Broers groep Mestdagh managers van het jaar.

Broers groep Mestdagh managers van het jaar.

Nadat in Vlaanderen Michel Moortgat van brouwerij Duvel Moortgat werd uitgeroepen tot manager van het jaar, is het in het Franstalige landsgedeelte de beurt aan heuse retailers. De broers Mestdagh kregen van Trends-Tendances gisteren de titel Manager van het jaar 2010. Ze hebben die eer te danken aan de prestaties van hun Champion-supermarkten en de ex-Carrefours die ze hebben overgenomen.

Manager-duo van het jaar 2010.

De jury van Trends-Tendances bewonderde vooral de gewaagde zet om 16 verlieslatende Carrefour-vestigingen over te nemen. Ze hebben dankzij die overname een enorme stap voorwaarts gezet in hun expansie. Plotsklaps is hun omzet maar liefst 40% de lucht in gegaan. Op termijn zou die omzet zelfs moeten verdubbelen, volgens het duo.


Ook het enseigne Champion, waarvan Mestdagh in België 69 supermarkten bezit en bestuurt, deed het in 2010 opvallend goed. De verwachte omzet van Champion voor het jaar 2010 bedraagt 530 miljoen euro, een stijging van 3,8% ten opzichte van 2009.

Klein duimpje van de voedingsdistributie.

Beide broers Mestdagh zijn gedelegeerd bestuurder van Groep Mestdagh. Door het vakmagazine Gondola werden ze eveneens verkozen tot Handelaars van 2010, al bezit Mestdagh nog steeds slechts een marktaandeel van 3,6% in de Belgische distributie. Iets wat hen de bijnaam “klein duimpje”oplevert.


Klein duimpje blijft niettemin dapper vechten tegen de Goliaths van de sector, zoals de overname van de Carrefour-vestigingen duidelijk heeft bewezen. De voornaamste doelstelling van 2011 is het definiëren van de ideale inhoud voor hun Carrefour Market-concept en drie pilootwinkels uit te rollen.


Naar eigen zeggen wordt het een combinatie van de beste elementen uit Champion, Carrefour Market Frankrijk en de Belgische Carrefour Market. De finale omschakeling van alle Carrefour- en Champion-supermarkten naar het format Carrefour Market zou naar eind 2013 worden afgerond.

Nadat in Vlaanderen Michel Moortgat van brouwerij Duvel Moortgat werd uitgeroepen tot manager van het jaar, is het in het Franstalige landsgedeelte de beurt aan heuse retailers. De broers Mestdagh kregen van Trends-Tendances gisteren de titel Manager van het jaar 2010. Ze hebben die eer te danken aan de prestaties van hun Champion-supermarkten en de ex-Carrefours die ze hebben overgenomen.

Manager-duo van het jaar 2010.

De jury van Trends-Tendances bewonderde vooral de gewaagde zet om 16 verlieslatende Carrefour-vestigingen over te nemen. Ze hebben dankzij die overname een enorme stap voorwaarts gezet in hun expansie. Plotsklaps is hun omzet maar liefst 40% de lucht in gegaan. Op termijn zou die omzet zelfs moeten verdubbelen, volgens het duo.


Ook het enseigne Champion, waarvan Mestdagh in België 69 supermarkten bezit en bestuurt, deed het in 2010 opvallend goed. De verwachte omzet van Champion voor het jaar 2010 bedraagt 530 miljoen euro, een stijging van 3,8% ten opzichte van 2009.

Klein duimpje van de voedingsdistributie.

Beide broers Mestdagh zijn gedelegeerd bestuurder van Groep Mestdagh. Door het vakmagazine Gondola werden ze eveneens verkozen tot Handelaars van 2010, al bezit Mestdagh nog steeds slechts een marktaandeel van 3,6% in de Belgische distributie. Iets wat hen de bijnaam “klein duimpje”oplevert.


Klein duimpje blijft niettemin dapper vechten tegen de Goliaths van de sector, zoals de overname van de Carrefour-vestigingen duidelijk heeft bewezen. De voornaamste doelstelling van 2011 is het definiëren van de ideale inhoud voor hun Carrefour Market-concept en drie pilootwinkels uit te rollen.


Naar eigen zeggen wordt het een combinatie van de beste elementen uit Champion, Carrefour Market Frankrijk en de Belgische Carrefour Market. De finale omschakeling van alle Carrefour- en Champion-supermarkten naar het format Carrefour Market zou naar eind 2013 worden afgerond.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Italiaanse gelato marktleider in Europa

11/08/2017

De Italiaanse keuken is vermaard over heel de wereld, waarbij nogal snel wordt gedacht aan pasta en pizza, maar ook op vlak van ijsjes hebben de Italianen een sterke reputatie. Dat blijkt ook uit de verkoopcijfers: de Italianen zijn Europees marktleider.

Personeel Antwerpse Albert Heijn ziek van onzekerheid

11/08/2017

De helft van de werknemers van de Albert Heijn aan de Groenplaats in Antwerpen is ziek of afwezig door de onzekerheid die er heerst rond de winkel. Die moet verkocht worden vanwege de fusie, maar dat lukt maar niet.

Oprah Winfrey in zee met Kraft Heinz

10/08/2017

De Amerikaanse tv-ster Oprah Winfrey heeft samen met Kraft Heinz een gamma “gezonde en voedzame soepen en bijgerechten” ontwikkeld. De producten, voorlopig enkel voor de Amerikaanse markt, moeten Kraft Heinz opnieuw aan omzetgroei helpen.

“Eén Antwerpse winkel blokkeert fusie Albert Heijn-Delhaize in België”

10/08/2017

De fusie van Albert Heijn en Delhaize is in België nog altijd niet afgerond. De oorzaak: één Antwerpse winkel raakt maar niet verkocht, zo schrijft De Standaard. En dat één jaar nadat de fusie op groepsniveau beklonken werd.

Topmannen Diageo krijgen lagere bonussen na slechte resultaten

09/08/2017

De Britse drankenproducent Diageo heeft de bonussen van zijn CEO en CFO een stuk verlaagd, nadat het bedrijf er niet in slaagde om de doelstellingen te behalen. Zo wordt de bonus van CEO Ivan Menezes met 35% verminderd.

Ahold Delhaize blijft het moeilijk hebben in België

09/08/2017

Het Belgisch-Nederlandse supermarktbedrijf Ahold Delhaize heeft er een sterk tweede kwartaal opzitten en denkt zelfs meer te kunnen besparen dankzij de fusie dan eerst voorspeld. Langs de andere kant blijft de Belgische tak wel zwak presteren.

Back to top