Lidl gaat in zee met Etixx - Quick-Step | RetailDetail

Lidl gaat in zee met Etixx - Quick-Step

Lidl gaat in zee met Etixx - Quick-Step

Lidl wordt sponsor van het Etixx - Quick-Step wielerteam van onder meer Tom Boonen. Concurrent Carrefour wordt dan weer de hoofdsponsor van de Belgian Red Flames, onze nationale voetbaldames.

Lidl in de koers

Lidl wordt cosponsor en 'food partner' van Etixx - Quick-Step, het wielerteam van onder meer Tony Martin en Tom Boonen (foto). De Duitse keten wordt vanaf 2016 zichtbaar op de schouder van het shirt en op de achterkant van de wielerbroek. Het gaat voorlopig om een contract van twee jaar, dat kan worden verlengd indien de komende twee jaren succesvol blijken.

 

"We waren in 2013 en 2014 al een kleine sponsor van Lotto-Belisol en zijn ook partner van Flanders Classics', zegt Boudwijn van den Brand, CEO van Lidl België-Luxemburg. De sponsordeal is gesloten met de lokale tak van Lidl, zij het in nauw overleg met de hoofdzetel in Duitsland. Het is zelfs niet uitgesloten dat Lidl International de sponsoring bij groot succes overneemt.

 

Hoeveel geld de versdiscounter in de koers pompt, blijft een groot geheim. Ploegmanager Patrick Lefevere is alvast tevreden: "De komst van Lidl is vooral belangrijk omdat het de eerste multinational in jaren is die in het wielrennen stapt. Bij mijn weten is dit zelfs het grootste privébedrijf ooit dat een wielerploeg sponsort. Dat is uiteraard goed nieuws voor mijn ploeg en kan ook vitaal zijn voor de sport waar ik van hou. Misschien inspireert dit andere internationale bedrijven om dit ook te doen."

 

Carrefour op het voetbalveld

Lidl is niet de eerste supermarktketen die brood ziet in sportsponsoring: zo is Carrefour België al jaren een commerciële partner van de Rode Duivels. Nu is het bedrijf echter oook hoofdsponsor van de Belgian Red Flames, zeg maar de vrouwelijke Rode Duivels.

 

"Na de Rode Duivels en de 120 lokale clubs is het partnership met de Belgian Red Flames voor ons een logische volgende stap", aldus Vera Vermeeren van Carrefour. "We zijn enthousiast dat we via onze 750 winkels de Belgian Red Flames dichter bij de supporters kunnen brengen en op die manier ook het vrouwenvoetbal extra ondersteunen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Toch geen royale vertrekpremie voor ex-topman Carrefour

18/06/2018

Georges Plassat, de voormalige CEO van Carrefour, ziet af van de royale vertrekregeling die voor hem was voorzien. Hij doet dat onder druk van de publieke opinie.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.

Protocolakkoord voor transformatieplan bereikt bij Carrefour

15/06/2018

De directie van Carrefour België heeft een protocolakkoord bereikt met de vakbonden voor het transformatieplan van de supermarktketen. Zo’n 250 jobs blijven alsnog gespaard.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Filet Pur: Met een buik vol angsten

15/06/2018

Waarin we onthullen wie de échte baas is van Carrefour Belgium, waarom gezond eten niet zo gezond is, hoe alcohol ons opbeurt en wat Jumbo nu eigenlijk van plan is. Niet geheel doorbakken hoor, dit weekoverzicht van RetailDetail Food!

Alter’Native Food: A place apart at the upcoming SIAL Paris !

14/06/2018

(Advertorial) From 21st to 25th of October, Paris will be the world's food capital. 7,200 French and international exhibitors will be presenting their innovations among 21 exhibitions sectors.