Ikea opent pop-up voor food in Parijs | RetailDetail

Ikea opent pop-up voor food in Parijs

Ikea opent pop-up voor food in Parijs

De Zweedse meubelketen Ikea gaat in het centrum van Parijs een pop-upwinkel openen. De winkel krijgt de naam Mums mee en zal verschillende voedingsproducten, zoals brood, dumplings en sauzen verkopen.

Workshops

De winkel in de wijk Marais zal enkel op 14 en 15 november de deuren openen en een volledig assortiment aan diepvriesproducten, smoothies, koekjes, sauzen en meer verkopen. In totaal gaat het over een honderdtal producten. In de winkel zullen ook al specifieke kerstproducten verkocht worden, zoals peperkoekenhuisjes en gekruide koekjes.

 

In de kelder zullen er bovendien verschillende evenementen en workshops worden gehouden: zo is er een cursus 'Zweeds voor dummies', die klanten moet helpen te begrijpen wat de productnamen bij Ikea inhouden. Er is ook een fotografiecursus voor het fotograferen van eten en een workshop rond het beschilderen van borden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.