Red Market in zee met sociaal netwerk Foursquare

Red Market in zee met sociaal netwerk Foursquare

Sinds 1 augustus kunnen de klanten van de Delhaize-discountdochter Red Market hun locatie kenbaar maken via Foursquare. Met dat platform voor informatie-uitwisseling en mobiele geolocatie kunnen de ingeschreven leden hun verplaatsingen en ontdekkingen delen met hun vrienden en kunnen bedrijven diezelfde bezoekers extraatjes aanbieden.


In België is het de eerste keer dat een distributeur gebruik maakt van een sociaal netwerk als interactiemiddel met haar klanten. Vorig jaar maakte Foursquare al een soortgelijke deal bekend met de Nederlandse boekenketen Selexyz.

Foursquare via smartphone

Foursquare kent een groeiend succes en telt wereldwijd al ruim 10 miljoen actieve leden. Nadat de applicatie op een smart phone is geïnstalleerd, kan de gebruiker bij aankomst op een plek inchecken. Op het platform kan hij dan adviezen lezen over restaurants, handelszaken, cafés of musea in de buurt (en er uiteraard zelf ook toevoegen). Tegelijk kan hij dankzij de geolocatie-optie zijn vrienden laten weten waar hij zich bevindt.


Daarnaast krijgt de gebruiker bij elke check-in speciale aanbiedingen die gelden in de vestiging waar hij zich op dat moment bevindt. En dan wordt het hele verhaal natuurlijk interessant voor distributeurs.

Primeur voor Red Market

Red Market is de eerste distributeur in België die zich aansluit bij Foursquare. Voor de discounter een opportuniteit om een jonger cliënteel aan te trekken en zijn reputatie van voorloper in technologie en innovatie in het supermarktlandschap nog eens in de verf te zetten. De distributeur plaatst de speciale aanbiedingen niet alleen op Twitter en Facebook, maar deelt ze voortaan dus ook mee aan de Foursquare-gebruiker op het moment dat hij incheckt bij Red Market.


De klant die wil profiteren van de aanbieding krijgt dan een uur de tijd om het product in kwestie uit de rekken te halen en ermee naar de automatische kassa te gaan. Momenteel krijgen de klanten die lid zijn van Foursquare en inchecken bij Red Market bijvoorbeeld gratis een pizza baguette van Dr. Oetker, zonder aankoopverplichting.


De Foursquare-applicatie kan gebruikt worden in alle Red Market-vestigingen. Dat zijn er momenteel zes: Andenne, Gembloux, Gosselies, Jemeppe-sur-Sambre, Opwijk en Tielt-Winge.

Sinds 1 augustus kunnen de klanten van de Delhaize-discountdochter Red Market hun locatie kenbaar maken via Foursquare. Met dat platform voor informatie-uitwisseling en mobiele geolocatie kunnen de ingeschreven leden hun verplaatsingen en ontdekkingen delen met hun vrienden en kunnen bedrijven diezelfde bezoekers extraatjes aanbieden.


In België is het de eerste keer dat een distributeur gebruik maakt van een sociaal netwerk als interactiemiddel met haar klanten. Vorig jaar maakte Foursquare al een soortgelijke deal bekend met de Nederlandse boekenketen Selexyz.

Foursquare via smartphone

Foursquare kent een groeiend succes en telt wereldwijd al ruim 10 miljoen actieve leden. Nadat de applicatie op een smart phone is geïnstalleerd, kan de gebruiker bij aankomst op een plek inchecken. Op het platform kan hij dan adviezen lezen over restaurants, handelszaken, cafés of musea in de buurt (en er uiteraard zelf ook toevoegen). Tegelijk kan hij dankzij de geolocatie-optie zijn vrienden laten weten waar hij zich bevindt.


Daarnaast krijgt de gebruiker bij elke check-in speciale aanbiedingen die gelden in de vestiging waar hij zich op dat moment bevindt. En dan wordt het hele verhaal natuurlijk interessant voor distributeurs.

Primeur voor Red Market

Red Market is de eerste distributeur in België die zich aansluit bij Foursquare. Voor de discounter een opportuniteit om een jonger cliënteel aan te trekken en zijn reputatie van voorloper in technologie en innovatie in het supermarktlandschap nog eens in de verf te zetten. De distributeur plaatst de speciale aanbiedingen niet alleen op Twitter en Facebook, maar deelt ze voortaan dus ook mee aan de Foursquare-gebruiker op het moment dat hij incheckt bij Red Market.


De klant die wil profiteren van de aanbieding krijgt dan een uur de tijd om het product in kwestie uit de rekken te halen en ermee naar de automatische kassa te gaan. Momenteel krijgen de klanten die lid zijn van Foursquare en inchecken bij Red Market bijvoorbeeld gratis een pizza baguette van Dr. Oetker, zonder aankoopverplichting.


De Foursquare-applicatie kan gebruikt worden in alle Red Market-vestigingen. Dat zijn er momenteel zes: Andenne, Gembloux, Gosselies, Jemeppe-sur-Sambre, Opwijk en Tielt-Winge.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


70 jobs verdwijnen op hoofdkantoor AB InBev in Leuven

12/12/2017

Op het hoofdkantoor van AB InBev in Leuven verdwijnen 70 banen, nu de brouwer besloten heeft om zijn wereldwijde aankoopdienst te verhuizen naar Zwitserland. Daar bevond zich ook al de aankoopdienst van SABMiller.

Binnenkort een taks op vlees: wordt vlees de nieuwe tabak?

12/12/2017

Binnen de tien jaar komt er een vleestaks die vleesverbruik moet ontmoedigen, menen onderzoekers en parlementairen van over de hele wereld. De snelle groei van de vleesconsumptie heeft immers ernstige gevolgen voor klimaat en gezondheid.

 

AB InBev opent nieuwe brouwerij in China

12/12/2017

Brouwer AB InBev heeft een nieuwe brouwerij geopend in China, die jaarlijks 1,5 miljoen ton bier kan produceren en daarmee de grootste brouwerij van het bedrijf in Azië is. AB InBev hoopt zo te profiteren van de groeiende middenklasse in China.

Dr. Oetker stort zich op Belgische industriële bakkerij

11/12/2017

De Duitse Oetker Gruppe, bij ons vooral bekend van de diepvriespizza’s van Dr. Oekter, heeft de Belgische industriële bakkerij Diversi Foods overgenomen. Dat is een grote leverancier van diepvriesbrood aan Belgische en Nederlandse supermarktketens.

Ahold en Delhaize nu ook in de Verenigde Staten één

08/12/2017

De eenmaking van Ahold en Delhaize gaat verder: in januari worden ook Ahold USA en Delhaize America samengevoegd. Zo wil het Belgisch-Nederlandse fusiebedrijf verder in de kosten snijden.

Machtsstrijd binnen familie Aldi Nord eindelijk ten einde

08/12/2017

De jarenlange machtsstrijd bij Aldi Nord, het deel van Aldi waarvan ook in België en Nederland winkels te vinden zijn, is ten einde gekomen na een uitspraak van de rechtbank. De invloed van de oprichtersfamilie wordt hierdoor beperkt.

Back to top