Lidl gaat in zee met Etixx - Quick-Step

Lidl gaat in zee met Etixx - Quick-Step

Lidl wordt sponsor van het Etixx - Quick-Step wielerteam van onder meer Tom Boonen. Concurrent Carrefour wordt dan weer de hoofdsponsor van de Belgian Red Flames, onze nationale voetbaldames.

Lidl in de koers

Lidl wordt cosponsor en 'food partner' van Etixx - Quick-Step, het wielerteam van onder meer Tony Martin en Tom Boonen (foto). De Duitse keten wordt vanaf 2016 zichtbaar op de schouder van het shirt en op de achterkant van de wielerbroek. Het gaat voorlopig om een contract van twee jaar, dat kan worden verlengd indien de komende twee jaren succesvol blijken.

 

"We waren in 2013 en 2014 al een kleine sponsor van Lotto-Belisol en zijn ook partner van Flanders Classics', zegt Boudwijn van den Brand, CEO van Lidl België-Luxemburg. De sponsordeal is gesloten met de lokale tak van Lidl, zij het in nauw overleg met de hoofdzetel in Duitsland. Het is zelfs niet uitgesloten dat Lidl International de sponsoring bij groot succes overneemt.

 

Hoeveel geld de versdiscounter in de koers pompt, blijft een groot geheim. Ploegmanager Patrick Lefevere is alvast tevreden: "De komst van Lidl is vooral belangrijk omdat het de eerste multinational in jaren is die in het wielrennen stapt. Bij mijn weten is dit zelfs het grootste privébedrijf ooit dat een wielerploeg sponsort. Dat is uiteraard goed nieuws voor mijn ploeg en kan ook vitaal zijn voor de sport waar ik van hou. Misschien inspireert dit andere internationale bedrijven om dit ook te doen."

 

Carrefour op het voetbalveld

Lidl is niet de eerste supermarktketen die brood ziet in sportsponsoring: zo is Carrefour België al jaren een commerciële partner van de Rode Duivels. Nu is het bedrijf echter oook hoofdsponsor van de Belgian Red Flames, zeg maar de vrouwelijke Rode Duivels.

 

"Na de Rode Duivels en de 120 lokale clubs is het partnership met de Belgian Red Flames voor ons een logische volgende stap", aldus Vera Vermeeren van Carrefour. "We zijn enthousiast dat we via onze 750 winkels de Belgian Red Flames dichter bij de supporters kunnen brengen en op die manier ook het vrouwenvoetbal extra ondersteunen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Directeur HR verlaat Carrefour Belgium

25/09/2017

Kathleen Van Der Paelt, directeur HR bij Carrefour Belgium, heeft na zeven jaar besloten om het supermarktbedrijf te verlaten. Ze wordt opgevolgd door Sonia Frey, die de voorbije vijf jaar een gelijkaardige functie invulde bij De Lijn.

AD Delhaize Lochristi springt op de kar van cartoontassen

25/09/2017

De AD Delhaize in Lochristi is de eerste Belgische supermarkt die mee op de trein van een Nederlandse hype springt. Daar zijn draagtassen met cartoons die gepersonaliseerd zijn naargelang de locatie een echt verzamelitem geworden.

Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Back to top