Delhaize overrompeld door succes Smurfenactie

Delhaize overrompeld door succes Smurfenactie

Half augustus kondigde Delhaize nog aan dat het zijn Smurfenactie “wegens succes” verlengde tot half september. Dat succes is de distributiegroep nu echter te veel geworden. Aangezien Delhaize al bijna door zijn voorraad smurfenpoppetjes heen zit, is de actie noodgedwongen afgeblazen: klanten krijgen sinds dinsdag geen stempeltjes meer.

Delhaize: “Dit succes konden we niet voorspellen”

De Smurfenactie van Delhaize zou eerst maar lopen tot 31 augustus. Half augustus liet de keten weten dat de actie verlengd werd tot 14 september. Maar sinds dinsdag 30 augustus, een dag voor de oorspronkelijk voorziene einddatum, krijgen de consumenten al geen stempeltjes meer op hun spaarkaart.


In de winkels van Delhaize werd die stopzetting evenwel niet geafficheerd, schrijft Het Nieuwsblad vandaag: “Wie aan de kassa om stempels vroeg, kreeg te horen dat er sinds dinsdag niet meer wordt gestempeld.”


Roel Dekelver van Delhaize bevestigt dat de Smurfenactie is stopgezet: “Dit succes konden we niet voorspellen. We zitten bijna door onze voorraad figuurtjes en we kunnen niet bijbestellen. Uiteraard kan iedereen stempelkaarten inwisselen, al bestaat de kans dat we niet iedereen kunnen helpen. De actie zou lopen zolang de voorraad strekte, dat was vermeld.”

Zolang de voorraad strekt

Ivo Mechels, woordvoerder van de consumentenorganisatie Test-Aankoop, vindt dat Delhaize hier een slechte beurt maakt: “Zomaar vermelden dat de actie loopt zolang de voorraad strekt, is niet genoeg. Je voorraad moet in verhouding zijn tot de publiciteit. Die was fenomenaal en bovendien is de actie verlengd. Als je niet op tijd zegt dat zo'n gigantische actie wordt stopgezet, zet je kwaad bloed.”


Al heeft de klant logischerwijze niks te eisen als de figuurtjes op zijn, geeft Mechels grif toe, aangezien het om een bonus bovenop een product gaat.

Half augustus kondigde Delhaize nog aan dat het zijn Smurfenactie “wegens succes” verlengde tot half september. Dat succes is de distributiegroep nu echter te veel geworden. Aangezien Delhaize al bijna door zijn voorraad smurfenpoppetjes heen zit, is de actie noodgedwongen afgeblazen: klanten krijgen sinds dinsdag geen stempeltjes meer.

Delhaize: “Dit succes konden we niet voorspellen”

De Smurfenactie van Delhaize zou eerst maar lopen tot 31 augustus. Half augustus liet de keten weten dat de actie verlengd werd tot 14 september. Maar sinds dinsdag 30 augustus, een dag voor de oorspronkelijk voorziene einddatum, krijgen de consumenten al geen stempeltjes meer op hun spaarkaart.


In de winkels van Delhaize werd die stopzetting evenwel niet geafficheerd, schrijft Het Nieuwsblad vandaag: “Wie aan de kassa om stempels vroeg, kreeg te horen dat er sinds dinsdag niet meer wordt gestempeld.”


Roel Dekelver van Delhaize bevestigt dat de Smurfenactie is stopgezet: “Dit succes konden we niet voorspellen. We zitten bijna door onze voorraad figuurtjes en we kunnen niet bijbestellen. Uiteraard kan iedereen stempelkaarten inwisselen, al bestaat de kans dat we niet iedereen kunnen helpen. De actie zou lopen zolang de voorraad strekte, dat was vermeld.”

Zolang de voorraad strekt

Ivo Mechels, woordvoerder van de consumentenorganisatie Test-Aankoop, vindt dat Delhaize hier een slechte beurt maakt: “Zomaar vermelden dat de actie loopt zolang de voorraad strekt, is niet genoeg. Je voorraad moet in verhouding zijn tot de publiciteit. Die was fenomenaal en bovendien is de actie verlengd. Als je niet op tijd zegt dat zo'n gigantische actie wordt stopgezet, zet je kwaad bloed.”


Al heeft de klant logischerwijze niks te eisen als de figuurtjes op zijn, geeft Mechels grif toe, aangezien het om een bonus bovenop een product gaat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top