Colruyt profiteert van barbecuevoorjaar en consistentie | RetailDetail

Colruyt profiteert van barbecuevoorjaar en consistentie

Colruyt profiteert van barbecuevoorjaar en consistentie

De laagste prijzengarantie van Colruyt lijkt het nog steeds te doen. Gedurende de afgelopen drie maanden zag de soft discounter zijn omzet 8,9% toenemen tot 1,95 miljard euro. Het had dat behalve aan de consistente prijzenstrategie te danken aan het uitstekende barbecueweer dit voorjaar.

Distributie

De eigen retailactiveiten blijven de grootste motor voor groei. Colruyt Groep behaalde in zijn supermarkten een omzetstijging van 7,7% in de drie maanden tot juli, goed voor een totale verkoop ter waarde van 1,448 miljard euro. Dat realiseerde de distributiegroep met dank aan zijn 222 Colruytvestigingen, 75 supermarkten van OKay, 7 Bio-Planetwinkels en 43 DreamLandwinkels.

Positief signaal

Maar ook de andere activiteiten van de distributeur uit Halle boekten vooruitgang. Vooral de tankstations onder de vlag DATS 24 kenden dankzij prijsstijgingen en hun expansie in het afgelopen kwartaal significante groei. De Franse foodserviceactiviteiten en Spar Groothandel waren verantwoordelijk voor een omzettoename van 4,5% tot 326,1 miljoen euro.

 

Met deze positieve cijfers geeft Colruyt weer een positief signaal naar de beleggers toe. De aandelenkoers van Colruyt kreeg eind juni namelijk een flinke opdoffer toen het zijn jaarverwachtingen in 2010 niet bleek te kunnen waarmaken. 

De laagste prijzengarantie van Colruyt lijkt het nog steeds te doen. Gedurende de afgelopen drie maanden zag de soft discounter zijn omzet 8,9% toenemen tot 1,95 miljard euro. Het had dat behalve aan de consistente prijzenstrategie te danken aan het uitstekende barbecueweer dit voorjaar.

Distributie

De eigen retailactiveiten blijven de grootste motor voor groei. Colruyt Groep behaalde in zijn supermarkten een omzetstijging van 7,7% in de drie maanden tot juli, goed voor een totale verkoop ter waarde van 1,448 miljard euro. Dat realiseerde de distributiegroep met dank aan zijn 222 Colruytvestigingen, 75 supermarkten van OKay, 7 Bio-Planetwinkels en 43 DreamLandwinkels.

Positief signaal

Maar ook de andere activiteiten van de distributeur uit Halle boekten vooruitgang. Vooral de tankstations onder de vlag DATS 24 kenden dankzij prijsstijgingen en hun expansie in het afgelopen kwartaal significante groei. De Franse foodserviceactiviteiten en Spar Groothandel waren verantwoordelijk voor een omzettoename van 4,5% tot 326,1 miljoen euro.

 

Met deze positieve cijfers geeft Colruyt weer een positief signaal naar de beleggers toe. De aandelenkoers van Colruyt kreeg eind juni namelijk een flinke opdoffer toen het zijn jaarverwachtingen in 2010 niet bleek te kunnen waarmaken. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.