Colruyt profiteert van barbecuevoorjaar en consistentie

Colruyt profiteert van barbecuevoorjaar en consistentie

De laagste prijzengarantie van Colruyt lijkt het nog steeds te doen. Gedurende de afgelopen drie maanden zag de soft discounter zijn omzet 8,9% toenemen tot 1,95 miljard euro. Het had dat behalve aan de consistente prijzenstrategie te danken aan het uitstekende barbecueweer dit voorjaar.

Distributie

De eigen retailactiveiten blijven de grootste motor voor groei. Colruyt Groep behaalde in zijn supermarkten een omzetstijging van 7,7% in de drie maanden tot juli, goed voor een totale verkoop ter waarde van 1,448 miljard euro. Dat realiseerde de distributiegroep met dank aan zijn 222 Colruytvestigingen, 75 supermarkten van OKay, 7 Bio-Planetwinkels en 43 DreamLandwinkels.

Positief signaal

Maar ook de andere activiteiten van de distributeur uit Halle boekten vooruitgang. Vooral de tankstations onder de vlag DATS 24 kenden dankzij prijsstijgingen en hun expansie in het afgelopen kwartaal significante groei. De Franse foodserviceactiviteiten en Spar Groothandel waren verantwoordelijk voor een omzettoename van 4,5% tot 326,1 miljoen euro.

 

Met deze positieve cijfers geeft Colruyt weer een positief signaal naar de beleggers toe. De aandelenkoers van Colruyt kreeg eind juni namelijk een flinke opdoffer toen het zijn jaarverwachtingen in 2010 niet bleek te kunnen waarmaken. 

De laagste prijzengarantie van Colruyt lijkt het nog steeds te doen. Gedurende de afgelopen drie maanden zag de soft discounter zijn omzet 8,9% toenemen tot 1,95 miljard euro. Het had dat behalve aan de consistente prijzenstrategie te danken aan het uitstekende barbecueweer dit voorjaar.

Distributie

De eigen retailactiveiten blijven de grootste motor voor groei. Colruyt Groep behaalde in zijn supermarkten een omzetstijging van 7,7% in de drie maanden tot juli, goed voor een totale verkoop ter waarde van 1,448 miljard euro. Dat realiseerde de distributiegroep met dank aan zijn 222 Colruytvestigingen, 75 supermarkten van OKay, 7 Bio-Planetwinkels en 43 DreamLandwinkels.

Positief signaal

Maar ook de andere activiteiten van de distributeur uit Halle boekten vooruitgang. Vooral de tankstations onder de vlag DATS 24 kenden dankzij prijsstijgingen en hun expansie in het afgelopen kwartaal significante groei. De Franse foodserviceactiviteiten en Spar Groothandel waren verantwoordelijk voor een omzettoename van 4,5% tot 326,1 miljoen euro.

 

Met deze positieve cijfers geeft Colruyt weer een positief signaal naar de beleggers toe. De aandelenkoers van Colruyt kreeg eind juni namelijk een flinke opdoffer toen het zijn jaarverwachtingen in 2010 niet bleek te kunnen waarmaken. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top