Sprankelende verkoop Vranken-Pommery Monopole

Sprankelende verkoop Vranken-Pommery Monopole

De Franse champagnegroep Vranken-Pommery Monopole heeft in het derde kwartaal een omzetstijging van 7,3 procent gekend. Daarmee maakt het gedeeltelijk het zwakke begin van het jaar goed.

Inhaalbeweging

Vooral de champagneverkoop kende een sterke stijging. Die ging met 8,5 procent de hoogte in, dankzij verschillende commerciële acties in Noord-Europa. Toch daalde in de eerste drie kwartalen samen de vergelijkbare omzet met 2,3 procent. Vranken is wel bezig aan een inhaalbeweging, want na de eerste helft van het jaar was de vergelijkbare omzetdaling nog 7,8 procent.


Vranken is er ook nog steeds van overtuigd dat het de doelstellingen voor het volledige jaar zal halen, aangezien het meer dan de helft van zijn verkopen met de eindejaarsfeesten weet te realiseren.


Vranken-Pommery Monopole is de op één na grootste champagnegroep en het grootste wijnconcern in Europa. Het is voor 70,9 procent in handen van de Fransman Paul-François Vrancken, die van oorsprong Limburger is.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belangrijkste merken vorig jaar 4 procent duurder geworden

20/09/2017

De tien belangrijkste merken in de supermarkten zijn vorig jaar met 4,2 procent duurder geworden ten opzichte van een jaar eerder. Daarmee stijgen de prijzen in ons land veel sneller dan in de buurlanden. Het prijsverschil tussen huismerken en A-merken is ook nergens groter.

Colruyt lanceert digitaal platform voor voedingskeuzehulp

20/09/2017

De Colruyt Group lanceert vandaag het nieuwe digitale platform ‘Productzoeker’ met alle mogelijke informatie over de voedingsproducten van de huismerken binnen de groep. Zo moeten klanten eenvoudiger de juiste dieetkeuzes kunnen maken.

Koffiemaker Miko groeit sterk

20/09/2017

De Turnhoutse koffie- en kunststofgroep Miko is in de eerste helft van het jaar met meer dan 12% gegroeid en is goed op weg om zo voor de eerste keer een jaaromzet van meer dan 200 miljoen euro te halen.

Spadel investeert 12,8 miljoen in Spa Monopole

20/09/2017

De groep Spadel gaat 12,8 miljoen euro investeren in de bottelarij Spa Monopole. Daar komt een volledige nieuwe bottelingslijn om de groei van de gearomatiseerde waters op te vangen. De uitbreiding moet in februari 2018 klaar zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Back to top