Foodspecialist Chris Opdebeeck op 76-jarige leeftijd overleden | RetailDetail

Foodspecialist Chris Opdebeeck op 76-jarige leeftijd overleden

Foodspecialist Chris Opdebeeck op 76-jarige leeftijd overleden

Chris Opdebeeck, befaamd retailwatcher en oprichter van Marketing Map, is op vrijdag 16 oktober overleden in Edegem. Hij werd 76 jaar.

Encyclopedische kennis van de foodbranche

Zijn carrière lang was Chris Opdebeeck actief in de retail- en FMCG-sector: eerst 18 jaar lang bij Unilever, waar hij verschillende sales- en marketingfuncties uitoefende, en vervolgens 20 jaar als foodretailconsultant bij Marketing Map.

 

Met onder andere zijn jaarlijkse analyses van de distributiemarkt bouwde Chris Opdebeeck een stevige reputatie op in binnen- en buitenland. Hij stond bekend voor zijn encyclopedische kennis van de foodbranche.

 

De uitvaartplechtigheid vindt plaats op vrijdag 23 oktober in de Sint-Jozefkerk, Heidestatieplein te Heide, om 10.00 uur. Het ganse RetailDetail-team wenst de familie veel sterkte toe. Ook wij gaan hem missen.

 

De rouwbrief kunt u hier raadplegen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Britten kunnen kassaloos shoppen bij Sainsbury’s

14/08/2018

Ook bij de Britse supermarktketen Sainsbury’s loopt nu een proefproject met mobiel scannen en betalen: met behulp van hun smartphone kunnen klanten boodschappen doen zonder langs de kassa te hoeven.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

Kassaloos shoppen en betalen nu ook naar OKay

13/08/2018

Na de Spar-winkels van Colruyt Group kan je nu ook kassaloos winkelen bij OKay en OKay Compact. Met de app ‘Scan. Pay. Go.’ lopen shoppers de winkel uit zonder nog aan een kassa aan te hoeven schuiven.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel. 

Concurrentiewaakhond eist uitleg rond comeback Albert Heijn in Lokeren

09/08/2018

De Belgische Mededingingsautoriteit heeft Ahold Delhaize om informatie gevraagd nu dochter Albert Heijn nog dit jaar een winkel in Lokeren zal openen. Eerder moest het supermarktconcern zijn vestiging daar immers sluiten om groen licht te krijgen voor de megafusie.