Australische Treasury Wine Estates koopt wijn van Diageo

Australische Treasury Wine Estates koopt wijn van Diageo

De Australische wijnmaker Treasury Wine Estates heeft de Britse en Noord-Amerikaanse wijnactiviteiten van drankenproducent Diageo overgenomen voor meer dan 550 miljoen dollar (480 miljoen euro).

Focus op core bij Diageo

Treasury Wine is momenteel al één van de grootste wijnmakers in de wereld en de eigenaar van merken zoals Wynns, Wolf Blass en Beringer. Met de aankoop van de wijnen van Diageo, dat over merken als Sterling Vineyards, Moët & Chandon en Vignobles Internationaux beschikt, wil het zich meer gaan richten op het topsegment van de Amerikaanse markt en zo de omzet van premiumwijnen op het Amerikaanse continent verdubbelen.

 

Voor Diageo betekent de verkoop de volgende stap in een strategie waarbij het zich meer wil gaan focussen op zijn 'core business', de verkoop van sterke dranken. De verkoop van wijn was slechts goed voor vier procent van de omzet bij het bedrijf achter merken als Smirnoff en Captain Morgan.

 

Treasury wil ongeveer 350 miljoen dollar (300 miljoen euro) van het geld voor de investering ophalen bij zijn aandeelhouders.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top