Lidl gaat in zee met Etixx - Quick-Step

Lidl gaat in zee met Etixx - Quick-Step

Lidl wordt sponsor van het Etixx - Quick-Step wielerteam van onder meer Tom Boonen. Concurrent Carrefour wordt dan weer de hoofdsponsor van de Belgian Red Flames, onze nationale voetbaldames.

Lidl in de koers

Lidl wordt cosponsor en 'food partner' van Etixx - Quick-Step, het wielerteam van onder meer Tony Martin en Tom Boonen (foto). De Duitse keten wordt vanaf 2016 zichtbaar op de schouder van het shirt en op de achterkant van de wielerbroek. Het gaat voorlopig om een contract van twee jaar, dat kan worden verlengd indien de komende twee jaren succesvol blijken.

 

"We waren in 2013 en 2014 al een kleine sponsor van Lotto-Belisol en zijn ook partner van Flanders Classics', zegt Boudwijn van den Brand, CEO van Lidl België-Luxemburg. De sponsordeal is gesloten met de lokale tak van Lidl, zij het in nauw overleg met de hoofdzetel in Duitsland. Het is zelfs niet uitgesloten dat Lidl International de sponsoring bij groot succes overneemt.

 

Hoeveel geld de versdiscounter in de koers pompt, blijft een groot geheim. Ploegmanager Patrick Lefevere is alvast tevreden: "De komst van Lidl is vooral belangrijk omdat het de eerste multinational in jaren is die in het wielrennen stapt. Bij mijn weten is dit zelfs het grootste privébedrijf ooit dat een wielerploeg sponsort. Dat is uiteraard goed nieuws voor mijn ploeg en kan ook vitaal zijn voor de sport waar ik van hou. Misschien inspireert dit andere internationale bedrijven om dit ook te doen."

 

Carrefour op het voetbalveld

Lidl is niet de eerste supermarktketen die brood ziet in sportsponsoring: zo is Carrefour België al jaren een commerciële partner van de Rode Duivels. Nu is het bedrijf echter oook hoofdsponsor van de Belgian Red Flames, zeg maar de vrouwelijke Rode Duivels.

 

"Na de Rode Duivels en de 120 lokale clubs is het partnership met de Belgian Red Flames voor ons een logische volgende stap", aldus Vera Vermeeren van Carrefour. "We zijn enthousiast dat we via onze 750 winkels de Belgian Red Flames dichter bij de supporters kunnen brengen en op die manier ook het vrouwenvoetbal extra ondersteunen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever reorganiseert Field Sales-team in België

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar Retail Field Sales-team, de winkelvertegenwoordigers van de FMCG-producent. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Back to top