Ikea opent pop-up voor food in Parijs

Ikea opent pop-up voor food in Parijs

De Zweedse meubelketen Ikea gaat in het centrum van Parijs een pop-upwinkel openen. De winkel krijgt de naam Mums mee en zal verschillende voedingsproducten, zoals brood, dumplings en sauzen verkopen.

Workshops

De winkel in de wijk Marais zal enkel op 14 en 15 november de deuren openen en een volledig assortiment aan diepvriesproducten, smoothies, koekjes, sauzen en meer verkopen. In totaal gaat het over een honderdtal producten. In de winkel zullen ook al specifieke kerstproducten verkocht worden, zoals peperkoekenhuisjes en gekruide koekjes.

 

In de kelder zullen er bovendien verschillende evenementen en workshops worden gehouden: zo is er een cursus 'Zweeds voor dummies', die klanten moet helpen te begrijpen wat de productnamen bij Ikea inhouden. Er is ook een fotografiecursus voor het fotograferen van eten en een workshop rond het beschilderen van borden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Ex-CEO Delhaize investeert in startup YouMeal

23/11/2017

YouMeal, een startup die restaurantuitbaters toelaat hun klanten eenvoudig te informeren over de samenstelling van hun gerechten, heeft 800.000 euro aan nieuwe fondsen opgehaald. Een van de investeerders is Pierre-Olivier Beckers, voormalig CEO van Delhaize en momenteel voorzitter van het BOIC. 

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Back to top