Delhaize investeert in groter distributiecentrum en winkelrenovaties

Delhaize investeert in groter distributiecentrum en winkelrenovaties

In aanwezigheid van minister-president Kris Peeters heeft Delhaize vanmorgen een forse uitbreiding van zijn distributiecentrum in Zellik aangekondigd. Eind dit jaar begint de bouw aan een nieuwe opslagruimte van 12.000m². De Belgische supermarktketen maakt ook een budget van 140 miljoen euro vrij om eigen winkels te renoveren.

50 miljoen voor uitbreiding distributiecentrum

Het investeringsplan dat Delhaize wereldkundig maakte, omvat flinke verbouwingen aan zowel het distributiecentrum als de geïntegreerde winkels. In Zellik wordt naast de bestaande opslagplaats DC Fresh II een nieuw gebouw van bijna 12.000 m² gekoelde opslagruimte opgetrokken voor verse producten. Het gebouw zal DC Fresh III worden gedoopt en kost de distributeur zo’n 50 miljoen euro.

 

Tegen eind 2013, begin 2014 is het de bedoeling dat DC Fresh III operationeel is. Er zou plaats zijn voor 100 medewerkers in het nieuwe warenhuis. Op dit moment biedt het distributiecentrum van 113.000m² werk aan 1.000 mensen.

Winkels krijgen opknapbeurt

«Logistiek is de kern van de activiteiten van Delhaize België en moet dus mee de groei en innovatie in ons winkelnetwerk mogelijk maken,” verklaart Delhaize-CEO Michel Eeckhout de investering in het distributiecentrum.

 

Ook voor die innovatie in het winkelnetwerk heeft de supermarktgroep reeds concrete plannen. Over een periode van vijf jaar wil Delhaize 140 miljoen euro investeren in zijn geïntegreerde winkels, specifiek in Vlaanderen. Met dat budget wil Delhaize “de winkels moderniseren en vernieuwen volgens de nieuwe standaarden, met als resultaat een nog aangenamere winkelervaring voor de klant,” aldus nog Michel Eeckhout.
 

In aanwezigheid van minister-president Kris Peeters heeft Delhaize vanmorgen een forse uitbreiding van zijn distributiecentrum in Zellik aangekondigd. Eind dit jaar begint de bouw aan een nieuwe opslagruimte van 12.000m². De Belgische supermarktketen maakt ook een budget van 140 miljoen euro vrij om eigen winkels te renoveren.

50 miljoen voor uitbreiding distributiecentrum

Het investeringsplan dat Delhaize wereldkundig maakte, omvat flinke verbouwingen aan zowel het distributiecentrum als de geïntegreerde winkels. In Zellik wordt naast de bestaande opslagplaats DC Fresh II een nieuw gebouw van bijna 12.000 m² gekoelde opslagruimte opgetrokken voor verse producten. Het gebouw zal DC Fresh III worden gedoopt en kost de distributeur zo’n 50 miljoen euro.

 

Tegen eind 2013, begin 2014 is het de bedoeling dat DC Fresh III operationeel is. Er zou plaats zijn voor 100 medewerkers in het nieuwe warenhuis. Op dit moment biedt het distributiecentrum van 113.000m² werk aan 1.000 mensen.

Winkels krijgen opknapbeurt

«Logistiek is de kern van de activiteiten van Delhaize België en moet dus mee de groei en innovatie in ons winkelnetwerk mogelijk maken,” verklaart Delhaize-CEO Michel Eeckhout de investering in het distributiecentrum.

 

Ook voor die innovatie in het winkelnetwerk heeft de supermarktgroep reeds concrete plannen. Over een periode van vijf jaar wil Delhaize 140 miljoen euro investeren in zijn geïntegreerde winkels, specifiek in Vlaanderen. Met dat budget wil Delhaize “de winkels moderniseren en vernieuwen volgens de nieuwe standaarden, met als resultaat een nog aangenamere winkelervaring voor de klant,” aldus nog Michel Eeckhout.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top