Makro daagt supermarktleiders uit met nieuwe reclamecampagne | RetailDetail

Makro daagt supermarktleiders uit met nieuwe reclamecampagne

Makro daagt supermarktleiders uit met nieuwe reclamecampagne

Makro wil in België werken aan zijn reputatie en naambekendheid met een uitgebreide ‘above the line’ reclamecampagne. De klantenbelofte ‘Kwaliteit tegen de beste prijs’ van de Duitse grootdistributeur moet nog duidelijker worden gemaakt aan het grote publiek. En daar zet Makro print, online, radio én outdoor-kanalen voor in.

Knipoog naar concurrenten

Het reclamebureau Proximity/BBDO werkte een idee uit rond de slogan “Op kwaliteit kleven wij de beste prijs”, waarmee de dochter van retailholding Metro zelf toegeeft een duidelijke knipoog te trekken “naar twee andere sterke spelers in de retailmarkt”. De boodschap die Makro wil overbrengen, is dat de distributeur naar eigen zeggen “het beste van beide werelden biedt en dus zeker een ommetje waard is”. De reclamecampagne begint te lopen vanaf 1 september.

Vincent Nolf naar bpost

Tegelijk met de nieuwe campagne, maakt Makro ook een aantal wijzigingen in zijn team wereldkundig. Zoals reeds geweten, ruilde Julie Stordiau haar positie van woordvoerder van Carrefour in voor die van hoofd van interne en externe communicatie bij challenger Makro. Vincent Nolf, gewezen Customer Management Director bij Makro en lid van de Board van Makro België, verlaat daarentegen het bedrijf. Hij gaat aan de slag bij bpost, met name als Managing Director van Media Mail.


Makro opende zijn eerste winkel in 1970 te Deurne als groothandel. Ondertussen telt België 6 Makro-winkels. De winkels hebben typisch een aanbod van meer dan 60.000 items, in zo goed als alle productcategorieën en zowel merkproducten als eigen merken. Sinds een aantal jaar kunnen ook particulieren een Makro-kaart aanvragen.
 

Makro wil in België werken aan zijn reputatie en naambekendheid met een uitgebreide ‘above the line’ reclamecampagne. De klantenbelofte ‘Kwaliteit tegen de beste prijs’ van de Duitse grootdistributeur moet nog duidelijker worden gemaakt aan het grote publiek. En daar zet Makro print, online, radio én outdoor-kanalen voor in.

Knipoog naar concurrenten

Het reclamebureau Proximity/BBDO werkte een idee uit rond de slogan “Op kwaliteit kleven wij de beste prijs”, waarmee de dochter van retailholding Metro zelf toegeeft een duidelijke knipoog te trekken “naar twee andere sterke spelers in de retailmarkt”. De boodschap die Makro wil overbrengen, is dat de distributeur naar eigen zeggen “het beste van beide werelden biedt en dus zeker een ommetje waard is”. De reclamecampagne begint te lopen vanaf 1 september.

Vincent Nolf naar bpost

Tegelijk met de nieuwe campagne, maakt Makro ook een aantal wijzigingen in zijn team wereldkundig. Zoals reeds geweten, ruilde Julie Stordiau haar positie van woordvoerder van Carrefour in voor die van hoofd van interne en externe communicatie bij challenger Makro. Vincent Nolf, gewezen Customer Management Director bij Makro en lid van de Board van Makro België, verlaat daarentegen het bedrijf. Hij gaat aan de slag bij bpost, met name als Managing Director van Media Mail.


Makro opende zijn eerste winkel in 1970 te Deurne als groothandel. Ondertussen telt België 6 Makro-winkels. De winkels hebben typisch een aanbod van meer dan 60.000 items, in zo goed als alle productcategorieën en zowel merkproducten als eigen merken. Sinds een aantal jaar kunnen ook particulieren een Makro-kaart aanvragen.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".