Test Aldi een gloednieuw winkelconcept in Gent?

Test Aldi een gloednieuw winkelconcept in Gent?

In Mariakerke, nabij Gent, heeft een volledig vernieuwde Aldi-vestigingen de deuren geopend. Volgens het Duitse Lebensmittel Zeitung gaat het stiekem om een pilot van een gloednieuw winkelconcept. En dat zou best kunnen, aangezien het naar Aldi-normen om een wel zeer radicale make-over gaat.

"New Generation"

Volgens Lebensmittelzeitung experimenteert Aldi Nord in het geheim met een nieuw winkelconcept, waarvan de supermarkt in Mariakerke de eerste zou zijn. Het zou gaan om een concept dat insiders bij Aldi New Generation noemen en betekent een flinke modernisering van de gekende Aldistijl.

 

Aan de vernieuwde winkel in Mariakerke vallen inderdaad onmiddellijk de grote ramen aan de façade op, die voor meer natuurlijk lichtinval zorgen. Het gekende Aldi-blauw wordt bovendien sterker ingezet in de inrichting en het logo, in plaats van de bruintinten die vroeger overheersten. Ook de verdere inrichting is gemoderniseerd met nieuwe materialen. Vooral de sfeerbeelden bij verschillende afdelingen vallen daarbij op.

Overwint Aldi innovatie-angst?

Eveneens in thuismarkt Duitsland is Aldi Nord druk aan het nadenken over een verbeterd winkelconcept, meent het vakblad. Zou Aldi de verwijten dat het niet genoeg innoveert dan toch ter harte genomen hebben? Bij Aldi zelf was voorlopig niemand bereikbaar voor commentaar.
 

In Mariakerke, nabij Gent, heeft een volledig vernieuwde Aldi-vestigingen de deuren geopend. Volgens het Duitse Lebensmittel Zeitung gaat het stiekem om een pilot van een gloednieuw winkelconcept. En dat zou best kunnen, aangezien het naar Aldi-normen om een wel zeer radicale make-over gaat.

"New Generation"

Volgens Lebensmittelzeitung experimenteert Aldi Nord in het geheim met een nieuw winkelconcept, waarvan de supermarkt in Mariakerke de eerste zou zijn. Het zou gaan om een concept dat insiders bij Aldi New Generation noemen en betekent een flinke modernisering van de gekende Aldistijl.

 

Aan de vernieuwde winkel in Mariakerke vallen inderdaad onmiddellijk de grote ramen aan de façade op, die voor meer natuurlijk lichtinval zorgen. Het gekende Aldi-blauw wordt bovendien sterker ingezet in de inrichting en het logo, in plaats van de bruintinten die vroeger overheersten. Ook de verdere inrichting is gemoderniseerd met nieuwe materialen. Vooral de sfeerbeelden bij verschillende afdelingen vallen daarbij op.

Overwint Aldi innovatie-angst?

Eveneens in thuismarkt Duitsland is Aldi Nord druk aan het nadenken over een verbeterd winkelconcept, meent het vakblad. Zou Aldi de verwijten dat het niet genoeg innoveert dan toch ter harte genomen hebben? Bij Aldi zelf was voorlopig niemand bereikbaar voor commentaar.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Duitse Rewe wil Luxemburg veroveren

22/08/2017

De Duitse supermarktketen Rewe heeft zijn blik gericht op het Groothertogdom Luxemburg. Eerder dit jaar opende het er al een winkel van de formule Hundertmark in Echternach en daar zullen er snel nog enkele bij komen.

Aldi verkoopt in Duitsland nu ook games

21/08/2017

Aldi (Nord én Süd samen) gaan in Duitsland online videogames verkopen. De verkoop gaat morgen van start. Die dag werd niet toevallig gekozen, want op 22 augustus start in Keulen ook Gamescom, de grootste gamebeurs van Europa.

Lotus Bakeries haalt ook in België koekjes uit de rekken

21/08/2017

Niet enkel in Frankrijk zijn er koekjes van Lotus Bakeries uit de winkelrekken verdwenen: na een rondvraag bij de supermarktketens Colruyt, Lidl en Delhaize blijkt dat ook in België te zijn gebeurd.

Walmart vraagt patent aan voor vliegende winkel

21/08/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft een bijzonder patent aangevraagd. Daarin wordt gewag gemaakt van een vliegende winkel, die met de hulp van drones bestellingen kan leveren bij klanten.

Lotus Bakeries groeit ondanks zwakker Brits pond

21/08/2017

Ondanks de zwakke positie van het Britse pond wist koekjesmaker Lotus Bakeries in de eerste helft van het jaar zijn omzet met een procent te laten stijgen. Met een recordgroei in 2016 had Lotus nochtans een zware vergelijkingsbasis.

Ook Carrefour gooit zich op laagsteprijsgarantie

21/08/2017

Supermarktketen Carrefour gaat met een nieuwe actie vol de strijd om de goedkoopste prijzen aan. Klanten die een product ergens anders goedkoper vinden dan in de folder, krijgen het verschil vijf keer terugbetaald.

Back to top