Test Aldi een gloednieuw winkelconcept in Gent?

Test Aldi een gloednieuw winkelconcept in Gent?

In Mariakerke, nabij Gent, heeft een volledig vernieuwde Aldi-vestigingen de deuren geopend. Volgens het Duitse Lebensmittel Zeitung gaat het stiekem om een pilot van een gloednieuw winkelconcept. En dat zou best kunnen, aangezien het naar Aldi-normen om een wel zeer radicale make-over gaat.

"New Generation"

Volgens Lebensmittelzeitung experimenteert Aldi Nord in het geheim met een nieuw winkelconcept, waarvan de supermarkt in Mariakerke de eerste zou zijn. Het zou gaan om een concept dat insiders bij Aldi New Generation noemen en betekent een flinke modernisering van de gekende Aldistijl.

 

Aan de vernieuwde winkel in Mariakerke vallen inderdaad onmiddellijk de grote ramen aan de façade op, die voor meer natuurlijk lichtinval zorgen. Het gekende Aldi-blauw wordt bovendien sterker ingezet in de inrichting en het logo, in plaats van de bruintinten die vroeger overheersten. Ook de verdere inrichting is gemoderniseerd met nieuwe materialen. Vooral de sfeerbeelden bij verschillende afdelingen vallen daarbij op.

Overwint Aldi innovatie-angst?

Eveneens in thuismarkt Duitsland is Aldi Nord druk aan het nadenken over een verbeterd winkelconcept, meent het vakblad. Zou Aldi de verwijten dat het niet genoeg innoveert dan toch ter harte genomen hebben? Bij Aldi zelf was voorlopig niemand bereikbaar voor commentaar.
 

In Mariakerke, nabij Gent, heeft een volledig vernieuwde Aldi-vestigingen de deuren geopend. Volgens het Duitse Lebensmittel Zeitung gaat het stiekem om een pilot van een gloednieuw winkelconcept. En dat zou best kunnen, aangezien het naar Aldi-normen om een wel zeer radicale make-over gaat.

"New Generation"

Volgens Lebensmittelzeitung experimenteert Aldi Nord in het geheim met een nieuw winkelconcept, waarvan de supermarkt in Mariakerke de eerste zou zijn. Het zou gaan om een concept dat insiders bij Aldi New Generation noemen en betekent een flinke modernisering van de gekende Aldistijl.

 

Aan de vernieuwde winkel in Mariakerke vallen inderdaad onmiddellijk de grote ramen aan de façade op, die voor meer natuurlijk lichtinval zorgen. Het gekende Aldi-blauw wordt bovendien sterker ingezet in de inrichting en het logo, in plaats van de bruintinten die vroeger overheersten. Ook de verdere inrichting is gemoderniseerd met nieuwe materialen. Vooral de sfeerbeelden bij verschillende afdelingen vallen daarbij op.

Overwint Aldi innovatie-angst?

Eveneens in thuismarkt Duitsland is Aldi Nord druk aan het nadenken over een verbeterd winkelconcept, meent het vakblad. Zou Aldi de verwijten dat het niet genoeg innoveert dan toch ter harte genomen hebben? Bij Aldi zelf was voorlopig niemand bereikbaar voor commentaar.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top