Colruyt promoot elektrische fiets bij medewerkers

Colruyt promoot elektrische fiets bij medewerkers

Groep Colruyt heeft zijn mobiliteitsaanbod qua woon-werkverkeer van zijn medewerkers uitgebreid met elektrische fietsen en scooters, zo meldt Mobimix, het digitale platform voor ecologisch vlootbeheer. “Door nu elektrische fietsen en scooters aan te bieden wil Colruyt ook medewerkers die verder dan 7 kilometer van het werk wonen, de kans bieden om te kiezen voor een milieuvriendelijk vervoermiddel naar het werk”, aldus Mobimix.

Succesvolle testfase afgerond

De elektrische fietsen en scooters zijn er voor medewerkers die te ver van het werk wonen om met een gewone fiets te komen of voor wie het openbaar vervoer niet echt een optie is. Zij kunnen de elektrische fietsen en scooters via Colruyt kopen aan een voordelige prijs.



Wel heeft Colruyt eerst een aantal medewerkers, onder andere van de Bio-Planet in Leuven, gevraagd om het project grondig uit te testen. In een Infoflash van Colruyt valt alvast te lezen dat zij heel enthousiast zijn: “Ik rij elke dag met de elektrische fiets naar de winkel. Het parcours dat ik afleg, 22 kilometer per dag, is wel heuvelachtig. Maar dankzij de elektrische fiets trap ik steeds op hetzelfde ritme en de fiets doet het moeilijke werk in mijn plaats. Zo kom ik fris toe op het werk, en bovendien doe ik aan sport! De batterij gaat ongeveer 80 kilometer mee en dan hoef je ze maar enkele uurtjes op te laden. Ik herlaad mijn batterij op het werk, en aangezien onze supermarkt op zonne-energie werkt, is dat echt voordelig voor het milieu!”

1 op 10 komt nu al met de fiets

Dit is niet het eerste milieuvriendelijke mobiliteitsinitiatief van de discounter uit Halle. Nu al komen elke dag 2.120 medewerkers van de Groep Colruyt, dat zijn er iets minder dan 1 op 10, dagelijks met de fiets naar het werk. Binnen het Bike 2 Work-project - dat woon-werkverkeer met een gewone fiets promoot - hebben de medewerkers al zowat 3,7 miljoen kilometer bijeen gefietst, goed voor 576 ton minder CO2-uitstoot.



Een fietsvergoeding, carpoolen en een gratis treinabonnement zijn een aantal van de andere maatregelen die Colruyt heeft getroffen om haar medewerkers op een vlotte, veilige en ecologisch verantwoorde manier naar het werk te laten komen. “Door te kiezen voor alternatieve vervoermiddelen vermijden onze medewerkers jaarlijks ruim 9,3 miljoen autokilometers”, klinkt het bij Colruyt.

Groep Colruyt heeft zijn mobiliteitsaanbod qua woon-werkverkeer van zijn medewerkers uitgebreid met elektrische fietsen en scooters, zo meldt Mobimix, het digitale platform voor ecologisch vlootbeheer. “Door nu elektrische fietsen en scooters aan te bieden wil Colruyt ook medewerkers die verder dan 7 kilometer van het werk wonen, de kans bieden om te kiezen voor een milieuvriendelijk vervoermiddel naar het werk”, aldus Mobimix.

Succesvolle testfase afgerond

De elektrische fietsen en scooters zijn er voor medewerkers die te ver van het werk wonen om met een gewone fiets te komen of voor wie het openbaar vervoer niet echt een optie is. Zij kunnen de elektrische fietsen en scooters via Colruyt kopen aan een voordelige prijs.



Wel heeft Colruyt eerst een aantal medewerkers, onder andere van de Bio-Planet in Leuven, gevraagd om het project grondig uit te testen. In een Infoflash van Colruyt valt alvast te lezen dat zij heel enthousiast zijn: “Ik rij elke dag met de elektrische fiets naar de winkel. Het parcours dat ik afleg, 22 kilometer per dag, is wel heuvelachtig. Maar dankzij de elektrische fiets trap ik steeds op hetzelfde ritme en de fiets doet het moeilijke werk in mijn plaats. Zo kom ik fris toe op het werk, en bovendien doe ik aan sport! De batterij gaat ongeveer 80 kilometer mee en dan hoef je ze maar enkele uurtjes op te laden. Ik herlaad mijn batterij op het werk, en aangezien onze supermarkt op zonne-energie werkt, is dat echt voordelig voor het milieu!”

1 op 10 komt nu al met de fiets

Dit is niet het eerste milieuvriendelijke mobiliteitsinitiatief van de discounter uit Halle. Nu al komen elke dag 2.120 medewerkers van de Groep Colruyt, dat zijn er iets minder dan 1 op 10, dagelijks met de fiets naar het werk. Binnen het Bike 2 Work-project - dat woon-werkverkeer met een gewone fiets promoot - hebben de medewerkers al zowat 3,7 miljoen kilometer bijeen gefietst, goed voor 576 ton minder CO2-uitstoot.



Een fietsvergoeding, carpoolen en een gratis treinabonnement zijn een aantal van de andere maatregelen die Colruyt heeft getroffen om haar medewerkers op een vlotte, veilige en ecologisch verantwoorde manier naar het werk te laten komen. “Door te kiezen voor alternatieve vervoermiddelen vermijden onze medewerkers jaarlijks ruim 9,3 miljoen autokilometers”, klinkt het bij Colruyt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top