Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store
Shutterstock

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

"Prettig gestoord, dat zijn ze allemaal"

Bij hoeden- en kleine lederwarenboetiek S en Ciel, al decennia een bekende naam in de Brusselse Marollen, zullen de komende weken niet alleen de typische bol- en panamahoeden, maar ook paletten en kratjes wijn in de vitrine te vinden zijn. Tot 31 december slaat online wijndistributeur Popsss, die wereldwijd meer dan honderd wijnen met Belgisch signatuur verdeelt, hier zijn tenten op om het publiek te verleiden met topwijnen van Belgische wijnboeren.

 

Het is de eerste keer dat Popsss een fysieke winkel opent om zijn klanten rechtstreeks bij te staan en ter plaatse te laten genieten van zijn wijnen. "We hopen ook buitenlandse toeristen aan te trekken met ons aanbod Belgische wijnen, want die zijn rond die tijd van het jaar talrijk aanwezig in de wijk," vertelt Yves Carpentier, medeoprichter van Popsss.

 

Ter gelegenheid van de feesten ontwikkelde Popsss bovendien een nieuwe wijncollectie voor fijnproevers, onder de ludieke naam "Crazy Belgians", die een knipoog moet zijn naar het lef en de ambitie van de Belgische wijnbouwers. "Want gek kan je die Belgische neo-wijnbouwers wel een beetje noemen", zo klinkt het bij Carpentier: "Bij ons, maar ook elders in de wereld oogsten ze niet alleen wijn maar ook de vrucht van hun vaak stoutmoedige beslissing om een carrière als bedrijfsleider, verzekeringsmakelaar, onderwijzer of dierenarts in te ruilen voor een bestaan als wijnboer."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.