Ikea opent pop-up voor food in Parijs

Ikea opent pop-up voor food in Parijs

De Zweedse meubelketen Ikea gaat in het centrum van Parijs een pop-upwinkel openen. De winkel krijgt de naam Mums mee en zal verschillende voedingsproducten, zoals brood, dumplings en sauzen verkopen.

Workshops

De winkel in de wijk Marais zal enkel op 14 en 15 november de deuren openen en een volledig assortiment aan diepvriesproducten, smoothies, koekjes, sauzen en meer verkopen. In totaal gaat het over een honderdtal producten. In de winkel zullen ook al specifieke kerstproducten verkocht worden, zoals peperkoekenhuisjes en gekruide koekjes.

 

In de kelder zullen er bovendien verschillende evenementen en workshops worden gehouden: zo is er een cursus 'Zweeds voor dummies', die klanten moet helpen te begrijpen wat de productnamen bij Ikea inhouden. Er is ook een fotografiecursus voor het fotograferen van eten en een workshop rond het beschilderen van borden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top