Lidl bouwt en verbouwt volop in Sint-Niklaas

Lidl bouwt en verbouwt volop in Sint-Niklaas

Supermarktketen Lidl gaat zijn huidige vestiging aan de Lamstraat in Sint-Niklaas afbreken om er een volledig nieuwe discountwinkel op te trekken. De voorbereiding is begonnen, de klanten worden geïnformeerd en vanaf 6 oktober zal de verkoop doorgaan in een grote tent op het aangrenzende terrein.

Heraanleg binnengebied

Een en ander is het gevolg van de voorziene heraanleg van het hele binnengebied tussen de Lamstraat, de Lindenstraat en de Antwerpse Steenweg. Daar komen onder meer een park en woongelegenheden. De huidige Lidl-vestiging moet daarvoor wat “opschuiven” en de discounter maakt van de gelegenheid gebruik om een totaal nieuwe vestiging op te trekken. Het gebouw komt dichter bij de straatkant en krijgt meteen ook meer parkeerruimte.

Half jaar “kamperen”

Lidl maakt zich sterk dat de nieuwe vestiging in maart volgend jaar de deuren zal openen. Maar in afwachting is het wat behelpen. Zo hangt aan de Lidl-vestiging aan de Lamstraat sinds kort een mededeling dat er vanaf 23 september eerstkomende tijdelijk minder parkeerplaatsen zullen zijn vanwege de werkzaamheden. Tijdens de sloop- en bouwwerken zal de verkoop ook doorgaan in een grote tent op het aangrenzende terrein.

Europees distributiecentrum

Dit is trouwens niet het enige project dat de discounter in Sint-Niklaas op stapel heeft staan. Aan de Plezantstraat is ook een nieuwe vestiging in voorbereiding. Eerder werd bovendien aangekondigd dat de supermarktketen Sint-Niklaas heeft uitgekozen als vestigingsplaats voor zijn nieuwe Europees distributiecentrum. Dat zal worden opgetrokken door Sint-Niklaas Logistics op een terrein van 111.000 m² in het industriegebied Europark-Zuid II. De logistieke groep heeft daartoe een langdurig contract gesloten met de Duitse discounter. Het nieuwe distributiecentrum vergt een totale investering van zo'n 15 miljoen euro en er zullen zo'n 150 mensen aan de slag kunnen.
 

Supermarktketen Lidl gaat zijn huidige vestiging aan de Lamstraat in Sint-Niklaas afbreken om er een volledig nieuwe discountwinkel op te trekken. De voorbereiding is begonnen, de klanten worden geïnformeerd en vanaf 6 oktober zal de verkoop doorgaan in een grote tent op het aangrenzende terrein.

Heraanleg binnengebied

Een en ander is het gevolg van de voorziene heraanleg van het hele binnengebied tussen de Lamstraat, de Lindenstraat en de Antwerpse Steenweg. Daar komen onder meer een park en woongelegenheden. De huidige Lidl-vestiging moet daarvoor wat “opschuiven” en de discounter maakt van de gelegenheid gebruik om een totaal nieuwe vestiging op te trekken. Het gebouw komt dichter bij de straatkant en krijgt meteen ook meer parkeerruimte.

Half jaar “kamperen”

Lidl maakt zich sterk dat de nieuwe vestiging in maart volgend jaar de deuren zal openen. Maar in afwachting is het wat behelpen. Zo hangt aan de Lidl-vestiging aan de Lamstraat sinds kort een mededeling dat er vanaf 23 september eerstkomende tijdelijk minder parkeerplaatsen zullen zijn vanwege de werkzaamheden. Tijdens de sloop- en bouwwerken zal de verkoop ook doorgaan in een grote tent op het aangrenzende terrein.

Europees distributiecentrum

Dit is trouwens niet het enige project dat de discounter in Sint-Niklaas op stapel heeft staan. Aan de Plezantstraat is ook een nieuwe vestiging in voorbereiding. Eerder werd bovendien aangekondigd dat de supermarktketen Sint-Niklaas heeft uitgekozen als vestigingsplaats voor zijn nieuwe Europees distributiecentrum. Dat zal worden opgetrokken door Sint-Niklaas Logistics op een terrein van 111.000 m² in het industriegebied Europark-Zuid II. De logistieke groep heeft daartoe een langdurig contract gesloten met de Duitse discounter. Het nieuwe distributiecentrum vergt een totale investering van zo'n 15 miljoen euro en er zullen zo'n 150 mensen aan de slag kunnen.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Europa keurt bio-hervorming goed, België onthoudt zich

21/11/2017

De Europese Commissie heeft nieuwe regels goedgekeurd om biologische landbouw in Europa te vereenvoudigen. De wetgeving treedt vanaf juli 2020 in werking. Belgische politici konden geen overeenstemming bereiken en daarom onthield ons land zich.

Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een geslaagd testproject in de hypermarkt van Carrefour in Bierges, aanvaarden alle vestigingen van Carrefour Hypermarket en Market in eigen beheer vanaf nu herbruikbare zakjes en dozen die klanten zelf meebrengen aan de bedieningstogen van de winkels.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Back to top