Delhaize lanceert voedselrecuperatieproject bij alle supermarkten | RetailDetail

Delhaize lanceert voedselrecuperatieproject bij alle supermarkten

Delhaize lanceert voedselrecuperatieproject bij alle supermarkten

Delhaize heeft in 26 supermarkten een voedselrecuperatieproject gelanceerd dat moet ervoor moet zorgen dat minder onverkocht voedsel in de vuilnisbak belandt. Tegen 2020 moet 100 procent van de restvoeding geschonken worden aan sociale verenigingen.

150 maaltijden per dag per supermarkt

Naast de 26 supermarkten loopt het proefproject ook in de distributiecentra in Ninove en Colfridis en bij een groot aantal van de zelfstandige winkels van AD Delhaize en Proxy Delhaize. Het is echter de bedoeling dat zo snel mogelijk alle supermarkten van de keten er aansluiting bij vinden.

 

Binnen het project krijgen sociale verenigingen de mogelijkheid om verse producten in snelverkoop, onverkocht vers brood en droge voeding waarvan de houdbaarheidsdatum bijna is overschreden op te halen bij Delhaize. Momenteel worden zo dagelijks 23 verenigingen geholpen. Per supermarkt worden er ongeveer 150 maaltijden per dag aangeboden.

 

"De winkels kunnen op een verantwoorde manier hun onverkochte goederen van de hand doen en ze helpen de liefdadigheidsorganisaties om hun voorraad voedingswaren aan te vullen. Voor liefdadigheidsorganisaties is dit een eenvoudige en veilige manier om voedsel te recupereren en de minderbedeelden het hele jaar door maaltijden aan te bieden", stelt Delhaize. Het einddoel is om tegen 2020 100 procent van de doneerbare goederen te verdelen onder de verschillende verenigingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Back to top