Delhaize ook volgende vijf jaar met Dentressangle in zee | RetailDetail

Delhaize ook volgende vijf jaar met Dentressangle in zee

Delhaize ook volgende vijf jaar met Dentressangle in zee

Delhaize België heeft zijn contract met Norbert Dentressangle verlengd. De Franse logistieke groep die intussen wereldwijd opereert, mag ook de komende vijf jaar de diepgevroren goederen voor de warenhuisgroep blijven opslaan in zijn distributiecentrum in Zellik. Norbert Dentressangle investeert daarenboven fors in de uitbreiding van het volautomatisch stockagemagazijn om de toenemende volumes op te vangen.

44% omzet buiten Frankrijk

Norbert Dentressangle is een Franse groep. Het concern realiseert niettemin 44% van zijn omzet buiten Frankrijk. In ons land beschikt het bedrijf over vijf distributiecentra, goed voor een opslagoppervlakte van 110.000 m² met 561.000 m³ opslagruimte met negatieve koeling, een wagenpark van ruim 240 voertuigen en 830 medewerkers. De Franse groep maakte begin dit jaar al bekend dat er in de vestiging in Zellik zwaar zou worden geïnvesteerd.

Delhaize België heeft zijn contract met Norbert Dentressangle verlengd. De Franse logistieke groep die intussen wereldwijd opereert, mag ook de komende vijf jaar de diepgevroren goederen voor de warenhuisgroep blijven opslaan in zijn distributiecentrum in Zellik. Norbert Dentressangle investeert daarenboven fors in de uitbreiding van het volautomatisch stockagemagazijn om de toenemende volumes op te vangen.

44% omzet buiten Frankrijk

Norbert Dentressangle is een Franse groep. Het concern realiseert niettemin 44% van zijn omzet buiten Frankrijk. In ons land beschikt het bedrijf over vijf distributiecentra, goed voor een opslagoppervlakte van 110.000 m² met 561.000 m³ opslagruimte met negatieve koeling, een wagenpark van ruim 240 voertuigen en 830 medewerkers. De Franse groep maakte begin dit jaar al bekend dat er in de vestiging in Zellik zwaar zou worden geïnvesteerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.