Delhaize investeert in groter distributiecentrum en winkelrenovaties

Delhaize investeert in groter distributiecentrum en winkelrenovaties

In aanwezigheid van minister-president Kris Peeters heeft Delhaize vanmorgen een forse uitbreiding van zijn distributiecentrum in Zellik aangekondigd. Eind dit jaar begint de bouw aan een nieuwe opslagruimte van 12.000m². De Belgische supermarktketen maakt ook een budget van 140 miljoen euro vrij om eigen winkels te renoveren.

50 miljoen voor uitbreiding distributiecentrum

Het investeringsplan dat Delhaize wereldkundig maakte, omvat flinke verbouwingen aan zowel het distributiecentrum als de geïntegreerde winkels. In Zellik wordt naast de bestaande opslagplaats DC Fresh II een nieuw gebouw van bijna 12.000 m² gekoelde opslagruimte opgetrokken voor verse producten. Het gebouw zal DC Fresh III worden gedoopt en kost de distributeur zo’n 50 miljoen euro.

 

Tegen eind 2013, begin 2014 is het de bedoeling dat DC Fresh III operationeel is. Er zou plaats zijn voor 100 medewerkers in het nieuwe warenhuis. Op dit moment biedt het distributiecentrum van 113.000m² werk aan 1.000 mensen.

Winkels krijgen opknapbeurt

«Logistiek is de kern van de activiteiten van Delhaize België en moet dus mee de groei en innovatie in ons winkelnetwerk mogelijk maken,” verklaart Delhaize-CEO Michel Eeckhout de investering in het distributiecentrum.

 

Ook voor die innovatie in het winkelnetwerk heeft de supermarktgroep reeds concrete plannen. Over een periode van vijf jaar wil Delhaize 140 miljoen euro investeren in zijn geïntegreerde winkels, specifiek in Vlaanderen. Met dat budget wil Delhaize “de winkels moderniseren en vernieuwen volgens de nieuwe standaarden, met als resultaat een nog aangenamere winkelervaring voor de klant,” aldus nog Michel Eeckhout.
 

In aanwezigheid van minister-president Kris Peeters heeft Delhaize vanmorgen een forse uitbreiding van zijn distributiecentrum in Zellik aangekondigd. Eind dit jaar begint de bouw aan een nieuwe opslagruimte van 12.000m². De Belgische supermarktketen maakt ook een budget van 140 miljoen euro vrij om eigen winkels te renoveren.

50 miljoen voor uitbreiding distributiecentrum

Het investeringsplan dat Delhaize wereldkundig maakte, omvat flinke verbouwingen aan zowel het distributiecentrum als de geïntegreerde winkels. In Zellik wordt naast de bestaande opslagplaats DC Fresh II een nieuw gebouw van bijna 12.000 m² gekoelde opslagruimte opgetrokken voor verse producten. Het gebouw zal DC Fresh III worden gedoopt en kost de distributeur zo’n 50 miljoen euro.

 

Tegen eind 2013, begin 2014 is het de bedoeling dat DC Fresh III operationeel is. Er zou plaats zijn voor 100 medewerkers in het nieuwe warenhuis. Op dit moment biedt het distributiecentrum van 113.000m² werk aan 1.000 mensen.

Winkels krijgen opknapbeurt

«Logistiek is de kern van de activiteiten van Delhaize België en moet dus mee de groei en innovatie in ons winkelnetwerk mogelijk maken,” verklaart Delhaize-CEO Michel Eeckhout de investering in het distributiecentrum.

 

Ook voor die innovatie in het winkelnetwerk heeft de supermarktgroep reeds concrete plannen. Over een periode van vijf jaar wil Delhaize 140 miljoen euro investeren in zijn geïntegreerde winkels, specifiek in Vlaanderen. Met dat budget wil Delhaize “de winkels moderniseren en vernieuwen volgens de nieuwe standaarden, met als resultaat een nog aangenamere winkelervaring voor de klant,” aldus nog Michel Eeckhout.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top