Delhaize lanceert voedselrecuperatieproject bij alle supermarkten | RetailDetail

Delhaize lanceert voedselrecuperatieproject bij alle supermarkten

Delhaize lanceert voedselrecuperatieproject bij alle supermarkten

Delhaize heeft in 26 supermarkten een voedselrecuperatieproject gelanceerd dat moet ervoor moet zorgen dat minder onverkocht voedsel in de vuilnisbak belandt. Tegen 2020 moet 100 procent van de restvoeding geschonken worden aan sociale verenigingen.

150 maaltijden per dag per supermarkt

Naast de 26 supermarkten loopt het proefproject ook in de distributiecentra in Ninove en Colfridis en bij een groot aantal van de zelfstandige winkels van AD Delhaize en Proxy Delhaize. Het is echter de bedoeling dat zo snel mogelijk alle supermarkten van de keten er aansluiting bij vinden.

 

Binnen het project krijgen sociale verenigingen de mogelijkheid om verse producten in snelverkoop, onverkocht vers brood en droge voeding waarvan de houdbaarheidsdatum bijna is overschreden op te halen bij Delhaize. Momenteel worden zo dagelijks 23 verenigingen geholpen. Per supermarkt worden er ongeveer 150 maaltijden per dag aangeboden.

 

"De winkels kunnen op een verantwoorde manier hun onverkochte goederen van de hand doen en ze helpen de liefdadigheidsorganisaties om hun voorraad voedingswaren aan te vullen. Voor liefdadigheidsorganisaties is dit een eenvoudige en veilige manier om voedsel te recupereren en de minderbedeelden het hele jaar door maaltijden aan te bieden", stelt Delhaize. Het einddoel is om tegen 2020 100 procent van de doneerbare goederen te verdelen onder de verschillende verenigingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.