Broers groep Mestdagh managers van het jaar.

Broers groep Mestdagh managers van het jaar.

Nadat in Vlaanderen Michel Moortgat van brouwerij Duvel Moortgat werd uitgeroepen tot manager van het jaar, is het in het Franstalige landsgedeelte de beurt aan heuse retailers. De broers Mestdagh kregen van Trends-Tendances gisteren de titel Manager van het jaar 2010. Ze hebben die eer te danken aan de prestaties van hun Champion-supermarkten en de ex-Carrefours die ze hebben overgenomen.

Manager-duo van het jaar 2010.

De jury van Trends-Tendances bewonderde vooral de gewaagde zet om 16 verlieslatende Carrefour-vestigingen over te nemen. Ze hebben dankzij die overname een enorme stap voorwaarts gezet in hun expansie. Plotsklaps is hun omzet maar liefst 40% de lucht in gegaan. Op termijn zou die omzet zelfs moeten verdubbelen, volgens het duo.


Ook het enseigne Champion, waarvan Mestdagh in België 69 supermarkten bezit en bestuurt, deed het in 2010 opvallend goed. De verwachte omzet van Champion voor het jaar 2010 bedraagt 530 miljoen euro, een stijging van 3,8% ten opzichte van 2009.

Klein duimpje van de voedingsdistributie.

Beide broers Mestdagh zijn gedelegeerd bestuurder van Groep Mestdagh. Door het vakmagazine Gondola werden ze eveneens verkozen tot Handelaars van 2010, al bezit Mestdagh nog steeds slechts een marktaandeel van 3,6% in de Belgische distributie. Iets wat hen de bijnaam “klein duimpje”oplevert.


Klein duimpje blijft niettemin dapper vechten tegen de Goliaths van de sector, zoals de overname van de Carrefour-vestigingen duidelijk heeft bewezen. De voornaamste doelstelling van 2011 is het definiëren van de ideale inhoud voor hun Carrefour Market-concept en drie pilootwinkels uit te rollen.


Naar eigen zeggen wordt het een combinatie van de beste elementen uit Champion, Carrefour Market Frankrijk en de Belgische Carrefour Market. De finale omschakeling van alle Carrefour- en Champion-supermarkten naar het format Carrefour Market zou naar eind 2013 worden afgerond.

Nadat in Vlaanderen Michel Moortgat van brouwerij Duvel Moortgat werd uitgeroepen tot manager van het jaar, is het in het Franstalige landsgedeelte de beurt aan heuse retailers. De broers Mestdagh kregen van Trends-Tendances gisteren de titel Manager van het jaar 2010. Ze hebben die eer te danken aan de prestaties van hun Champion-supermarkten en de ex-Carrefours die ze hebben overgenomen.

Manager-duo van het jaar 2010.

De jury van Trends-Tendances bewonderde vooral de gewaagde zet om 16 verlieslatende Carrefour-vestigingen over te nemen. Ze hebben dankzij die overname een enorme stap voorwaarts gezet in hun expansie. Plotsklaps is hun omzet maar liefst 40% de lucht in gegaan. Op termijn zou die omzet zelfs moeten verdubbelen, volgens het duo.


Ook het enseigne Champion, waarvan Mestdagh in België 69 supermarkten bezit en bestuurt, deed het in 2010 opvallend goed. De verwachte omzet van Champion voor het jaar 2010 bedraagt 530 miljoen euro, een stijging van 3,8% ten opzichte van 2009.

Klein duimpje van de voedingsdistributie.

Beide broers Mestdagh zijn gedelegeerd bestuurder van Groep Mestdagh. Door het vakmagazine Gondola werden ze eveneens verkozen tot Handelaars van 2010, al bezit Mestdagh nog steeds slechts een marktaandeel van 3,6% in de Belgische distributie. Iets wat hen de bijnaam “klein duimpje”oplevert.


Klein duimpje blijft niettemin dapper vechten tegen de Goliaths van de sector, zoals de overname van de Carrefour-vestigingen duidelijk heeft bewezen. De voornaamste doelstelling van 2011 is het definiëren van de ideale inhoud voor hun Carrefour Market-concept en drie pilootwinkels uit te rollen.


Naar eigen zeggen wordt het een combinatie van de beste elementen uit Champion, Carrefour Market Frankrijk en de Belgische Carrefour Market. De finale omschakeling van alle Carrefour- en Champion-supermarkten naar het format Carrefour Market zou naar eind 2013 worden afgerond.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


AB InBev investeert kwart miljard in Nigeria

24/11/2017

Brouwer AB InBev gaat 250 miljoen euro investeren in Nigeria, om er een vierde brouwerij neer te poten. Die brouwerij wordt de op één na grootste van AB InBev in Afrika en moet volgend jaar al de deuren openen.

Aantal drankenhandels voorbije tien jaar met 6% gedaald

24/11/2017

Het aantal drankenhandelaars in België is de voorbije tien jaar met 6% gedaald, blijkt uit de cijfers van brancheorganisatie FEBED. Het aantal drankenhandels met personeel is daarentegen wel gestegen.

Filet Pur: Sympathieke snoodaards

24/11/2017

De prijzen stijgen, de supermarkt wordt in z’n voortbestaan bedreigd en merkfabrikanten mogen nog altijd de rekening betalen. Ja, foodretailers, het blijven bandieten hoor, zoals blijkt uit dit alweer vrolijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Back to top