Red Market in zee met sociaal netwerk Foursquare

Red Market in zee met sociaal netwerk Foursquare

Sinds 1 augustus kunnen de klanten van de Delhaize-discountdochter Red Market hun locatie kenbaar maken via Foursquare. Met dat platform voor informatie-uitwisseling en mobiele geolocatie kunnen de ingeschreven leden hun verplaatsingen en ontdekkingen delen met hun vrienden en kunnen bedrijven diezelfde bezoekers extraatjes aanbieden.


In België is het de eerste keer dat een distributeur gebruik maakt van een sociaal netwerk als interactiemiddel met haar klanten. Vorig jaar maakte Foursquare al een soortgelijke deal bekend met de Nederlandse boekenketen Selexyz.

Foursquare via smartphone

Foursquare kent een groeiend succes en telt wereldwijd al ruim 10 miljoen actieve leden. Nadat de applicatie op een smart phone is geïnstalleerd, kan de gebruiker bij aankomst op een plek inchecken. Op het platform kan hij dan adviezen lezen over restaurants, handelszaken, cafés of musea in de buurt (en er uiteraard zelf ook toevoegen). Tegelijk kan hij dankzij de geolocatie-optie zijn vrienden laten weten waar hij zich bevindt.


Daarnaast krijgt de gebruiker bij elke check-in speciale aanbiedingen die gelden in de vestiging waar hij zich op dat moment bevindt. En dan wordt het hele verhaal natuurlijk interessant voor distributeurs.

Primeur voor Red Market

Red Market is de eerste distributeur in België die zich aansluit bij Foursquare. Voor de discounter een opportuniteit om een jonger cliënteel aan te trekken en zijn reputatie van voorloper in technologie en innovatie in het supermarktlandschap nog eens in de verf te zetten. De distributeur plaatst de speciale aanbiedingen niet alleen op Twitter en Facebook, maar deelt ze voortaan dus ook mee aan de Foursquare-gebruiker op het moment dat hij incheckt bij Red Market.


De klant die wil profiteren van de aanbieding krijgt dan een uur de tijd om het product in kwestie uit de rekken te halen en ermee naar de automatische kassa te gaan. Momenteel krijgen de klanten die lid zijn van Foursquare en inchecken bij Red Market bijvoorbeeld gratis een pizza baguette van Dr. Oetker, zonder aankoopverplichting.


De Foursquare-applicatie kan gebruikt worden in alle Red Market-vestigingen. Dat zijn er momenteel zes: Andenne, Gembloux, Gosselies, Jemeppe-sur-Sambre, Opwijk en Tielt-Winge.

Sinds 1 augustus kunnen de klanten van de Delhaize-discountdochter Red Market hun locatie kenbaar maken via Foursquare. Met dat platform voor informatie-uitwisseling en mobiele geolocatie kunnen de ingeschreven leden hun verplaatsingen en ontdekkingen delen met hun vrienden en kunnen bedrijven diezelfde bezoekers extraatjes aanbieden.


In België is het de eerste keer dat een distributeur gebruik maakt van een sociaal netwerk als interactiemiddel met haar klanten. Vorig jaar maakte Foursquare al een soortgelijke deal bekend met de Nederlandse boekenketen Selexyz.

Foursquare via smartphone

Foursquare kent een groeiend succes en telt wereldwijd al ruim 10 miljoen actieve leden. Nadat de applicatie op een smart phone is geïnstalleerd, kan de gebruiker bij aankomst op een plek inchecken. Op het platform kan hij dan adviezen lezen over restaurants, handelszaken, cafés of musea in de buurt (en er uiteraard zelf ook toevoegen). Tegelijk kan hij dankzij de geolocatie-optie zijn vrienden laten weten waar hij zich bevindt.


Daarnaast krijgt de gebruiker bij elke check-in speciale aanbiedingen die gelden in de vestiging waar hij zich op dat moment bevindt. En dan wordt het hele verhaal natuurlijk interessant voor distributeurs.

Primeur voor Red Market

Red Market is de eerste distributeur in België die zich aansluit bij Foursquare. Voor de discounter een opportuniteit om een jonger cliënteel aan te trekken en zijn reputatie van voorloper in technologie en innovatie in het supermarktlandschap nog eens in de verf te zetten. De distributeur plaatst de speciale aanbiedingen niet alleen op Twitter en Facebook, maar deelt ze voortaan dus ook mee aan de Foursquare-gebruiker op het moment dat hij incheckt bij Red Market.


De klant die wil profiteren van de aanbieding krijgt dan een uur de tijd om het product in kwestie uit de rekken te halen en ermee naar de automatische kassa te gaan. Momenteel krijgen de klanten die lid zijn van Foursquare en inchecken bij Red Market bijvoorbeeld gratis een pizza baguette van Dr. Oetker, zonder aankoopverplichting.


De Foursquare-applicatie kan gebruikt worden in alle Red Market-vestigingen. Dat zijn er momenteel zes: Andenne, Gembloux, Gosselies, Jemeppe-sur-Sambre, Opwijk en Tielt-Winge.

Tags: