Red Market in zee met sociaal netwerk Foursquare | RetailDetail

Red Market in zee met sociaal netwerk Foursquare

Red Market in zee met sociaal netwerk Foursquare

Sinds 1 augustus kunnen de klanten van de Delhaize-discountdochter Red Market hun locatie kenbaar maken via Foursquare. Met dat platform voor informatie-uitwisseling en mobiele geolocatie kunnen de ingeschreven leden hun verplaatsingen en ontdekkingen delen met hun vrienden en kunnen bedrijven diezelfde bezoekers extraatjes aanbieden.


In België is het de eerste keer dat een distributeur gebruik maakt van een sociaal netwerk als interactiemiddel met haar klanten. Vorig jaar maakte Foursquare al een soortgelijke deal bekend met de Nederlandse boekenketen Selexyz.

Foursquare via smartphone

Foursquare kent een groeiend succes en telt wereldwijd al ruim 10 miljoen actieve leden. Nadat de applicatie op een smart phone is geïnstalleerd, kan de gebruiker bij aankomst op een plek inchecken. Op het platform kan hij dan adviezen lezen over restaurants, handelszaken, cafés of musea in de buurt (en er uiteraard zelf ook toevoegen). Tegelijk kan hij dankzij de geolocatie-optie zijn vrienden laten weten waar hij zich bevindt.


Daarnaast krijgt de gebruiker bij elke check-in speciale aanbiedingen die gelden in de vestiging waar hij zich op dat moment bevindt. En dan wordt het hele verhaal natuurlijk interessant voor distributeurs.

Primeur voor Red Market

Red Market is de eerste distributeur in België die zich aansluit bij Foursquare. Voor de discounter een opportuniteit om een jonger cliënteel aan te trekken en zijn reputatie van voorloper in technologie en innovatie in het supermarktlandschap nog eens in de verf te zetten. De distributeur plaatst de speciale aanbiedingen niet alleen op Twitter en Facebook, maar deelt ze voortaan dus ook mee aan de Foursquare-gebruiker op het moment dat hij incheckt bij Red Market.


De klant die wil profiteren van de aanbieding krijgt dan een uur de tijd om het product in kwestie uit de rekken te halen en ermee naar de automatische kassa te gaan. Momenteel krijgen de klanten die lid zijn van Foursquare en inchecken bij Red Market bijvoorbeeld gratis een pizza baguette van Dr. Oetker, zonder aankoopverplichting.


De Foursquare-applicatie kan gebruikt worden in alle Red Market-vestigingen. Dat zijn er momenteel zes: Andenne, Gembloux, Gosselies, Jemeppe-sur-Sambre, Opwijk en Tielt-Winge.

Sinds 1 augustus kunnen de klanten van de Delhaize-discountdochter Red Market hun locatie kenbaar maken via Foursquare. Met dat platform voor informatie-uitwisseling en mobiele geolocatie kunnen de ingeschreven leden hun verplaatsingen en ontdekkingen delen met hun vrienden en kunnen bedrijven diezelfde bezoekers extraatjes aanbieden.


In België is het de eerste keer dat een distributeur gebruik maakt van een sociaal netwerk als interactiemiddel met haar klanten. Vorig jaar maakte Foursquare al een soortgelijke deal bekend met de Nederlandse boekenketen Selexyz.

Foursquare via smartphone

Foursquare kent een groeiend succes en telt wereldwijd al ruim 10 miljoen actieve leden. Nadat de applicatie op een smart phone is geïnstalleerd, kan de gebruiker bij aankomst op een plek inchecken. Op het platform kan hij dan adviezen lezen over restaurants, handelszaken, cafés of musea in de buurt (en er uiteraard zelf ook toevoegen). Tegelijk kan hij dankzij de geolocatie-optie zijn vrienden laten weten waar hij zich bevindt.


Daarnaast krijgt de gebruiker bij elke check-in speciale aanbiedingen die gelden in de vestiging waar hij zich op dat moment bevindt. En dan wordt het hele verhaal natuurlijk interessant voor distributeurs.

Primeur voor Red Market

Red Market is de eerste distributeur in België die zich aansluit bij Foursquare. Voor de discounter een opportuniteit om een jonger cliënteel aan te trekken en zijn reputatie van voorloper in technologie en innovatie in het supermarktlandschap nog eens in de verf te zetten. De distributeur plaatst de speciale aanbiedingen niet alleen op Twitter en Facebook, maar deelt ze voortaan dus ook mee aan de Foursquare-gebruiker op het moment dat hij incheckt bij Red Market.


De klant die wil profiteren van de aanbieding krijgt dan een uur de tijd om het product in kwestie uit de rekken te halen en ermee naar de automatische kassa te gaan. Momenteel krijgen de klanten die lid zijn van Foursquare en inchecken bij Red Market bijvoorbeeld gratis een pizza baguette van Dr. Oetker, zonder aankoopverplichting.


De Foursquare-applicatie kan gebruikt worden in alle Red Market-vestigingen. Dat zijn er momenteel zes: Andenne, Gembloux, Gosselies, Jemeppe-sur-Sambre, Opwijk en Tielt-Winge.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.