Le Pain Quotidien test vegetarisch concept

Le Pain Quotidien test vegetarisch concept

Broodjesketen Le Pain Quotidien opent binnenkort in Gent zijn eerste restaurant specifiek voor vegetariërs en veganisten. Om geen verwarring met de normale restaurants te creëren zal het concept werken onder de naam Le Botaniste.

Laboratorium

Voorlopig zit het project nog in een testfase, maar het is de bedoeling om een duurzaam restaurant op poten te zetten, waar enkel lokaal geproduceerde en seizoensgebonden gerechten worden verkocht. De prijzen zouden variëren tussen 5 en 10 euro.

 

"Zie het als een laboratorium voor de groep Pain Quotidien", legt CEO Vincent Herbert uit. "We willen er dingen testen en zien hoe de consument reageert. Als de producten aanslaan, dan kunnen we ze snel en gemakkelijk internationaal verspreiden via onze winkels."

 

Voorlopig zijn er nog geen plannen om het restaurantconcept op grote schaal uit te rollen. Toch wil het bedrijf dat niet uitsluiten: bij groot succes kan het alsnog uitgerold worden naar andere steden of landen.

 

De nieuwe vennootschap van Le Botaniste is voor 60 procent in handen van PQ Licensing, de holding boven Le Pain Quotidien. De overige 40 procent zitten bij oprichter van Le Pain Quotidien, Alain Coumont, en ondernemer Gregory Verellen. Coumont heeft 25 jaar na de oprichting van de keten nog altijd drie procent zelf in handen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top