Le Pain Quotidien test vegetarisch concept

Le Pain Quotidien test vegetarisch concept

Broodjesketen Le Pain Quotidien opent binnenkort in Gent zijn eerste restaurant specifiek voor vegetariërs en veganisten. Om geen verwarring met de normale restaurants te creëren zal het concept werken onder de naam Le Botaniste.

Laboratorium

Voorlopig zit het project nog in een testfase, maar het is de bedoeling om een duurzaam restaurant op poten te zetten, waar enkel lokaal geproduceerde en seizoensgebonden gerechten worden verkocht. De prijzen zouden variëren tussen 5 en 10 euro.

 

"Zie het als een laboratorium voor de groep Pain Quotidien", legt CEO Vincent Herbert uit. "We willen er dingen testen en zien hoe de consument reageert. Als de producten aanslaan, dan kunnen we ze snel en gemakkelijk internationaal verspreiden via onze winkels."

 

Voorlopig zijn er nog geen plannen om het restaurantconcept op grote schaal uit te rollen. Toch wil het bedrijf dat niet uitsluiten: bij groot succes kan het alsnog uitgerold worden naar andere steden of landen.

 

De nieuwe vennootschap van Le Botaniste is voor 60 procent in handen van PQ Licensing, de holding boven Le Pain Quotidien. De overige 40 procent zitten bij oprichter van Le Pain Quotidien, Alain Coumont, en ondernemer Gregory Verellen. Coumont heeft 25 jaar na de oprichting van de keten nog altijd drie procent zelf in handen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top