Makro daagt supermarktleiders uit met nieuwe reclamecampagne

Makro daagt supermarktleiders uit met nieuwe reclamecampagne

Makro wil in België werken aan zijn reputatie en naambekendheid met een uitgebreide ‘above the line’ reclamecampagne. De klantenbelofte ‘Kwaliteit tegen de beste prijs’ van de Duitse grootdistributeur moet nog duidelijker worden gemaakt aan het grote publiek. En daar zet Makro print, online, radio én outdoor-kanalen voor in.

Knipoog naar concurrenten

Het reclamebureau Proximity/BBDO werkte een idee uit rond de slogan “Op kwaliteit kleven wij de beste prijs”, waarmee de dochter van retailholding Metro zelf toegeeft een duidelijke knipoog te trekken “naar twee andere sterke spelers in de retailmarkt”. De boodschap die Makro wil overbrengen, is dat de distributeur naar eigen zeggen “het beste van beide werelden biedt en dus zeker een ommetje waard is”. De reclamecampagne begint te lopen vanaf 1 september.

Vincent Nolf naar bpost

Tegelijk met de nieuwe campagne, maakt Makro ook een aantal wijzigingen in zijn team wereldkundig. Zoals reeds geweten, ruilde Julie Stordiau haar positie van woordvoerder van Carrefour in voor die van hoofd van interne en externe communicatie bij challenger Makro. Vincent Nolf, gewezen Customer Management Director bij Makro en lid van de Board van Makro België, verlaat daarentegen het bedrijf. Hij gaat aan de slag bij bpost, met name als Managing Director van Media Mail.


Makro opende zijn eerste winkel in 1970 te Deurne als groothandel. Ondertussen telt België 6 Makro-winkels. De winkels hebben typisch een aanbod van meer dan 60.000 items, in zo goed als alle productcategorieën en zowel merkproducten als eigen merken. Sinds een aantal jaar kunnen ook particulieren een Makro-kaart aanvragen.
 

Makro wil in België werken aan zijn reputatie en naambekendheid met een uitgebreide ‘above the line’ reclamecampagne. De klantenbelofte ‘Kwaliteit tegen de beste prijs’ van de Duitse grootdistributeur moet nog duidelijker worden gemaakt aan het grote publiek. En daar zet Makro print, online, radio én outdoor-kanalen voor in.

Knipoog naar concurrenten

Het reclamebureau Proximity/BBDO werkte een idee uit rond de slogan “Op kwaliteit kleven wij de beste prijs”, waarmee de dochter van retailholding Metro zelf toegeeft een duidelijke knipoog te trekken “naar twee andere sterke spelers in de retailmarkt”. De boodschap die Makro wil overbrengen, is dat de distributeur naar eigen zeggen “het beste van beide werelden biedt en dus zeker een ommetje waard is”. De reclamecampagne begint te lopen vanaf 1 september.

Vincent Nolf naar bpost

Tegelijk met de nieuwe campagne, maakt Makro ook een aantal wijzigingen in zijn team wereldkundig. Zoals reeds geweten, ruilde Julie Stordiau haar positie van woordvoerder van Carrefour in voor die van hoofd van interne en externe communicatie bij challenger Makro. Vincent Nolf, gewezen Customer Management Director bij Makro en lid van de Board van Makro België, verlaat daarentegen het bedrijf. Hij gaat aan de slag bij bpost, met name als Managing Director van Media Mail.


Makro opende zijn eerste winkel in 1970 te Deurne als groothandel. Ondertussen telt België 6 Makro-winkels. De winkels hebben typisch een aanbod van meer dan 60.000 items, in zo goed als alle productcategorieën en zowel merkproducten als eigen merken. Sinds een aantal jaar kunnen ook particulieren een Makro-kaart aanvragen.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Ex-CEO Delhaize investeert in startup YouMeal

23/11/2017

YouMeal, een startup die restaurantuitbaters toelaat hun klanten eenvoudig te informeren over de samenstelling van hun gerechten, heeft 800.000 euro aan nieuwe fondsen opgehaald. Een van de investeerders is Pierre-Olivier Beckers, voormalig CEO van Delhaize en momenteel voorzitter van het BOIC. 

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Back to top