RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Delhaize verleidt shoppers met slimme en gezonde kortingen

icon
Food2 oktober, 2020

Delhaize vervangt de Pluskaart door een app die klanten gepersonaliseerde kortingen geeft. De keten versterkt zo haar gezonde imago en scherpt de prijsperceptie aan, zonder in een prijsoorlog te verzanden.

 

Meer data, meer korting

Gezondheid, koopkracht en digitalisering zijn de trends die door de coronacrisis versterkt worden. Het nieuwe Superplus-programma van Delhaize, geïntegreerd in de vernieuwde MyDelhaize-app, is hierop een antwoord: het geeft trouwe klanten kortingen op hun aankopen, net zoals de vertrouwde Pluskaart, maar gaat nog enkele stappen verder. De app wordt een “getrouwheidsclub” met bijkomende voordelen voor leden. Klanten die bereid zijn om hun data te delen met de retailer, krijgen dus meer korting.

 

Staat een product in de winkel aan -20%, dan kunnen leden van de club het aan -30% krijgen. Een aanbieding “2de aan 50%” wordt voor leden 1+1 gratis. Het puntenspaarsysteem wordt ook flexibeler: zo zullen klanten punten kunnen inwisselen voor specifieke producten, of voor aankoopbonnen bij partners, zoals bol.com. Ook de papieren bon van 5 euro verdwijnt: ze wordt gedigitaliseerd.

 

Daar bovenop stimuleert Delhaize een gezonder koopgedrag. Voor 5.000 gezonde producten met Nutri-Score A of B loopt de korting op tot 15% voor klanten die meer dan 500 euro per maand besteden. Het Nutri-Profiel in de app toont hoeveel producten de klant heeft gekocht, en met welke Nutri-Score. De app suggereert ook gezondere alternatieven.

 

Twee vliegen, een klap

Het nieuwe programma bouwt verder op eerdere tests die Delhaize al deed met kortingen op producten met een goede Nutri-Score, en met gepersonaliseerde e-deals voor klanten die zich online registreerden. Daaruit is gebleken dat klanten tot 35% meer gezonde producten kopen dankzij een Nutri-Scorekorting. Volgens Delhaize kunnen klanten zo tot 360 euro per jaar besparen.

 

Met de nieuwe aanpak lijkt Delhaize twee vliegen in een klap te willen slaan: de keten profileert zich nog meer als een supermarkt die meedenkt met zijn klanten, en die mensen ook gezonder wil doen eten en leven. Bovendien scherpt de retailer het prijsimago aan zonder een zinloze prijsoorlog te riskeren. Een concurrent als Colruyt kan op de gepersonaliseerde kortingen immers niet reageren met rode prijzen. “De vaste prijs in het schap is niet meer relevant,” aldus CEO Xavier Piesvaux. De toekomst is aan kortingen op maat van het shoppergedrag.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food5 december, 2025
    Kroger keert Ocado 300 miljoen uit wegens sluiting magazijnen

    Ocado krijgt een eenmalige betaling van 300 miljoen euro van Kroger, nadat de Amerikaanse retailer drie robotmagazijnen sluit en een geplande site schrapt. Dat is toch een kleine troost voor de geplaagde Britten.

  • icon
    Food5 december, 2025
    Upfront opent eerste supermarkt en zoekt er nu al vier nieuwe

    Upfront opende vandaag zijn eerste supermarkt in Rotterdam, maar kijkt meteen verder: het merk van sportvoeding start nu al de zoektocht naar vier extra locaties.

  • icon
    Food5 december, 2025
    Zondagsopening: Colruyt, Aldi en Lidl niet zinnens het voorbeeld van Carrefour te volgen

    Nu Carrefour een akkoord heeft bereikt met de vakbonden over de zondagsopening in haar geïntegreerde winkels, verhoogt de druk op concurrenten die (nog) niet op zondag openen. Maar voorlopig houden zij de boot af.

Meest gelezen
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food18 november, 2025
    Dit worden de uitbaters van de Delhaize-supermarkten op de Cora-sites
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN