Lidl gaat in zee met Etixx - Quick-Step

Lidl gaat in zee met Etixx - Quick-Step

Lidl wordt sponsor van het Etixx - Quick-Step wielerteam van onder meer Tom Boonen. Concurrent Carrefour wordt dan weer de hoofdsponsor van de Belgian Red Flames, onze nationale voetbaldames.

Lidl in de koers

Lidl wordt cosponsor en 'food partner' van Etixx - Quick-Step, het wielerteam van onder meer Tony Martin en Tom Boonen (foto). De Duitse keten wordt vanaf 2016 zichtbaar op de schouder van het shirt en op de achterkant van de wielerbroek. Het gaat voorlopig om een contract van twee jaar, dat kan worden verlengd indien de komende twee jaren succesvol blijken.

 

"We waren in 2013 en 2014 al een kleine sponsor van Lotto-Belisol en zijn ook partner van Flanders Classics', zegt Boudwijn van den Brand, CEO van Lidl België-Luxemburg. De sponsordeal is gesloten met de lokale tak van Lidl, zij het in nauw overleg met de hoofdzetel in Duitsland. Het is zelfs niet uitgesloten dat Lidl International de sponsoring bij groot succes overneemt.

 

Hoeveel geld de versdiscounter in de koers pompt, blijft een groot geheim. Ploegmanager Patrick Lefevere is alvast tevreden: "De komst van Lidl is vooral belangrijk omdat het de eerste multinational in jaren is die in het wielrennen stapt. Bij mijn weten is dit zelfs het grootste privébedrijf ooit dat een wielerploeg sponsort. Dat is uiteraard goed nieuws voor mijn ploeg en kan ook vitaal zijn voor de sport waar ik van hou. Misschien inspireert dit andere internationale bedrijven om dit ook te doen."

 

Carrefour op het voetbalveld

Lidl is niet de eerste supermarktketen die brood ziet in sportsponsoring: zo is Carrefour België al jaren een commerciële partner van de Rode Duivels. Nu is het bedrijf echter oook hoofdsponsor van de Belgian Red Flames, zeg maar de vrouwelijke Rode Duivels.

 

"Na de Rode Duivels en de 120 lokale clubs is het partnership met de Belgian Red Flames voor ons een logische volgende stap", aldus Vera Vermeeren van Carrefour. "We zijn enthousiast dat we via onze 750 winkels de Belgian Red Flames dichter bij de supporters kunnen brengen en op die manier ook het vrouwenvoetbal extra ondersteunen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Europa keurt bio-hervorming goed, België onthoudt zich

21/11/2017

De Europese Commissie heeft nieuwe regels goedgekeurd om biologische landbouw in Europa te vereenvoudigen. De wetgeving treedt vanaf juli 2020 in werking. Belgische politici konden geen overeenstemming bereiken en daarom onthield ons land zich.

Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een geslaagd testproject in de hypermarkt van Carrefour in Bierges, aanvaarden alle vestigingen van Carrefour Hypermarket en Market in eigen beheer vanaf nu herbruikbare zakjes en dozen die klanten zelf meebrengen aan de bedieningstogen van de winkels.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Back to top