Colruyt koestert educatieve dromen

Colruyt koestert educatieve dromen

Supermarktgroep Colruyt gooit het tegenwoordig over de educatieve boeg. Jef Colruyt heeft vandaag met een ludiek promofilmpje de komst van een heuse Colruytgroep Academy aangekondigd. Maar ook met de opvoeding van de kleine consument kun je niet vroeg genoeg beginnen. Voor hen lanceerde Colruyt Cooking Class, een educatief project rond koken op school.

 

Cooking Class

Om zijn klant van de toekomst op te voeden rond gezonde en evenwichtige voeding, creëerde soft discounter Colruyt samen met een team van leerkrachten en voedingsdeskundigen het vakoverschrijdende leerprogramma ‘Cooking Class’. Het werd een online tool met recepten, spel- en knutselideeën en zelfs een kwartetspel. Zo ontvangen scholen die zich inschrijven gratis een schoolkalender met een spelbord voor het Cooking Class-kwartetspel, gebaseerd op de seizoenen en voedingswaarde van groenten en fruit.


"Dit project sluit aan bij heel wat andere initiatieven van Colruyt om evenwichtige voeding te promoten. We zetten bijvoorbeeld bij al onze recepten de voedingswaarde, geven op onze website heel wat informatie over gevarieerde voeding en met onze groentewijzers stimuleren we onze klanten om verse seizoenproducten op het menu te zetten. Maar we wilden ook graag iets uitwerken speciaal voor kinderen", licht Tony Debock, divisiemanager verse producten, toe.

 

Colruytgroep Academy

De ware “droom” van de topman van de Colruyt groep, Jef Colruyt, is niettemin nog een stuk verregaander. Met de mysterieuze woorden “Jef heeft al zijn hele leven een droom. Een droom die nu vorm gekregen heeft” en een ludiek interactief filmpje van de topman zelf, kondigt de distributeur de Colruytgroep Academy aan. Pas op 29 september aanstaande verklapt de supermarktketen echter wat exact achter die ambitieuze titel schuilgaat.

Supermarktgroep Colruyt gooit het tegenwoordig over de educatieve boeg. Jef Colruyt heeft vandaag met een ludiek promofilmpje de komst van een heuse Colruytgroep Academy aangekondigd. Maar ook met de opvoeding van de kleine consument kun je niet vroeg genoeg beginnen. Voor hen lanceerde Colruyt Cooking Class, een educatief project rond koken op school.

 

Cooking Class

Om zijn klant van de toekomst op te voeden rond gezonde en evenwichtige voeding, creëerde soft discounter Colruyt samen met een team van leerkrachten en voedingsdeskundigen het vakoverschrijdende leerprogramma ‘Cooking Class’. Het werd een online tool met recepten, spel- en knutselideeën en zelfs een kwartetspel. Zo ontvangen scholen die zich inschrijven gratis een schoolkalender met een spelbord voor het Cooking Class-kwartetspel, gebaseerd op de seizoenen en voedingswaarde van groenten en fruit.


"Dit project sluit aan bij heel wat andere initiatieven van Colruyt om evenwichtige voeding te promoten. We zetten bijvoorbeeld bij al onze recepten de voedingswaarde, geven op onze website heel wat informatie over gevarieerde voeding en met onze groentewijzers stimuleren we onze klanten om verse seizoenproducten op het menu te zetten. Maar we wilden ook graag iets uitwerken speciaal voor kinderen", licht Tony Debock, divisiemanager verse producten, toe.

 

Colruytgroep Academy

De ware “droom” van de topman van de Colruyt groep, Jef Colruyt, is niettemin nog een stuk verregaander. Met de mysterieuze woorden “Jef heeft al zijn hele leven een droom. Een droom die nu vorm gekregen heeft” en een ludiek interactief filmpje van de topman zelf, kondigt de distributeur de Colruytgroep Academy aan. Pas op 29 september aanstaande verklapt de supermarktketen echter wat exact achter die ambitieuze titel schuilgaat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top