Albert Heijn opent nu echt Chinese webshop

Albert Heijn opent nu echt Chinese webshop

Supermarktketen Albert Heijn heeft in China dan toch een webshop gelanceerd op Tmall, dat onderdeel is van Alibaba. Eerder verscheen al heel even zo'n webshop online, maar die werd toen snel weer van het web gehaald.

Geen eigen website

Albert Heijn kiest dus niet voor een eigen website om de online winkel te lanceren, maar wel voor het platform van Tmall. Daar krijgt het immers direct toegang tot een groot klantenbestand. Veel van de producten van Albert Heijn worden tegenwoordig al doorverkocht via Taobao, die andere marktplaats van Alibaba, maar dan wel aan een serieuze meerprijs. Ook de prijzen in de webshop van Albert Heijn zijn een stuk hoger dan die in de supermarkt.

 

Albert Heijn hoopt met de start van de eigen shop dat het geld opnieuw bij het bedrijf zelf terecht komt. Bovendien kan het zo ook meer controle uitvoeren op wat er verkocht wordt. "Dit initiatief past in de ondernemersgeest binnen ons bedrijf, en in de voortrekkersrol die we hebben met onze online activiteiten", zegt een woordvoerder van Ahold tegenover Het Financieele Dagblad.

 

Begin september was er ook al even een webshop van Albert Heijn op Tmall te vinden. Daar werden vooral producten van het eigen huismerk, producten van Etos en babypoeder van Nutrilon verkocht. Die shop werd echter al snel terug offline gehaald, maar nu is Albert Heijn blijkbaar klaar voor een echte Chinese expansie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Europa keurt bio-hervorming goed, België onthoudt zich

21/11/2017

De Europese Commissie heeft nieuwe regels goedgekeurd om biologische landbouw in Europa te vereenvoudigen. De wetgeving treedt vanaf juli 2020 in werking. Belgische politici konden geen overeenstemming bereiken en daarom onthield ons land zich.

Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een geslaagd testproject in de hypermarkt van Carrefour in Bierges, aanvaarden alle vestigingen van Carrefour Hypermarket en Market in eigen beheer vanaf nu herbruikbare zakjes en dozen die klanten zelf meebrengen aan de bedieningstogen van de winkels.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Back to top