begin september was er ook al even een webshop van Albert Heijn op Tmall te vinden. Daar werden vooral producten van het eigen huismerk, producten van Etos en babypoeder van Nutrilon verkocht. Die shop werd echter al snel terug offline gehaald, maar nu is Albert Heijn blijkbaar klaar voor een echte Chinese expansie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.