Test Aldi een gloednieuw winkelconcept in Gent?

Test Aldi een gloednieuw winkelconcept in Gent?

In Mariakerke, nabij Gent, heeft een volledig vernieuwde Aldi-vestigingen de deuren geopend. Volgens het Duitse Lebensmittel Zeitung gaat het stiekem om een pilot van een gloednieuw winkelconcept. En dat zou best kunnen, aangezien het naar Aldi-normen om een wel zeer radicale make-over gaat.

"New Generation"

Volgens Lebensmittelzeitung experimenteert Aldi Nord in het geheim met een nieuw winkelconcept, waarvan de supermarkt in Mariakerke de eerste zou zijn. Het zou gaan om een concept dat insiders bij Aldi New Generation noemen en betekent een flinke modernisering van de gekende Aldistijl.

 

Aan de vernieuwde winkel in Mariakerke vallen inderdaad onmiddellijk de grote ramen aan de façade op, die voor meer natuurlijk lichtinval zorgen. Het gekende Aldi-blauw wordt bovendien sterker ingezet in de inrichting en het logo, in plaats van de bruintinten die vroeger overheersten. Ook de verdere inrichting is gemoderniseerd met nieuwe materialen. Vooral de sfeerbeelden bij verschillende afdelingen vallen daarbij op.

Overwint Aldi innovatie-angst?

Eveneens in thuismarkt Duitsland is Aldi Nord druk aan het nadenken over een verbeterd winkelconcept, meent het vakblad. Zou Aldi de verwijten dat het niet genoeg innoveert dan toch ter harte genomen hebben? Bij Aldi zelf was voorlopig niemand bereikbaar voor commentaar.
 

In Mariakerke, nabij Gent, heeft een volledig vernieuwde Aldi-vestigingen de deuren geopend. Volgens het Duitse Lebensmittel Zeitung gaat het stiekem om een pilot van een gloednieuw winkelconcept. En dat zou best kunnen, aangezien het naar Aldi-normen om een wel zeer radicale make-over gaat.

"New Generation"

Volgens Lebensmittelzeitung experimenteert Aldi Nord in het geheim met een nieuw winkelconcept, waarvan de supermarkt in Mariakerke de eerste zou zijn. Het zou gaan om een concept dat insiders bij Aldi New Generation noemen en betekent een flinke modernisering van de gekende Aldistijl.

 

Aan de vernieuwde winkel in Mariakerke vallen inderdaad onmiddellijk de grote ramen aan de façade op, die voor meer natuurlijk lichtinval zorgen. Het gekende Aldi-blauw wordt bovendien sterker ingezet in de inrichting en het logo, in plaats van de bruintinten die vroeger overheersten. Ook de verdere inrichting is gemoderniseerd met nieuwe materialen. Vooral de sfeerbeelden bij verschillende afdelingen vallen daarbij op.

Overwint Aldi innovatie-angst?

Eveneens in thuismarkt Duitsland is Aldi Nord druk aan het nadenken over een verbeterd winkelconcept, meent het vakblad. Zou Aldi de verwijten dat het niet genoeg innoveert dan toch ter harte genomen hebben? Bij Aldi zelf was voorlopig niemand bereikbaar voor commentaar.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top