Colruyt profiteert van barbecuevoorjaar en consistentie

Colruyt profiteert van barbecuevoorjaar en consistentie

De laagste prijzengarantie van Colruyt lijkt het nog steeds te doen. Gedurende de afgelopen drie maanden zag de soft discounter zijn omzet 8,9% toenemen tot 1,95 miljard euro. Het had dat behalve aan de consistente prijzenstrategie te danken aan het uitstekende barbecueweer dit voorjaar.

Distributie

De eigen retailactiveiten blijven de grootste motor voor groei. Colruyt Groep behaalde in zijn supermarkten een omzetstijging van 7,7% in de drie maanden tot juli, goed voor een totale verkoop ter waarde van 1,448 miljard euro. Dat realiseerde de distributiegroep met dank aan zijn 222 Colruytvestigingen, 75 supermarkten van OKay, 7 Bio-Planetwinkels en 43 DreamLandwinkels.

Positief signaal

Maar ook de andere activiteiten van de distributeur uit Halle boekten vooruitgang. Vooral de tankstations onder de vlag DATS 24 kenden dankzij prijsstijgingen en hun expansie in het afgelopen kwartaal significante groei. De Franse foodserviceactiviteiten en Spar Groothandel waren verantwoordelijk voor een omzettoename van 4,5% tot 326,1 miljoen euro.

 

Met deze positieve cijfers geeft Colruyt weer een positief signaal naar de beleggers toe. De aandelenkoers van Colruyt kreeg eind juni namelijk een flinke opdoffer toen het zijn jaarverwachtingen in 2010 niet bleek te kunnen waarmaken. 

De laagste prijzengarantie van Colruyt lijkt het nog steeds te doen. Gedurende de afgelopen drie maanden zag de soft discounter zijn omzet 8,9% toenemen tot 1,95 miljard euro. Het had dat behalve aan de consistente prijzenstrategie te danken aan het uitstekende barbecueweer dit voorjaar.

Distributie

De eigen retailactiveiten blijven de grootste motor voor groei. Colruyt Groep behaalde in zijn supermarkten een omzetstijging van 7,7% in de drie maanden tot juli, goed voor een totale verkoop ter waarde van 1,448 miljard euro. Dat realiseerde de distributiegroep met dank aan zijn 222 Colruytvestigingen, 75 supermarkten van OKay, 7 Bio-Planetwinkels en 43 DreamLandwinkels.

Positief signaal

Maar ook de andere activiteiten van de distributeur uit Halle boekten vooruitgang. Vooral de tankstations onder de vlag DATS 24 kenden dankzij prijsstijgingen en hun expansie in het afgelopen kwartaal significante groei. De Franse foodserviceactiviteiten en Spar Groothandel waren verantwoordelijk voor een omzettoename van 4,5% tot 326,1 miljoen euro.

 

Met deze positieve cijfers geeft Colruyt weer een positief signaal naar de beleggers toe. De aandelenkoers van Colruyt kreeg eind juni namelijk een flinke opdoffer toen het zijn jaarverwachtingen in 2010 niet bleek te kunnen waarmaken. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top