Ives Depoortere nieuwe General Manager bij Iglo Belgium | RetailDetail

Ives Depoortere nieuwe General Manager bij Iglo Belgium

Ives Depoortere nieuwe General Manager bij Iglo Belgium

Sinds 1 december 2015 is Ives Depoortere aan de slag als nieuwe General Manager bij Iglo Belgium. Hij vervangt in die functie Guillaume Argand. Depoortere was eerder aan de slag bij Lutosa Findus Benelux.

Jaren ervaring

Bij Lutosa Findus had Ives Depoorter de functie van Managing Director Belgium en was hij medeverantwoordelijk voor de groei van het merk Lutosa in de retailmarkt. Voorheen was hij van 2007 tot 2013 werkzaam als Managing Director Orangina Schweppes voor België en later voor Noord-Europa. Hij voerde ook verschillende functies uit binnen Unilever.


De Europese activiteiten van de Findus Group maken sinds november 2015 deel uit van Nomad Foods, dat in april van dit jaar ook al de Iglo Group overnam.


"Met mijn managementachtergrond in FMCG kijk ik ernaar uit aan de slag te gaan bij een sterke organisatie als Iglo Belgium. Ik hoop Iglo in België verder uit te bouwen tot een dynamische organisatie en een groei neer te zetten. Hierbij speelt de Belgische consument en de relatie met onze tradepartners de belangrijkste rol", zegt Ives Depoortere over zijn aanstelling.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.