Colruyt koestert educatieve dromen | RetailDetail

Colruyt koestert educatieve dromen

Colruyt koestert educatieve dromen

Supermarktgroep Colruyt gooit het tegenwoordig over de educatieve boeg. Jef Colruyt heeft vandaag met een ludiek promofilmpje de komst van een heuse Colruytgroep Academy aangekondigd. Maar ook met de opvoeding van de kleine consument kun je niet vroeg genoeg beginnen. Voor hen lanceerde Colruyt Cooking Class, een educatief project rond koken op school.

 

Cooking Class

Om zijn klant van de toekomst op te voeden rond gezonde en evenwichtige voeding, creëerde soft discounter Colruyt samen met een team van leerkrachten en voedingsdeskundigen het vakoverschrijdende leerprogramma ‘Cooking Class’. Het werd een online tool met recepten, spel- en knutselideeën en zelfs een kwartetspel. Zo ontvangen scholen die zich inschrijven gratis een schoolkalender met een spelbord voor het Cooking Class-kwartetspel, gebaseerd op de seizoenen en voedingswaarde van groenten en fruit.


"Dit project sluit aan bij heel wat andere initiatieven van Colruyt om evenwichtige voeding te promoten. We zetten bijvoorbeeld bij al onze recepten de voedingswaarde, geven op onze website heel wat informatie over gevarieerde voeding en met onze groentewijzers stimuleren we onze klanten om verse seizoenproducten op het menu te zetten. Maar we wilden ook graag iets uitwerken speciaal voor kinderen", licht Tony Debock, divisiemanager verse producten, toe.

 

Colruytgroep Academy

De ware “droom” van de topman van de Colruyt groep, Jef Colruyt, is niettemin nog een stuk verregaander. Met de mysterieuze woorden “Jef heeft al zijn hele leven een droom. Een droom die nu vorm gekregen heeft” en een ludiek interactief filmpje van de topman zelf, kondigt de distributeur de Colruytgroep Academy aan. Pas op 29 september aanstaande verklapt de supermarktketen echter wat exact achter die ambitieuze titel schuilgaat.

Supermarktgroep Colruyt gooit het tegenwoordig over de educatieve boeg. Jef Colruyt heeft vandaag met een ludiek promofilmpje de komst van een heuse Colruytgroep Academy aangekondigd. Maar ook met de opvoeding van de kleine consument kun je niet vroeg genoeg beginnen. Voor hen lanceerde Colruyt Cooking Class, een educatief project rond koken op school.

 

Cooking Class

Om zijn klant van de toekomst op te voeden rond gezonde en evenwichtige voeding, creëerde soft discounter Colruyt samen met een team van leerkrachten en voedingsdeskundigen het vakoverschrijdende leerprogramma ‘Cooking Class’. Het werd een online tool met recepten, spel- en knutselideeën en zelfs een kwartetspel. Zo ontvangen scholen die zich inschrijven gratis een schoolkalender met een spelbord voor het Cooking Class-kwartetspel, gebaseerd op de seizoenen en voedingswaarde van groenten en fruit.


"Dit project sluit aan bij heel wat andere initiatieven van Colruyt om evenwichtige voeding te promoten. We zetten bijvoorbeeld bij al onze recepten de voedingswaarde, geven op onze website heel wat informatie over gevarieerde voeding en met onze groentewijzers stimuleren we onze klanten om verse seizoenproducten op het menu te zetten. Maar we wilden ook graag iets uitwerken speciaal voor kinderen", licht Tony Debock, divisiemanager verse producten, toe.

 

Colruytgroep Academy

De ware “droom” van de topman van de Colruyt groep, Jef Colruyt, is niettemin nog een stuk verregaander. Met de mysterieuze woorden “Jef heeft al zijn hele leven een droom. Een droom die nu vorm gekregen heeft” en een ludiek interactief filmpje van de topman zelf, kondigt de distributeur de Colruytgroep Academy aan. Pas op 29 september aanstaande verklapt de supermarktketen echter wat exact achter die ambitieuze titel schuilgaat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.