Makro daagt supermarktleiders uit met nieuwe reclamecampagne

Makro daagt supermarktleiders uit met nieuwe reclamecampagne

Makro wil in België werken aan zijn reputatie en naambekendheid met een uitgebreide ‘above the line’ reclamecampagne. De klantenbelofte ‘Kwaliteit tegen de beste prijs’ van de Duitse grootdistributeur moet nog duidelijker worden gemaakt aan het grote publiek. En daar zet Makro print, online, radio én outdoor-kanalen voor in.

Knipoog naar concurrenten

Het reclamebureau Proximity/BBDO werkte een idee uit rond de slogan “Op kwaliteit kleven wij de beste prijs”, waarmee de dochter van retailholding Metro zelf toegeeft een duidelijke knipoog te trekken “naar twee andere sterke spelers in de retailmarkt”. De boodschap die Makro wil overbrengen, is dat de distributeur naar eigen zeggen “het beste van beide werelden biedt en dus zeker een ommetje waard is”. De reclamecampagne begint te lopen vanaf 1 september.

Vincent Nolf naar bpost

Tegelijk met de nieuwe campagne, maakt Makro ook een aantal wijzigingen in zijn team wereldkundig. Zoals reeds geweten, ruilde Julie Stordiau haar positie van woordvoerder van Carrefour in voor die van hoofd van interne en externe communicatie bij challenger Makro. Vincent Nolf, gewezen Customer Management Director bij Makro en lid van de Board van Makro België, verlaat daarentegen het bedrijf. Hij gaat aan de slag bij bpost, met name als Managing Director van Media Mail.


Makro opende zijn eerste winkel in 1970 te Deurne als groothandel. Ondertussen telt België 6 Makro-winkels. De winkels hebben typisch een aanbod van meer dan 60.000 items, in zo goed als alle productcategorieën en zowel merkproducten als eigen merken. Sinds een aantal jaar kunnen ook particulieren een Makro-kaart aanvragen.
 

Makro wil in België werken aan zijn reputatie en naambekendheid met een uitgebreide ‘above the line’ reclamecampagne. De klantenbelofte ‘Kwaliteit tegen de beste prijs’ van de Duitse grootdistributeur moet nog duidelijker worden gemaakt aan het grote publiek. En daar zet Makro print, online, radio én outdoor-kanalen voor in.

Knipoog naar concurrenten

Het reclamebureau Proximity/BBDO werkte een idee uit rond de slogan “Op kwaliteit kleven wij de beste prijs”, waarmee de dochter van retailholding Metro zelf toegeeft een duidelijke knipoog te trekken “naar twee andere sterke spelers in de retailmarkt”. De boodschap die Makro wil overbrengen, is dat de distributeur naar eigen zeggen “het beste van beide werelden biedt en dus zeker een ommetje waard is”. De reclamecampagne begint te lopen vanaf 1 september.

Vincent Nolf naar bpost

Tegelijk met de nieuwe campagne, maakt Makro ook een aantal wijzigingen in zijn team wereldkundig. Zoals reeds geweten, ruilde Julie Stordiau haar positie van woordvoerder van Carrefour in voor die van hoofd van interne en externe communicatie bij challenger Makro. Vincent Nolf, gewezen Customer Management Director bij Makro en lid van de Board van Makro België, verlaat daarentegen het bedrijf. Hij gaat aan de slag bij bpost, met name als Managing Director van Media Mail.


Makro opende zijn eerste winkel in 1970 te Deurne als groothandel. Ondertussen telt België 6 Makro-winkels. De winkels hebben typisch een aanbod van meer dan 60.000 items, in zo goed als alle productcategorieën en zowel merkproducten als eigen merken. Sinds een aantal jaar kunnen ook particulieren een Makro-kaart aanvragen.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Carrefour Market Groenplaats levert binnen uur aan huis

21/09/2017

De Carrefour Market aan de Groenplaats in Antwerpen is in een volledig nieuw jasje gestoken, met aandacht voor milieu en doorstroming. Bijzonder is dat de winkel voortaan binnen het uur aan huis levert bij zijn klanten.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Carrefour Express ziet brood in ‘blurring’

21/09/2017

De proximiteitsformule van Carrefour verkent de mogelijkheden van ‘food to go’ en consumptie ter plaatse. De nieuwste generatie winkels voegt diensten en restauratie toe: het onderscheid tussen retail en horeca vervaagt.

Nieuwe CEO Carrefour wil Hypermarkten op zondag open

21/09/2017

Volgens een van de Fransen vakbonden heeft Alexandre Bombard, de nieuwe CEO van Carrefour, het plan opgevat om de Hypermarkten ook op zondag te openen. Een deel van hen zou mogelijk wel de deuren moeten sluiten.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Back to top