Delhaize overrompeld door succes Smurfenactie | RetailDetail

Delhaize overrompeld door succes Smurfenactie

Delhaize overrompeld door succes Smurfenactie

Half augustus kondigde Delhaize nog aan dat het zijn Smurfenactie “wegens succes” verlengde tot half september. Dat succes is de distributiegroep nu echter te veel geworden. Aangezien Delhaize al bijna door zijn voorraad smurfenpoppetjes heen zit, is de actie noodgedwongen afgeblazen: klanten krijgen sinds dinsdag geen stempeltjes meer.

Delhaize: “Dit succes konden we niet voorspellen”

De Smurfenactie van Delhaize zou eerst maar lopen tot 31 augustus. Half augustus liet de keten weten dat de actie verlengd werd tot 14 september. Maar sinds dinsdag 30 augustus, een dag voor de oorspronkelijk voorziene einddatum, krijgen de consumenten al geen stempeltjes meer op hun spaarkaart.


In de winkels van Delhaize werd die stopzetting evenwel niet geafficheerd, schrijft Het Nieuwsblad vandaag: “Wie aan de kassa om stempels vroeg, kreeg te horen dat er sinds dinsdag niet meer wordt gestempeld.”


Roel Dekelver van Delhaize bevestigt dat de Smurfenactie is stopgezet: “Dit succes konden we niet voorspellen. We zitten bijna door onze voorraad figuurtjes en we kunnen niet bijbestellen. Uiteraard kan iedereen stempelkaarten inwisselen, al bestaat de kans dat we niet iedereen kunnen helpen. De actie zou lopen zolang de voorraad strekte, dat was vermeld.”

Zolang de voorraad strekt

Ivo Mechels, woordvoerder van de consumentenorganisatie Test-Aankoop, vindt dat Delhaize hier een slechte beurt maakt: “Zomaar vermelden dat de actie loopt zolang de voorraad strekt, is niet genoeg. Je voorraad moet in verhouding zijn tot de publiciteit. Die was fenomenaal en bovendien is de actie verlengd. Als je niet op tijd zegt dat zo'n gigantische actie wordt stopgezet, zet je kwaad bloed.”


Al heeft de klant logischerwijze niks te eisen als de figuurtjes op zijn, geeft Mechels grif toe, aangezien het om een bonus bovenop een product gaat.

Half augustus kondigde Delhaize nog aan dat het zijn Smurfenactie “wegens succes” verlengde tot half september. Dat succes is de distributiegroep nu echter te veel geworden. Aangezien Delhaize al bijna door zijn voorraad smurfenpoppetjes heen zit, is de actie noodgedwongen afgeblazen: klanten krijgen sinds dinsdag geen stempeltjes meer.

Delhaize: “Dit succes konden we niet voorspellen”

De Smurfenactie van Delhaize zou eerst maar lopen tot 31 augustus. Half augustus liet de keten weten dat de actie verlengd werd tot 14 september. Maar sinds dinsdag 30 augustus, een dag voor de oorspronkelijk voorziene einddatum, krijgen de consumenten al geen stempeltjes meer op hun spaarkaart.


In de winkels van Delhaize werd die stopzetting evenwel niet geafficheerd, schrijft Het Nieuwsblad vandaag: “Wie aan de kassa om stempels vroeg, kreeg te horen dat er sinds dinsdag niet meer wordt gestempeld.”


Roel Dekelver van Delhaize bevestigt dat de Smurfenactie is stopgezet: “Dit succes konden we niet voorspellen. We zitten bijna door onze voorraad figuurtjes en we kunnen niet bijbestellen. Uiteraard kan iedereen stempelkaarten inwisselen, al bestaat de kans dat we niet iedereen kunnen helpen. De actie zou lopen zolang de voorraad strekte, dat was vermeld.”

Zolang de voorraad strekt

Ivo Mechels, woordvoerder van de consumentenorganisatie Test-Aankoop, vindt dat Delhaize hier een slechte beurt maakt: “Zomaar vermelden dat de actie loopt zolang de voorraad strekt, is niet genoeg. Je voorraad moet in verhouding zijn tot de publiciteit. Die was fenomenaal en bovendien is de actie verlengd. Als je niet op tijd zegt dat zo'n gigantische actie wordt stopgezet, zet je kwaad bloed.”


Al heeft de klant logischerwijze niks te eisen als de figuurtjes op zijn, geeft Mechels grif toe, aangezien het om een bonus bovenop een product gaat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.