Colruyt lanceert Collect&Go via iPhone | RetailDetail

Colruyt lanceert Collect&Go via iPhone

Colruyt lanceert Collect&Go via iPhone

Klanten van Collect&Go, de online boodschappenservice van Colruyt, kunnen voortaan alle producten uit de Colruytwinkel reserveren via hun iPhone. Hiermee zorgt Collect&Go voor een primeur in de Belgische distributiesector. De iPhone-applicatie is gratis te downloaden via de App Store van Apple.

Gemakkelijker bestellen

“We zijn heel fier dat we onze klanten als eerste in de Belgische distributiesector een iPhone-‘app’ kunnen aanbieden waarmee ze effectief hun boodschappen kunnen reserveren, en niet alleen een boodschappenlijstje samenstellen,” zegt Pieter Ceuleers, afdelingschef van Collect&Go. Met deze applicatie sturen de klanten eender waar en eender wanneer hun bestelling door via hun iPhone. De Collect&Go-medewerkers zetten de boodschappen dan klaar in het afhaalpunt, op de dag en het uur die de klant kiest. “Deze nieuwe service biedt een echte meerwaarde aan onze klanten. Die willen efficiënt winkelen en tijd winnen voor hun gezin. We doen er dan ook alles aan om het hun zo gemakkelijk mogelijk te maken.”

Streepjescodes lezen

De klant kan een bestelling thuis op zijn computer beginnen en die via zijn iPhone verder afwerken en doorsturen. Of omgekeerd. De boodschappenlijst op de website en die op de ‘app’ zijn namelijk volledig gesynchroniseerd. Nog een handige optie: wie beschikt over een smartphone met camera en iOS 4.0 als besturingssysteem kan producten toevoegen aan het lijstje door de streepjescode op de verpakking te scannen.


Deze nieuwe applicatie, gratis te downloaden op de App Store van Apple, is geschikt voor iPhone (3G, 3GS en 4), iPad en iPod Touch. In het najaar komt er een tweede versie met nog meer mogelijkheden. Dan zal er ook een applicatie beschikbaar zijn voor Android-smartphones.

Vollediger dan de Delhaize-‘app’

Delhaize België lanceerde eind maart al zijn gratis iPhone-applicatie in ons land. Daarmee kan de klant de dichtstbijzijnde Delhaize lokaliseren, heeft hij altijd zijn (digitale) Pluskaart bij de hand en kan hij digitale boodschappenlijstjes aanmaken en doorsturen naar gezinsleden... Maar mobiel bestellen bij Delhaize Direct is er nog niet bij. Voorlopig krijgt de klant enkel een filmpje te zien over de internetafhaaldienst van Delhaize.


De ‘app’ van Colruyt is met andere woorden niet echt de eerste, maar wel de meest volledige van het moment. En dus luidt de vraag niet óf maar wel wanneer Delhaize zijn ‘app’ zal upgraden om daadwerkelijk bestellen via iPhone mogelijk te maken.

 

Klanten van Collect&Go, de online boodschappenservice van Colruyt, kunnen voortaan alle producten uit de Colruytwinkel reserveren via hun iPhone. Hiermee zorgt Collect&Go voor een primeur in de Belgische distributiesector. De iPhone-applicatie is gratis te downloaden via de App Store van Apple.

Gemakkelijker bestellen

“We zijn heel fier dat we onze klanten als eerste in de Belgische distributiesector een iPhone-‘app’ kunnen aanbieden waarmee ze effectief hun boodschappen kunnen reserveren, en niet alleen een boodschappenlijstje samenstellen,” zegt Pieter Ceuleers, afdelingschef van Collect&Go. Met deze applicatie sturen de klanten eender waar en eender wanneer hun bestelling door via hun iPhone. De Collect&Go-medewerkers zetten de boodschappen dan klaar in het afhaalpunt, op de dag en het uur die de klant kiest. “Deze nieuwe service biedt een echte meerwaarde aan onze klanten. Die willen efficiënt winkelen en tijd winnen voor hun gezin. We doen er dan ook alles aan om het hun zo gemakkelijk mogelijk te maken.”

Streepjescodes lezen

De klant kan een bestelling thuis op zijn computer beginnen en die via zijn iPhone verder afwerken en doorsturen. Of omgekeerd. De boodschappenlijst op de website en die op de ‘app’ zijn namelijk volledig gesynchroniseerd. Nog een handige optie: wie beschikt over een smartphone met camera en iOS 4.0 als besturingssysteem kan producten toevoegen aan het lijstje door de streepjescode op de verpakking te scannen.


Deze nieuwe applicatie, gratis te downloaden op de App Store van Apple, is geschikt voor iPhone (3G, 3GS en 4), iPad en iPod Touch. In het najaar komt er een tweede versie met nog meer mogelijkheden. Dan zal er ook een applicatie beschikbaar zijn voor Android-smartphones.

Vollediger dan de Delhaize-‘app’

Delhaize België lanceerde eind maart al zijn gratis iPhone-applicatie in ons land. Daarmee kan de klant de dichtstbijzijnde Delhaize lokaliseren, heeft hij altijd zijn (digitale) Pluskaart bij de hand en kan hij digitale boodschappenlijstjes aanmaken en doorsturen naar gezinsleden... Maar mobiel bestellen bij Delhaize Direct is er nog niet bij. Voorlopig krijgt de klant enkel een filmpje te zien over de internetafhaaldienst van Delhaize.


De ‘app’ van Colruyt is met andere woorden niet echt de eerste, maar wel de meest volledige van het moment. En dus luidt de vraag niet óf maar wel wanneer Delhaize zijn ‘app’ zal upgraden om daadwerkelijk bestellen via iPhone mogelijk te maken.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.