Cora in Cambrai krijgt er een nieuwe winkelgalerij bij

Cora in Cambrai krijgt er een nieuwe winkelgalerij bij

Op 8 september opent de totaal vernieuwde winkelgalerij van Cora in Cambrai (Frans-Vlaanderen) officieel de deuren. De klanten van warenhuisketen Cora krijgen er dan meteen een dertigtal shops bij, zo meldt de lokale krant La Voix du Nord. En tegen eind dit jaar wil het warenhuis ook een heuse drive-in uitbouwen.

Anderhalf jaar

Anderhalf jaar is er met man en macht gewerkt aan de winkelgalerij. “Het was een lange en ingewikkelde werf”, blikt Gérald Zanelli, directeur van de Cora-hypermarkt, tevreden terug op de niettemin moeilijke bevalling. “De werken moesten in fasen verlopen, want de hypermarkt kon natuurlijk niet dicht en we wilden al die tijd klanten blijven bedienen. Een 50-tal ondernemingen, waarvan 25 uit de streek, waren in de weer met alles samen zo’n 200 medewerkers; een heuse uitdaging die we met succes zijn aangegaan!”

Funshopping à la française

De nieuwe winkelgalerij beantwoordt aan een specifieke opdracht, aldus nog Zanelli: “Boodschappen doen moet weer plezant worden. Wat me écht bevalt, is dat dit niet zomaar een project van een promotor is, eentje uit een conservenblik dat je opentrekt. De winkelgalerij is een coherente aanvulling geworden op de hypermarkt en speelt in op de behoefte van het cliënteel om boodschappen te kunnen doen in een aangenaam en warm kader.”


Bij de 30 shops onder meer een opticien, een parafarmacie, een kledingzaak, een bloemenwinkel, een juwelier, een chocolaterie en voor de jeugd zelfs een gameshop. En binnen enkele weken openen ook nog drie bistro’s en een droogkuis de deuren. “Allemaal een mix van nationale en lokale merken”, aldus nog de Cora-directeur.

Ook hypermarkt gemoderniseerd

Maar ook de Cora-hypermarkt zelf heeft zich tijdens de werken een verjongingskuur gegund. Nieuwe en vlotter toegankelijke rekken, een moderne afdeling wijn en sterke drank, een totaal nieuwe hoek met streekproducten… “Wij hebben inderdaad volop de kaart getrokken van onze core business: voeding, en meer bepaald verse voeding.” Zo beschikt Cora in Cambrai voortaan over een eigen “échte slagerij die alles ter plekke bereidt” en een nog uitgebreidere groente- en fruitafdeling.


Voor de klanten die weinig tijd hebben of nog snel iets nodig hebben onderweg van het werk naar thuis opent Cora voor het einde van het jaar ook nog een drive-in afhaalpunt.

Op 8 september opent de totaal vernieuwde winkelgalerij van Cora in Cambrai (Frans-Vlaanderen) officieel de deuren. De klanten van warenhuisketen Cora krijgen er dan meteen een dertigtal shops bij, zo meldt de lokale krant La Voix du Nord. En tegen eind dit jaar wil het warenhuis ook een heuse drive-in uitbouwen.

Anderhalf jaar

Anderhalf jaar is er met man en macht gewerkt aan de winkelgalerij. “Het was een lange en ingewikkelde werf”, blikt Gérald Zanelli, directeur van de Cora-hypermarkt, tevreden terug op de niettemin moeilijke bevalling. “De werken moesten in fasen verlopen, want de hypermarkt kon natuurlijk niet dicht en we wilden al die tijd klanten blijven bedienen. Een 50-tal ondernemingen, waarvan 25 uit de streek, waren in de weer met alles samen zo’n 200 medewerkers; een heuse uitdaging die we met succes zijn aangegaan!”

Funshopping à la française

De nieuwe winkelgalerij beantwoordt aan een specifieke opdracht, aldus nog Zanelli: “Boodschappen doen moet weer plezant worden. Wat me écht bevalt, is dat dit niet zomaar een project van een promotor is, eentje uit een conservenblik dat je opentrekt. De winkelgalerij is een coherente aanvulling geworden op de hypermarkt en speelt in op de behoefte van het cliënteel om boodschappen te kunnen doen in een aangenaam en warm kader.”


Bij de 30 shops onder meer een opticien, een parafarmacie, een kledingzaak, een bloemenwinkel, een juwelier, een chocolaterie en voor de jeugd zelfs een gameshop. En binnen enkele weken openen ook nog drie bistro’s en een droogkuis de deuren. “Allemaal een mix van nationale en lokale merken”, aldus nog de Cora-directeur.

Ook hypermarkt gemoderniseerd

Maar ook de Cora-hypermarkt zelf heeft zich tijdens de werken een verjongingskuur gegund. Nieuwe en vlotter toegankelijke rekken, een moderne afdeling wijn en sterke drank, een totaal nieuwe hoek met streekproducten… “Wij hebben inderdaad volop de kaart getrokken van onze core business: voeding, en meer bepaald verse voeding.” Zo beschikt Cora in Cambrai voortaan over een eigen “échte slagerij die alles ter plekke bereidt” en een nog uitgebreidere groente- en fruitafdeling.


Voor de klanten die weinig tijd hebben of nog snel iets nodig hebben onderweg van het werk naar thuis opent Cora voor het einde van het jaar ook nog een drive-in afhaalpunt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Danone wijzigt managementstructuur

19/10/2017

Danone heeft besloten om de managementstructuur aan de top van het bedrijf aan te passen. De functie van voorzitter van de raad van bestuur en die van CEO worden voortaan gecombineerd door huidig CEO Emmanuel Faber.

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Back to top