Minder winst voor Jules Destrooper

Minder winst voor Jules Destrooper
Shutterstock

Koekjesbakker Jules Destrooper heeft ook in 2016 minder winst gemaakt. Het is al het tweede jaar op rij dat de winst daalt. De omzet blijft wel groeien en er wordt dan ook gewezen naar de investeringen om de dalende winst te verklaren.

Vernieuwingen

De omzet van Jules Destrooper steeg in 2016 met meer dan 5% naar 40,5 miljoen euro. Ten opzichte van 2014 is er zelfs sprake van een groei van 14%. Jules Destrooper is sinds twee jaar eigendom van de familie Vandermarliere, die het bedrijf overnam van de oprichtersfamilie.

 

Ondanks de fors gestegen omzet de voorbije jaren, is de nettowinst sinds 2014 gedaald van 2 miljoen euro naar 419.000 euro. “Dat de omzet stijgt en de winst afneemt is te verklaren doordat we volop investeren in de vernieuwing van onze fabriek”, zegt CEO Emmanuel Blomme. “Ook in marketing steken we meer geld. Dat de investeringen qua winstgevendheid nog niet lonen, komt omdat we nog maar twee jaar bezig zijn met de vernieuwingen.”

 

In oktober 2016 kwam ook Destrooper-Olivier in handen van Vandermarliere. Dat werd ook door de familie Destrooper opgericht, maar werkt volledig onafhankelijk. “En dat houden we voorlopig zo”, zegt Blomme. “De enige synergie is dat we leren van elkaar.” Destrooper-Olivier haalde vorig jaar een omzet van 18,4 miljoen euro, vijf procent minder dan een jaar eerder. De bedrijfswinst bleef daarbij stabiel, maar de nettowinst verdubbelde bijna naar 925.000 euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bio-Planet en Dreambaby samen van start in Marcinelle

23/08/2017

Colruyt-dochters Bio-Planet en Dreambaby hebben een nieuwe winkel geopend op een gezamenlijke site in Marcinelle (Charleroi). Voor de biosupermarkt is het de 26ste vestiging in België, voor de babyspecialist de 25ste en meteen ook de grootste in ons land.

Walmart kiest voor Google in strijd om digitale klant

23/08/2017

Walmart schakelt Google in in de strijd om de digitale koper. Vanaf eind september kunnen klanten van de Amerikaanse supermarktgigant via de Google Home-toepassing mondeling hun smartphone een bestelling plaatsen en die aan huis laten bezorgen.

Verkoopcijfers Foot Locker stellen zwaar teleur

23/08/2017

De Amerikaanse sportkledingdistributeur Foot Locker heeft een erg teleurstellend tweede kwartaal achter de rug, met een vergelijkbare omzetdaling van 6%. Bovendien zijn de vooruitzichten niet meteen veel beter.

Rudi Petit-Jean directeur Sligro-ISPC België

23/08/2017

Vanaf 15 oktober zal Rudi Petit-Jean aantreden als directeur van Sligro-ISPC in België. Hij wordt verantwoordelijk voor de integratie van het dit jaar overgenomen ISPC en de uitbouw van het vestigingennetwerk van Sligro-ISPC.

Unilever en Nestlé investeren in blockchaintechnologie

22/08/2017

Voedingsbedrijven Unilever en Nestlé gaan met de hulp van het Amerikaanse IBM blockchaintechnologie integreren in hun werking. Zo willen ze de logistieke keten nog beter in kaart brengen.

Delhaize pakt uit met assortiment ‘raw food’

22/08/2017

Delhaize heeft sinds gisteren enkele nieuwe producten toegevoegd aan het assortiment, die kunnen worden beschreven als ‘raw food’. Het gaat daarbij over enkele cakes die worden bereid met onbewerkte voedingsmiddelen.

Back to top