Cora in Cambrai krijgt er een nieuwe winkelgalerij bij | RetailDetail

Cora in Cambrai krijgt er een nieuwe winkelgalerij bij

Cora in Cambrai krijgt er een nieuwe winkelgalerij bij

Op 8 september opent de totaal vernieuwde winkelgalerij van Cora in Cambrai (Frans-Vlaanderen) officieel de deuren. De klanten van warenhuisketen Cora krijgen er dan meteen een dertigtal shops bij, zo meldt de lokale krant La Voix du Nord. En tegen eind dit jaar wil het warenhuis ook een heuse drive-in uitbouwen.

Anderhalf jaar

Anderhalf jaar is er met man en macht gewerkt aan de winkelgalerij. “Het was een lange en ingewikkelde werf”, blikt Gérald Zanelli, directeur van de Cora-hypermarkt, tevreden terug op de niettemin moeilijke bevalling. “De werken moesten in fasen verlopen, want de hypermarkt kon natuurlijk niet dicht en we wilden al die tijd klanten blijven bedienen. Een 50-tal ondernemingen, waarvan 25 uit de streek, waren in de weer met alles samen zo’n 200 medewerkers; een heuse uitdaging die we met succes zijn aangegaan!”

Funshopping à la française

De nieuwe winkelgalerij beantwoordt aan een specifieke opdracht, aldus nog Zanelli: “Boodschappen doen moet weer plezant worden. Wat me écht bevalt, is dat dit niet zomaar een project van een promotor is, eentje uit een conservenblik dat je opentrekt. De winkelgalerij is een coherente aanvulling geworden op de hypermarkt en speelt in op de behoefte van het cliënteel om boodschappen te kunnen doen in een aangenaam en warm kader.”


Bij de 30 shops onder meer een opticien, een parafarmacie, een kledingzaak, een bloemenwinkel, een juwelier, een chocolaterie en voor de jeugd zelfs een gameshop. En binnen enkele weken openen ook nog drie bistro’s en een droogkuis de deuren. “Allemaal een mix van nationale en lokale merken”, aldus nog de Cora-directeur.

Ook hypermarkt gemoderniseerd

Maar ook de Cora-hypermarkt zelf heeft zich tijdens de werken een verjongingskuur gegund. Nieuwe en vlotter toegankelijke rekken, een moderne afdeling wijn en sterke drank, een totaal nieuwe hoek met streekproducten… “Wij hebben inderdaad volop de kaart getrokken van onze core business: voeding, en meer bepaald verse voeding.” Zo beschikt Cora in Cambrai voortaan over een eigen “échte slagerij die alles ter plekke bereidt” en een nog uitgebreidere groente- en fruitafdeling.


Voor de klanten die weinig tijd hebben of nog snel iets nodig hebben onderweg van het werk naar thuis opent Cora voor het einde van het jaar ook nog een drive-in afhaalpunt.

Op 8 september opent de totaal vernieuwde winkelgalerij van Cora in Cambrai (Frans-Vlaanderen) officieel de deuren. De klanten van warenhuisketen Cora krijgen er dan meteen een dertigtal shops bij, zo meldt de lokale krant La Voix du Nord. En tegen eind dit jaar wil het warenhuis ook een heuse drive-in uitbouwen.

Anderhalf jaar

Anderhalf jaar is er met man en macht gewerkt aan de winkelgalerij. “Het was een lange en ingewikkelde werf”, blikt Gérald Zanelli, directeur van de Cora-hypermarkt, tevreden terug op de niettemin moeilijke bevalling. “De werken moesten in fasen verlopen, want de hypermarkt kon natuurlijk niet dicht en we wilden al die tijd klanten blijven bedienen. Een 50-tal ondernemingen, waarvan 25 uit de streek, waren in de weer met alles samen zo’n 200 medewerkers; een heuse uitdaging die we met succes zijn aangegaan!”

Funshopping à la française

De nieuwe winkelgalerij beantwoordt aan een specifieke opdracht, aldus nog Zanelli: “Boodschappen doen moet weer plezant worden. Wat me écht bevalt, is dat dit niet zomaar een project van een promotor is, eentje uit een conservenblik dat je opentrekt. De winkelgalerij is een coherente aanvulling geworden op de hypermarkt en speelt in op de behoefte van het cliënteel om boodschappen te kunnen doen in een aangenaam en warm kader.”


Bij de 30 shops onder meer een opticien, een parafarmacie, een kledingzaak, een bloemenwinkel, een juwelier, een chocolaterie en voor de jeugd zelfs een gameshop. En binnen enkele weken openen ook nog drie bistro’s en een droogkuis de deuren. “Allemaal een mix van nationale en lokale merken”, aldus nog de Cora-directeur.

Ook hypermarkt gemoderniseerd

Maar ook de Cora-hypermarkt zelf heeft zich tijdens de werken een verjongingskuur gegund. Nieuwe en vlotter toegankelijke rekken, een moderne afdeling wijn en sterke drank, een totaal nieuwe hoek met streekproducten… “Wij hebben inderdaad volop de kaart getrokken van onze core business: voeding, en meer bepaald verse voeding.” Zo beschikt Cora in Cambrai voortaan over een eigen “échte slagerij die alles ter plekke bereidt” en een nog uitgebreidere groente- en fruitafdeling.


Voor de klanten die weinig tijd hebben of nog snel iets nodig hebben onderweg van het werk naar thuis opent Cora voor het einde van het jaar ook nog een drive-in afhaalpunt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon wil nog zes kassaloze winkels openen

23/02/2018

Er komen na de opening van de eerste Amazon Go-winkel vorige maand nog minstens zes van de hoogtechnologische en kassaloze winkels gemakswinkels bij. Onder meer Los Angeles en Seattle krijgen nieuwe Amazon Go-winkels.

Belgische CEO Le Pain Quotidien verlaat bedrijf

23/02/2018

Vincent Herbert heeft na 17 jaar besloten om zijn functie als CEO van Le Pain Quotidien neer te leggen. Hij wordt opgevolgd door Jerry Gamez, die flink wat ervaring heeft bij fastfoodketen Burger King en Walmart.

Filet Pur: Uw portie speculatieve onzin

23/02/2018

Here we go again: foodretail is in essentie slechts een loopgravenoorlog. Maar wie haalt de consument uit z’n winterdepressie? Hier ligt een ondankbare taak voor het wekelijkse nieuwsoverzicht van RetailDetail Food!

Ontdek de smaak van morgen op Tavola 2018: 11-12-13 maart 2018 in Kortrijk Xpo

23/02/2018

(publireportage) Delicatessen & hoge kwaliteit maken van Tavola een topevent voor de foodretail,  met 450 marktleiders én ambachtelijke fabrikanten, en veel nieuwigheden. We stellen u graag de winnaars van de Gouden Tavola voor.

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

Spar test dit voorjaar contactloos en kassaloos betalen

22/02/2018

Retail Partners Colruyt Group – de zelfstandigentak van Colruyt Group – werkt voor Spar aan een app waarmee klanten hun eigen boodschappen kunnen scannen en afrekenen via hun smartphone.

Back to top