Red Market in zee met sociaal netwerk Foursquare

Red Market in zee met sociaal netwerk Foursquare

Sinds 1 augustus kunnen de klanten van de Delhaize-discountdochter Red Market hun locatie kenbaar maken via Foursquare. Met dat platform voor informatie-uitwisseling en mobiele geolocatie kunnen de ingeschreven leden hun verplaatsingen en ontdekkingen delen met hun vrienden en kunnen bedrijven diezelfde bezoekers extraatjes aanbieden.


In België is het de eerste keer dat een distributeur gebruik maakt van een sociaal netwerk als interactiemiddel met haar klanten. Vorig jaar maakte Foursquare al een soortgelijke deal bekend met de Nederlandse boekenketen Selexyz.

Foursquare via smartphone

Foursquare kent een groeiend succes en telt wereldwijd al ruim 10 miljoen actieve leden. Nadat de applicatie op een smart phone is geïnstalleerd, kan de gebruiker bij aankomst op een plek inchecken. Op het platform kan hij dan adviezen lezen over restaurants, handelszaken, cafés of musea in de buurt (en er uiteraard zelf ook toevoegen). Tegelijk kan hij dankzij de geolocatie-optie zijn vrienden laten weten waar hij zich bevindt.


Daarnaast krijgt de gebruiker bij elke check-in speciale aanbiedingen die gelden in de vestiging waar hij zich op dat moment bevindt. En dan wordt het hele verhaal natuurlijk interessant voor distributeurs.

Primeur voor Red Market

Red Market is de eerste distributeur in België die zich aansluit bij Foursquare. Voor de discounter een opportuniteit om een jonger cliënteel aan te trekken en zijn reputatie van voorloper in technologie en innovatie in het supermarktlandschap nog eens in de verf te zetten. De distributeur plaatst de speciale aanbiedingen niet alleen op Twitter en Facebook, maar deelt ze voortaan dus ook mee aan de Foursquare-gebruiker op het moment dat hij incheckt bij Red Market.


De klant die wil profiteren van de aanbieding krijgt dan een uur de tijd om het product in kwestie uit de rekken te halen en ermee naar de automatische kassa te gaan. Momenteel krijgen de klanten die lid zijn van Foursquare en inchecken bij Red Market bijvoorbeeld gratis een pizza baguette van Dr. Oetker, zonder aankoopverplichting.


De Foursquare-applicatie kan gebruikt worden in alle Red Market-vestigingen. Dat zijn er momenteel zes: Andenne, Gembloux, Gosselies, Jemeppe-sur-Sambre, Opwijk en Tielt-Winge.

Sinds 1 augustus kunnen de klanten van de Delhaize-discountdochter Red Market hun locatie kenbaar maken via Foursquare. Met dat platform voor informatie-uitwisseling en mobiele geolocatie kunnen de ingeschreven leden hun verplaatsingen en ontdekkingen delen met hun vrienden en kunnen bedrijven diezelfde bezoekers extraatjes aanbieden.


In België is het de eerste keer dat een distributeur gebruik maakt van een sociaal netwerk als interactiemiddel met haar klanten. Vorig jaar maakte Foursquare al een soortgelijke deal bekend met de Nederlandse boekenketen Selexyz.

Foursquare via smartphone

Foursquare kent een groeiend succes en telt wereldwijd al ruim 10 miljoen actieve leden. Nadat de applicatie op een smart phone is geïnstalleerd, kan de gebruiker bij aankomst op een plek inchecken. Op het platform kan hij dan adviezen lezen over restaurants, handelszaken, cafés of musea in de buurt (en er uiteraard zelf ook toevoegen). Tegelijk kan hij dankzij de geolocatie-optie zijn vrienden laten weten waar hij zich bevindt.


Daarnaast krijgt de gebruiker bij elke check-in speciale aanbiedingen die gelden in de vestiging waar hij zich op dat moment bevindt. En dan wordt het hele verhaal natuurlijk interessant voor distributeurs.

Primeur voor Red Market

Red Market is de eerste distributeur in België die zich aansluit bij Foursquare. Voor de discounter een opportuniteit om een jonger cliënteel aan te trekken en zijn reputatie van voorloper in technologie en innovatie in het supermarktlandschap nog eens in de verf te zetten. De distributeur plaatst de speciale aanbiedingen niet alleen op Twitter en Facebook, maar deelt ze voortaan dus ook mee aan de Foursquare-gebruiker op het moment dat hij incheckt bij Red Market.


De klant die wil profiteren van de aanbieding krijgt dan een uur de tijd om het product in kwestie uit de rekken te halen en ermee naar de automatische kassa te gaan. Momenteel krijgen de klanten die lid zijn van Foursquare en inchecken bij Red Market bijvoorbeeld gratis een pizza baguette van Dr. Oetker, zonder aankoopverplichting.


De Foursquare-applicatie kan gebruikt worden in alle Red Market-vestigingen. Dat zijn er momenteel zes: Andenne, Gembloux, Gosselies, Jemeppe-sur-Sambre, Opwijk en Tielt-Winge.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top