Amerikaanse verkoop Pernod Ricard doet winst stijgen

Amerikaanse verkoop Pernod Ricard doet winst stijgen

Drankenproducent Pernod Ricard heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van analisten overtroffen, vooral dankzij een sterke verkoop in de Verenigde Staten. Het bedrijf stelt ook onmiddellijk de verwachtingen voor het hele jaar bij.

Dalende verkoop in China

In het eerste kwartaal steeg de omzet van het bedrijf met 3% naar 2,22 miljard euro, waarmee de Fransen het een stuk beter doen dan de verwachtingen van analisten, die een stijging van 1,1% hadden voorspeld. Op de Amerikaanse continenten steeg de omzet zelfs 6%, maar in China waren de resultaten minder positief: daar daalde de omzet met 9% in het eerste kwartaal. De volledige markt in het land daalde ook al 4 tot 5%.

 

Pernod Ricard verwacht dat de omzet het komende boekjaar, dat eindigt in juni 2016, nu zal stijgen met 1% tot 3%. Vorig jaar steeg de omzet met 2% en analisten verwachten voor het komende jaar een omzetstijging van 2,8%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top