Albert Heijn opent nu echt Chinese webshop

Albert Heijn opent nu echt Chinese webshop

Supermarktketen Albert Heijn heeft in China dan toch een webshop gelanceerd op Tmall, dat onderdeel is van Alibaba. Eerder verscheen al heel even zo'n webshop online, maar die werd toen snel weer van het web gehaald.

Geen eigen website

Albert Heijn kiest dus niet voor een eigen website om de online winkel te lanceren, maar wel voor het platform van Tmall. Daar krijgt het immers direct toegang tot een groot klantenbestand. Veel van de producten van Albert Heijn worden tegenwoordig al doorverkocht via Taobao, die andere marktplaats van Alibaba, maar dan wel aan een serieuze meerprijs. Ook de prijzen in de webshop van Albert Heijn zijn een stuk hoger dan die in de supermarkt.

 

Albert Heijn hoopt met de start van de eigen shop dat het geld opnieuw bij het bedrijf zelf terecht komt. Bovendien kan het zo ook meer controle uitvoeren op wat er verkocht wordt. "Dit initiatief past in de ondernemersgeest binnen ons bedrijf, en in de voortrekkersrol die we hebben met onze online activiteiten", zegt een woordvoerder van Ahold tegenover Het Financieele Dagblad.

 

Begin september was er ook al even een webshop van Albert Heijn op Tmall te vinden. Daar werden vooral producten van het eigen huismerk, producten van Etos en babypoeder van Nutrilon verkocht. Die shop werd echter al snel terug offline gehaald, maar nu is Albert Heijn blijkbaar klaar voor een echte Chinese expansie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Koffiemaker Miko groeit sterk

20/09/2017

De Turnhoutse koffie- en kunststofgroep Miko is in de eerste helft van het jaar met meer dan 12 procent gegroeid en is goed op weg om zo voor de eerste keer een jaaromzet van meer dan 200 miljoen euro te halen.

Spadel investeert 12,8 miljoen in Spa Monopole

20/09/2017

De groep Spadel gaat 12,8 miljoen euro investeren in de bottelarij Spa Monopole. Daar komt een volledige nieuwe bottelingslijn om de groei van de gearomatiseerde waters op te vangen. De uitbreiding moet in februari 2018 klaar zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Back to top