Delhaize overrompeld door succes Smurfenactie

Delhaize overrompeld door succes Smurfenactie

Half augustus kondigde Delhaize nog aan dat het zijn Smurfenactie “wegens succes” verlengde tot half september. Dat succes is de distributiegroep nu echter te veel geworden. Aangezien Delhaize al bijna door zijn voorraad smurfenpoppetjes heen zit, is de actie noodgedwongen afgeblazen: klanten krijgen sinds dinsdag geen stempeltjes meer.

Delhaize: “Dit succes konden we niet voorspellen”

De Smurfenactie van Delhaize zou eerst maar lopen tot 31 augustus. Half augustus liet de keten weten dat de actie verlengd werd tot 14 september. Maar sinds dinsdag 30 augustus, een dag voor de oorspronkelijk voorziene einddatum, krijgen de consumenten al geen stempeltjes meer op hun spaarkaart.


In de winkels van Delhaize werd die stopzetting evenwel niet geafficheerd, schrijft Het Nieuwsblad vandaag: “Wie aan de kassa om stempels vroeg, kreeg te horen dat er sinds dinsdag niet meer wordt gestempeld.”


Roel Dekelver van Delhaize bevestigt dat de Smurfenactie is stopgezet: “Dit succes konden we niet voorspellen. We zitten bijna door onze voorraad figuurtjes en we kunnen niet bijbestellen. Uiteraard kan iedereen stempelkaarten inwisselen, al bestaat de kans dat we niet iedereen kunnen helpen. De actie zou lopen zolang de voorraad strekte, dat was vermeld.”

Zolang de voorraad strekt

Ivo Mechels, woordvoerder van de consumentenorganisatie Test-Aankoop, vindt dat Delhaize hier een slechte beurt maakt: “Zomaar vermelden dat de actie loopt zolang de voorraad strekt, is niet genoeg. Je voorraad moet in verhouding zijn tot de publiciteit. Die was fenomenaal en bovendien is de actie verlengd. Als je niet op tijd zegt dat zo'n gigantische actie wordt stopgezet, zet je kwaad bloed.”


Al heeft de klant logischerwijze niks te eisen als de figuurtjes op zijn, geeft Mechels grif toe, aangezien het om een bonus bovenop een product gaat.

Half augustus kondigde Delhaize nog aan dat het zijn Smurfenactie “wegens succes” verlengde tot half september. Dat succes is de distributiegroep nu echter te veel geworden. Aangezien Delhaize al bijna door zijn voorraad smurfenpoppetjes heen zit, is de actie noodgedwongen afgeblazen: klanten krijgen sinds dinsdag geen stempeltjes meer.

Delhaize: “Dit succes konden we niet voorspellen”

De Smurfenactie van Delhaize zou eerst maar lopen tot 31 augustus. Half augustus liet de keten weten dat de actie verlengd werd tot 14 september. Maar sinds dinsdag 30 augustus, een dag voor de oorspronkelijk voorziene einddatum, krijgen de consumenten al geen stempeltjes meer op hun spaarkaart.


In de winkels van Delhaize werd die stopzetting evenwel niet geafficheerd, schrijft Het Nieuwsblad vandaag: “Wie aan de kassa om stempels vroeg, kreeg te horen dat er sinds dinsdag niet meer wordt gestempeld.”


Roel Dekelver van Delhaize bevestigt dat de Smurfenactie is stopgezet: “Dit succes konden we niet voorspellen. We zitten bijna door onze voorraad figuurtjes en we kunnen niet bijbestellen. Uiteraard kan iedereen stempelkaarten inwisselen, al bestaat de kans dat we niet iedereen kunnen helpen. De actie zou lopen zolang de voorraad strekte, dat was vermeld.”

Zolang de voorraad strekt

Ivo Mechels, woordvoerder van de consumentenorganisatie Test-Aankoop, vindt dat Delhaize hier een slechte beurt maakt: “Zomaar vermelden dat de actie loopt zolang de voorraad strekt, is niet genoeg. Je voorraad moet in verhouding zijn tot de publiciteit. Die was fenomenaal en bovendien is de actie verlengd. Als je niet op tijd zegt dat zo'n gigantische actie wordt stopgezet, zet je kwaad bloed.”


Al heeft de klant logischerwijze niks te eisen als de figuurtjes op zijn, geeft Mechels grif toe, aangezien het om een bonus bovenop een product gaat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top