RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Sushi Daily zoekt groei in de supermarkt

icon
Food18 oktober, 2016

De sushistands van Sushi Daily verhogen de korf en de bezoekfrequentie in de Carrefour-hypermarkten. Toch kijkt het bedrijf voor expansie vooral naar het segment van de supermarkten, en naar alternatieve locaties.

Dertig miljoen omzet

In België is Sushi Daily nu vijf jaar actief: de eerste kiosk opende in 2011 in de Carrefour van Oudergem. Intussen zijn er 200 medewerkers aan de slag in 56 kiosken bij hypermarkten en supermarkten van Carrefour. Het bedrijf verkocht in 2015 27 miljoen sushi’s, dit jaar worden dat er meer dan 30 miljoen. Ook de omzet zal dit jaar zo’n 30 miljoen euro omzet bedragen.

 

Bruno Tromeur, chief commercial officer van moederbedrijf KellyDeli, ziet nog voldoende groeimogelijkheden. Volgend jaar zal Sushi Daily aanwezig zijn in alle 45 Carrefour-hypermarkten in België, daarnaast ziet het bedrijf potentieel in de Carrefour markets. Zo wordt het concept op termijn ook beschikbaar voor franchisenemers van Carrefour. Zelfs sommige Carrefour Express-buurtwinkels kunnen plaats bieden aan een Sushi Daily stand, mits het concept wat wordt aangepast. Tromeur mikt op een zeventigtal stands tegen eind 2017, goed voor een omzet van 38 miljoen euro. De eerstvolgende opening is in Carrefour market Herent op 26 oktober.

 

Stations en luchthavens

Dat Sushi Daily zes jaar geleden in een Franse Carrefour hypermarkt van start ging, is geen toeval, aldus Tromeur. “We verschenen op het goede moment. Er kwam ruimte vrij in de hypermarkten, die hun concept wilden bijsturen en op zoek gingen naar aantrekkelijke concepten om nieuwe consumenten aan te trekken en de bezoekfrequentie op te drijven. Hier spelen we onze rol. Maar het is duidelijk dat we voor de toekomst nu eerder naar het segment van de supermarkten en de proximiteitswinkels kijken.”

 

Ook overweegt KellyDeli alternatieve locaties met veel trafiek: winkelcentra, treinstations (een vestiging in de Parijse Gare Montparnasse draait goed) of luchthavens. “Waarom zouden we geen stand kunnen openen op Brussels Airport?”

 

Een sushikiosk realiseert tussen 300.000 en één miljoen euro omzet per jaar, afhankelijk van de locatie. Het Europese gemiddelde is 600.000 euro. Volgend jaar zal Sushi Daily een geactualiseerd concept 2.0 introduceren. Bovendien denkt moederbedrijf KellyDeli aan nieuwe concepten, bijvoorbeeld rond dim sum.

 

Europees marktleider

De onderneming is nu actief met meer dan 500 kiosken in acht Europese landen. In november komt daar een negende bij: Portugal. Sushi Daily exploiteert in Europa meer sushistands dan alle andere concurrenten samen. In de landen waar het actief is, heeft het een marktaandeel van meer dan 50%.

 

In Frankrijk startte de keten bij Carrefour, maar zijn er ook stands bij Casino, Intermarché, Monoprix en Système U. In het Verenigd Koninkrijk vind je Sushi Daily kiosken bij Sainsbury’s en Waitrose, in Nederland werkt Sushi Daily succesvol samen met Albert Heijn. Op de vraag van die keten om de stands ook in de Belgische winkels uit te rollen, is Sushi Daily echter niet ingegaan, gezien de goede relaties met Carrefour Belgium. 

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food12 december, 2025
    Eroski meldt forse omzet- en winstgroei

    De Spaanse foodretailer Eroski zag de omzet en de winst fors stijgen tijdens de eerste negen maanden van zijn boekjaar. De sterke resultaten zijn te danken aan prijsbeheersing, promotie-inspanningen en efficiëntieverbeteringen.

  • icon
    Food12 december, 2025
    EU dringt aan op afschaffing van prijsplafonds in Hongarije

    De Europese Commissie dringt er bij Hongarije op aan de verplichte margelimieten voor supermarkten en drogisterijen op een reeks voedsel- en drogisterijproducten in te trekken. Boedapest verdedigt de maatregelen, wijst op forse prijsdalingen en verlengt de regeling tot 28 februari.

  • icon
    Food12 december, 2025
    Hoe Joyce en Raissa de Haas (Double Dutch) van Dubai tot Soho House premium beleving serveren

    Als studenten gaven Joyce en Raissa de Haas al feestjes met zelfgemaakte mixers. Tien jaar later ligt hun merk Double Dutch in veertig landen, gaf Richard Branson hen een innovatieprijs en zet de familie Heineken mee de strategische koers uit. RetailDetail sprak met de Nederlandse tweeling over expansie, horeca als...

Meest gelezen
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food18 november, 2025
    Dit worden de uitbaters van de Delhaize-supermarkten op de Cora-sites
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN