Red Market in zee met sociaal netwerk Foursquare | RetailDetail

Red Market in zee met sociaal netwerk Foursquare

Red Market in zee met sociaal netwerk Foursquare

Sinds 1 augustus kunnen de klanten van de Delhaize-discountdochter Red Market hun locatie kenbaar maken via Foursquare. Met dat platform voor informatie-uitwisseling en mobiele geolocatie kunnen de ingeschreven leden hun verplaatsingen en ontdekkingen delen met hun vrienden en kunnen bedrijven diezelfde bezoekers extraatjes aanbieden.


In België is het de eerste keer dat een distributeur gebruik maakt van een sociaal netwerk als interactiemiddel met haar klanten. Vorig jaar maakte Foursquare al een soortgelijke deal bekend met de Nederlandse boekenketen Selexyz.

Foursquare via smartphone

Foursquare kent een groeiend succes en telt wereldwijd al ruim 10 miljoen actieve leden. Nadat de applicatie op een smart phone is geïnstalleerd, kan de gebruiker bij aankomst op een plek inchecken. Op het platform kan hij dan adviezen lezen over restaurants, handelszaken, cafés of musea in de buurt (en er uiteraard zelf ook toevoegen). Tegelijk kan hij dankzij de geolocatie-optie zijn vrienden laten weten waar hij zich bevindt.


Daarnaast krijgt de gebruiker bij elke check-in speciale aanbiedingen die gelden in de vestiging waar hij zich op dat moment bevindt. En dan wordt het hele verhaal natuurlijk interessant voor distributeurs.

Primeur voor Red Market

Red Market is de eerste distributeur in België die zich aansluit bij Foursquare. Voor de discounter een opportuniteit om een jonger cliënteel aan te trekken en zijn reputatie van voorloper in technologie en innovatie in het supermarktlandschap nog eens in de verf te zetten. De distributeur plaatst de speciale aanbiedingen niet alleen op Twitter en Facebook, maar deelt ze voortaan dus ook mee aan de Foursquare-gebruiker op het moment dat hij incheckt bij Red Market.


De klant die wil profiteren van de aanbieding krijgt dan een uur de tijd om het product in kwestie uit de rekken te halen en ermee naar de automatische kassa te gaan. Momenteel krijgen de klanten die lid zijn van Foursquare en inchecken bij Red Market bijvoorbeeld gratis een pizza baguette van Dr. Oetker, zonder aankoopverplichting.


De Foursquare-applicatie kan gebruikt worden in alle Red Market-vestigingen. Dat zijn er momenteel zes: Andenne, Gembloux, Gosselies, Jemeppe-sur-Sambre, Opwijk en Tielt-Winge.

Sinds 1 augustus kunnen de klanten van de Delhaize-discountdochter Red Market hun locatie kenbaar maken via Foursquare. Met dat platform voor informatie-uitwisseling en mobiele geolocatie kunnen de ingeschreven leden hun verplaatsingen en ontdekkingen delen met hun vrienden en kunnen bedrijven diezelfde bezoekers extraatjes aanbieden.


In België is het de eerste keer dat een distributeur gebruik maakt van een sociaal netwerk als interactiemiddel met haar klanten. Vorig jaar maakte Foursquare al een soortgelijke deal bekend met de Nederlandse boekenketen Selexyz.

Foursquare via smartphone

Foursquare kent een groeiend succes en telt wereldwijd al ruim 10 miljoen actieve leden. Nadat de applicatie op een smart phone is geïnstalleerd, kan de gebruiker bij aankomst op een plek inchecken. Op het platform kan hij dan adviezen lezen over restaurants, handelszaken, cafés of musea in de buurt (en er uiteraard zelf ook toevoegen). Tegelijk kan hij dankzij de geolocatie-optie zijn vrienden laten weten waar hij zich bevindt.


Daarnaast krijgt de gebruiker bij elke check-in speciale aanbiedingen die gelden in de vestiging waar hij zich op dat moment bevindt. En dan wordt het hele verhaal natuurlijk interessant voor distributeurs.

Primeur voor Red Market

Red Market is de eerste distributeur in België die zich aansluit bij Foursquare. Voor de discounter een opportuniteit om een jonger cliënteel aan te trekken en zijn reputatie van voorloper in technologie en innovatie in het supermarktlandschap nog eens in de verf te zetten. De distributeur plaatst de speciale aanbiedingen niet alleen op Twitter en Facebook, maar deelt ze voortaan dus ook mee aan de Foursquare-gebruiker op het moment dat hij incheckt bij Red Market.


De klant die wil profiteren van de aanbieding krijgt dan een uur de tijd om het product in kwestie uit de rekken te halen en ermee naar de automatische kassa te gaan. Momenteel krijgen de klanten die lid zijn van Foursquare en inchecken bij Red Market bijvoorbeeld gratis een pizza baguette van Dr. Oetker, zonder aankoopverplichting.


De Foursquare-applicatie kan gebruikt worden in alle Red Market-vestigingen. Dat zijn er momenteel zes: Andenne, Gembloux, Gosselies, Jemeppe-sur-Sambre, Opwijk en Tielt-Winge.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon wil nog zes kassaloze winkels openen

23/02/2018

Er komen na de opening van de eerste Amazon Go-winkel vorige maand nog minstens zes van de hoogtechnologische en kassaloze winkels gemakswinkels bij. Onder meer Los Angeles en Seattle krijgen nieuwe Amazon Go-winkels.

Belgische CEO Le Pain Quotidien verlaat bedrijf

23/02/2018

Vincent Herbert heeft na 17 jaar besloten om zijn functie als CEO van Le Pain Quotidien neer te leggen. Hij wordt opgevolgd door Jerry Gamez, die flink wat ervaring heeft bij fastfoodketen Burger King en Walmart.

Filet Pur: Uw portie speculatieve onzin

23/02/2018

Here we go again: foodretail is in essentie slechts een loopgravenoorlog. Maar wie haalt de consument uit z’n winterdepressie? Hier ligt een ondankbare taak voor het wekelijkse nieuwsoverzicht van RetailDetail Food!

Ontdek de smaak van morgen op Tavola 2018: 11-12-13 maart 2018 in Kortrijk Xpo

23/02/2018

(publireportage) Delicatessen & hoge kwaliteit maken van Tavola een topevent voor de foodretail,  met 450 marktleiders én ambachtelijke fabrikanten, en veel nieuwigheden. We stellen u graag de winnaars van de Gouden Tavola voor.

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

Spar test dit voorjaar contactloos en kassaloos betalen

22/02/2018

Retail Partners Colruyt Group – de zelfstandigentak van Colruyt Group – werkt voor Spar aan een app waarmee klanten hun eigen boodschappen kunnen scannen en afrekenen via hun smartphone.

Back to top