Colruyt lanceert Collect&Go via iPhone

Colruyt lanceert Collect&Go via iPhone

Klanten van Collect&Go, de online boodschappenservice van Colruyt, kunnen voortaan alle producten uit de Colruytwinkel reserveren via hun iPhone. Hiermee zorgt Collect&Go voor een primeur in de Belgische distributiesector. De iPhone-applicatie is gratis te downloaden via de App Store van Apple.

Gemakkelijker bestellen

“We zijn heel fier dat we onze klanten als eerste in de Belgische distributiesector een iPhone-‘app’ kunnen aanbieden waarmee ze effectief hun boodschappen kunnen reserveren, en niet alleen een boodschappenlijstje samenstellen,” zegt Pieter Ceuleers, afdelingschef van Collect&Go. Met deze applicatie sturen de klanten eender waar en eender wanneer hun bestelling door via hun iPhone. De Collect&Go-medewerkers zetten de boodschappen dan klaar in het afhaalpunt, op de dag en het uur die de klant kiest. “Deze nieuwe service biedt een echte meerwaarde aan onze klanten. Die willen efficiënt winkelen en tijd winnen voor hun gezin. We doen er dan ook alles aan om het hun zo gemakkelijk mogelijk te maken.”

Streepjescodes lezen

De klant kan een bestelling thuis op zijn computer beginnen en die via zijn iPhone verder afwerken en doorsturen. Of omgekeerd. De boodschappenlijst op de website en die op de ‘app’ zijn namelijk volledig gesynchroniseerd. Nog een handige optie: wie beschikt over een smartphone met camera en iOS 4.0 als besturingssysteem kan producten toevoegen aan het lijstje door de streepjescode op de verpakking te scannen.


Deze nieuwe applicatie, gratis te downloaden op de App Store van Apple, is geschikt voor iPhone (3G, 3GS en 4), iPad en iPod Touch. In het najaar komt er een tweede versie met nog meer mogelijkheden. Dan zal er ook een applicatie beschikbaar zijn voor Android-smartphones.

Vollediger dan de Delhaize-‘app’

Delhaize België lanceerde eind maart al zijn gratis iPhone-applicatie in ons land. Daarmee kan de klant de dichtstbijzijnde Delhaize lokaliseren, heeft hij altijd zijn (digitale) Pluskaart bij de hand en kan hij digitale boodschappenlijstjes aanmaken en doorsturen naar gezinsleden... Maar mobiel bestellen bij Delhaize Direct is er nog niet bij. Voorlopig krijgt de klant enkel een filmpje te zien over de internetafhaaldienst van Delhaize.


De ‘app’ van Colruyt is met andere woorden niet echt de eerste, maar wel de meest volledige van het moment. En dus luidt de vraag niet óf maar wel wanneer Delhaize zijn ‘app’ zal upgraden om daadwerkelijk bestellen via iPhone mogelijk te maken.

 

Klanten van Collect&Go, de online boodschappenservice van Colruyt, kunnen voortaan alle producten uit de Colruytwinkel reserveren via hun iPhone. Hiermee zorgt Collect&Go voor een primeur in de Belgische distributiesector. De iPhone-applicatie is gratis te downloaden via de App Store van Apple.

Gemakkelijker bestellen

“We zijn heel fier dat we onze klanten als eerste in de Belgische distributiesector een iPhone-‘app’ kunnen aanbieden waarmee ze effectief hun boodschappen kunnen reserveren, en niet alleen een boodschappenlijstje samenstellen,” zegt Pieter Ceuleers, afdelingschef van Collect&Go. Met deze applicatie sturen de klanten eender waar en eender wanneer hun bestelling door via hun iPhone. De Collect&Go-medewerkers zetten de boodschappen dan klaar in het afhaalpunt, op de dag en het uur die de klant kiest. “Deze nieuwe service biedt een echte meerwaarde aan onze klanten. Die willen efficiënt winkelen en tijd winnen voor hun gezin. We doen er dan ook alles aan om het hun zo gemakkelijk mogelijk te maken.”

Streepjescodes lezen

De klant kan een bestelling thuis op zijn computer beginnen en die via zijn iPhone verder afwerken en doorsturen. Of omgekeerd. De boodschappenlijst op de website en die op de ‘app’ zijn namelijk volledig gesynchroniseerd. Nog een handige optie: wie beschikt over een smartphone met camera en iOS 4.0 als besturingssysteem kan producten toevoegen aan het lijstje door de streepjescode op de verpakking te scannen.


Deze nieuwe applicatie, gratis te downloaden op de App Store van Apple, is geschikt voor iPhone (3G, 3GS en 4), iPad en iPod Touch. In het najaar komt er een tweede versie met nog meer mogelijkheden. Dan zal er ook een applicatie beschikbaar zijn voor Android-smartphones.

Vollediger dan de Delhaize-‘app’

Delhaize België lanceerde eind maart al zijn gratis iPhone-applicatie in ons land. Daarmee kan de klant de dichtstbijzijnde Delhaize lokaliseren, heeft hij altijd zijn (digitale) Pluskaart bij de hand en kan hij digitale boodschappenlijstjes aanmaken en doorsturen naar gezinsleden... Maar mobiel bestellen bij Delhaize Direct is er nog niet bij. Voorlopig krijgt de klant enkel een filmpje te zien over de internetafhaaldienst van Delhaize.


De ‘app’ van Colruyt is met andere woorden niet echt de eerste, maar wel de meest volledige van het moment. En dus luidt de vraag niet óf maar wel wanneer Delhaize zijn ‘app’ zal upgraden om daadwerkelijk bestellen via iPhone mogelijk te maken.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top