Australische Treasury Wine Estates koopt wijn van Diageo | RetailDetail

Australische Treasury Wine Estates koopt wijn van Diageo

Australische Treasury Wine Estates koopt wijn van Diageo

De Australische wijnmaker Treasury Wine Estates heeft de Britse en Noord-Amerikaanse wijnactiviteiten van drankenproducent Diageo overgenomen voor meer dan 550 miljoen dollar (480 miljoen euro).

Focus op core bij Diageo

Treasury Wine is momenteel al één van de grootste wijnmakers in de wereld en de eigenaar van merken zoals Wynns, Wolf Blass en Beringer. Met de aankoop van de wijnen van Diageo, dat over merken als Sterling Vineyards, Moët & Chandon en Vignobles Internationaux beschikt, wil het zich meer gaan richten op het topsegment van de Amerikaanse markt en zo de omzet van premiumwijnen op het Amerikaanse continent verdubbelen.

 

Voor Diageo betekent de verkoop de volgende stap in een strategie waarbij het zich meer wil gaan focussen op zijn 'core business', de verkoop van sterke dranken. De verkoop van wijn was slechts goed voor vier procent van de omzet bij het bedrijf achter merken als Smirnoff en Captain Morgan.

 

Treasury wil ongeveer 350 miljoen dollar (300 miljoen euro) van het geld voor de investering ophalen bij zijn aandeelhouders.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.