Amerikaanse verkoop Pernod Ricard doet winst stijgen | RetailDetail

Amerikaanse verkoop Pernod Ricard doet winst stijgen

Amerikaanse verkoop Pernod Ricard doet winst stijgen

Drankenproducent Pernod Ricard heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van analisten overtroffen, vooral dankzij een sterke verkoop in de Verenigde Staten. Het bedrijf stelt ook onmiddellijk de verwachtingen voor het hele jaar bij.

Dalende verkoop in China

In het eerste kwartaal steeg de omzet van het bedrijf met 3% naar 2,22 miljard euro, waarmee de Fransen het een stuk beter doen dan de verwachtingen van analisten, die een stijging van 1,1% hadden voorspeld. Op de Amerikaanse continenten steeg de omzet zelfs 6%, maar in China waren de resultaten minder positief: daar daalde de omzet met 9% in het eerste kwartaal. De volledige markt in het land daalde ook al 4 tot 5%.

 

Pernod Ricard verwacht dat de omzet het komende boekjaar, dat eindigt in juni 2016, nu zal stijgen met 1% tot 3%. Vorig jaar steeg de omzet met 2% en analisten verwachten voor het komende jaar een omzetstijging van 2,8%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.