Delhaize overrompeld door succes Smurfenactie

Delhaize overrompeld door succes Smurfenactie

Half augustus kondigde Delhaize nog aan dat het zijn Smurfenactie “wegens succes” verlengde tot half september. Dat succes is de distributiegroep nu echter te veel geworden. Aangezien Delhaize al bijna door zijn voorraad smurfenpoppetjes heen zit, is de actie noodgedwongen afgeblazen: klanten krijgen sinds dinsdag geen stempeltjes meer.

Delhaize: “Dit succes konden we niet voorspellen”

De Smurfenactie van Delhaize zou eerst maar lopen tot 31 augustus. Half augustus liet de keten weten dat de actie verlengd werd tot 14 september. Maar sinds dinsdag 30 augustus, een dag voor de oorspronkelijk voorziene einddatum, krijgen de consumenten al geen stempeltjes meer op hun spaarkaart.


In de winkels van Delhaize werd die stopzetting evenwel niet geafficheerd, schrijft Het Nieuwsblad vandaag: “Wie aan de kassa om stempels vroeg, kreeg te horen dat er sinds dinsdag niet meer wordt gestempeld.”


Roel Dekelver van Delhaize bevestigt dat de Smurfenactie is stopgezet: “Dit succes konden we niet voorspellen. We zitten bijna door onze voorraad figuurtjes en we kunnen niet bijbestellen. Uiteraard kan iedereen stempelkaarten inwisselen, al bestaat de kans dat we niet iedereen kunnen helpen. De actie zou lopen zolang de voorraad strekte, dat was vermeld.”

Zolang de voorraad strekt

Ivo Mechels, woordvoerder van de consumentenorganisatie Test-Aankoop, vindt dat Delhaize hier een slechte beurt maakt: “Zomaar vermelden dat de actie loopt zolang de voorraad strekt, is niet genoeg. Je voorraad moet in verhouding zijn tot de publiciteit. Die was fenomenaal en bovendien is de actie verlengd. Als je niet op tijd zegt dat zo'n gigantische actie wordt stopgezet, zet je kwaad bloed.”


Al heeft de klant logischerwijze niks te eisen als de figuurtjes op zijn, geeft Mechels grif toe, aangezien het om een bonus bovenop een product gaat.

Half augustus kondigde Delhaize nog aan dat het zijn Smurfenactie “wegens succes” verlengde tot half september. Dat succes is de distributiegroep nu echter te veel geworden. Aangezien Delhaize al bijna door zijn voorraad smurfenpoppetjes heen zit, is de actie noodgedwongen afgeblazen: klanten krijgen sinds dinsdag geen stempeltjes meer.

Delhaize: “Dit succes konden we niet voorspellen”

De Smurfenactie van Delhaize zou eerst maar lopen tot 31 augustus. Half augustus liet de keten weten dat de actie verlengd werd tot 14 september. Maar sinds dinsdag 30 augustus, een dag voor de oorspronkelijk voorziene einddatum, krijgen de consumenten al geen stempeltjes meer op hun spaarkaart.


In de winkels van Delhaize werd die stopzetting evenwel niet geafficheerd, schrijft Het Nieuwsblad vandaag: “Wie aan de kassa om stempels vroeg, kreeg te horen dat er sinds dinsdag niet meer wordt gestempeld.”


Roel Dekelver van Delhaize bevestigt dat de Smurfenactie is stopgezet: “Dit succes konden we niet voorspellen. We zitten bijna door onze voorraad figuurtjes en we kunnen niet bijbestellen. Uiteraard kan iedereen stempelkaarten inwisselen, al bestaat de kans dat we niet iedereen kunnen helpen. De actie zou lopen zolang de voorraad strekte, dat was vermeld.”

Zolang de voorraad strekt

Ivo Mechels, woordvoerder van de consumentenorganisatie Test-Aankoop, vindt dat Delhaize hier een slechte beurt maakt: “Zomaar vermelden dat de actie loopt zolang de voorraad strekt, is niet genoeg. Je voorraad moet in verhouding zijn tot de publiciteit. Die was fenomenaal en bovendien is de actie verlengd. Als je niet op tijd zegt dat zo'n gigantische actie wordt stopgezet, zet je kwaad bloed.”


Al heeft de klant logischerwijze niks te eisen als de figuurtjes op zijn, geeft Mechels grif toe, aangezien het om een bonus bovenop een product gaat.

Tags: