Broers groep Mestdagh managers van het jaar.

Broers groep Mestdagh managers van het jaar.

Nadat in Vlaanderen Michel Moortgat van brouwerij Duvel Moortgat werd uitgeroepen tot manager van het jaar, is het in het Franstalige landsgedeelte de beurt aan heuse retailers. De broers Mestdagh kregen van Trends-Tendances gisteren de titel Manager van het jaar 2010. Ze hebben die eer te danken aan de prestaties van hun Champion-supermarkten en de ex-Carrefours die ze hebben overgenomen.

Manager-duo van het jaar 2010.

De jury van Trends-Tendances bewonderde vooral de gewaagde zet om 16 verlieslatende Carrefour-vestigingen over te nemen. Ze hebben dankzij die overname een enorme stap voorwaarts gezet in hun expansie. Plotsklaps is hun omzet maar liefst 40% de lucht in gegaan. Op termijn zou die omzet zelfs moeten verdubbelen, volgens het duo.


Ook het enseigne Champion, waarvan Mestdagh in België 69 supermarkten bezit en bestuurt, deed het in 2010 opvallend goed. De verwachte omzet van Champion voor het jaar 2010 bedraagt 530 miljoen euro, een stijging van 3,8% ten opzichte van 2009.

Klein duimpje van de voedingsdistributie.

Beide broers Mestdagh zijn gedelegeerd bestuurder van Groep Mestdagh. Door het vakmagazine Gondola werden ze eveneens verkozen tot Handelaars van 2010, al bezit Mestdagh nog steeds slechts een marktaandeel van 3,6% in de Belgische distributie. Iets wat hen de bijnaam “klein duimpje”oplevert.


Klein duimpje blijft niettemin dapper vechten tegen de Goliaths van de sector, zoals de overname van de Carrefour-vestigingen duidelijk heeft bewezen. De voornaamste doelstelling van 2011 is het definiëren van de ideale inhoud voor hun Carrefour Market-concept en drie pilootwinkels uit te rollen.


Naar eigen zeggen wordt het een combinatie van de beste elementen uit Champion, Carrefour Market Frankrijk en de Belgische Carrefour Market. De finale omschakeling van alle Carrefour- en Champion-supermarkten naar het format Carrefour Market zou naar eind 2013 worden afgerond.

Nadat in Vlaanderen Michel Moortgat van brouwerij Duvel Moortgat werd uitgeroepen tot manager van het jaar, is het in het Franstalige landsgedeelte de beurt aan heuse retailers. De broers Mestdagh kregen van Trends-Tendances gisteren de titel Manager van het jaar 2010. Ze hebben die eer te danken aan de prestaties van hun Champion-supermarkten en de ex-Carrefours die ze hebben overgenomen.

Manager-duo van het jaar 2010.

De jury van Trends-Tendances bewonderde vooral de gewaagde zet om 16 verlieslatende Carrefour-vestigingen over te nemen. Ze hebben dankzij die overname een enorme stap voorwaarts gezet in hun expansie. Plotsklaps is hun omzet maar liefst 40% de lucht in gegaan. Op termijn zou die omzet zelfs moeten verdubbelen, volgens het duo.


Ook het enseigne Champion, waarvan Mestdagh in België 69 supermarkten bezit en bestuurt, deed het in 2010 opvallend goed. De verwachte omzet van Champion voor het jaar 2010 bedraagt 530 miljoen euro, een stijging van 3,8% ten opzichte van 2009.

Klein duimpje van de voedingsdistributie.

Beide broers Mestdagh zijn gedelegeerd bestuurder van Groep Mestdagh. Door het vakmagazine Gondola werden ze eveneens verkozen tot Handelaars van 2010, al bezit Mestdagh nog steeds slechts een marktaandeel van 3,6% in de Belgische distributie. Iets wat hen de bijnaam “klein duimpje”oplevert.


Klein duimpje blijft niettemin dapper vechten tegen de Goliaths van de sector, zoals de overname van de Carrefour-vestigingen duidelijk heeft bewezen. De voornaamste doelstelling van 2011 is het definiëren van de ideale inhoud voor hun Carrefour Market-concept en drie pilootwinkels uit te rollen.


Naar eigen zeggen wordt het een combinatie van de beste elementen uit Champion, Carrefour Market Frankrijk en de Belgische Carrefour Market. De finale omschakeling van alle Carrefour- en Champion-supermarkten naar het format Carrefour Market zou naar eind 2013 worden afgerond.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Koffiemaker Miko groeit sterk

20/09/2017

De Turnhoutse koffie- en kunststofgroep Miko is in de eerste helft van het jaar met meer dan 12% gegroeid en is goed op weg om zo voor de eerste keer een jaaromzet van meer dan 200 miljoen euro te halen.

Spadel investeert 12,8 miljoen in Spa Monopole

20/09/2017

De groep Spadel gaat 12,8 miljoen euro investeren in de bottelarij Spa Monopole. Daar komt een volledige nieuwe bottelingslijn om de groei van de gearomatiseerde waters op te vangen. De uitbreiding moet in februari 2018 klaar zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Back to top