De Majid Al Futtaim Group, die de exclusieve rechten heeft op de merknaam Carrefour in 38 landen in Afrika en Azië, heeft zijn Pakistaanse winkelketen ‘Hyperstar’ omgedoopt tot Carrefour.
Actief sinds 2009
De groep is al sinds 2009 actief in Pakistan en runt momenteel zes ‘Hyperstar’-hypermarkten in de drie belangrijkste steden van het land: Islamabad, Lahore en Karachi. “De rebranding tot Carrefour is een belangrijke mijlpaal voor Majid Al Futtaim en gaat gepaard met grote expansieplannen”, zegt country manager Gyu Taeg Kim.
Blikvanger van die expansie wordt de introductie van een nieuw format van (kleinere) supermarkten onder het Carrefour Market-logo. De eerste opent nog begin dit jaar de deuren in de Mall of Defence in Lahore. De Pakistani zullen voortaan ook kunnen toetreden tot het Carrefour-getrouwheidsprogramma via een app, een heuse primeur in Pakistan.
De Majid Al Futtaim Group heeft momenteel al 257 hyper- en supermarkten in vijftien landen in zijn retailportefeuille.