Test Aldi een gloednieuw winkelconcept in Gent? | RetailDetail

Test Aldi een gloednieuw winkelconcept in Gent?

Test Aldi een gloednieuw winkelconcept in Gent?

In Mariakerke, nabij Gent, heeft een volledig vernieuwde Aldi-vestigingen de deuren geopend. Volgens het Duitse Lebensmittel Zeitung gaat het stiekem om een pilot van een gloednieuw winkelconcept. En dat zou best kunnen, aangezien het naar Aldi-normen om een wel zeer radicale make-over gaat.

"New Generation"

Volgens Lebensmittelzeitung experimenteert Aldi Nord in het geheim met een nieuw winkelconcept, waarvan de supermarkt in Mariakerke de eerste zou zijn. Het zou gaan om een concept dat insiders bij Aldi New Generation noemen en betekent een flinke modernisering van de gekende Aldistijl.

 

Aan de vernieuwde winkel in Mariakerke vallen inderdaad onmiddellijk de grote ramen aan de façade op, die voor meer natuurlijk lichtinval zorgen. Het gekende Aldi-blauw wordt bovendien sterker ingezet in de inrichting en het logo, in plaats van de bruintinten die vroeger overheersten. Ook de verdere inrichting is gemoderniseerd met nieuwe materialen. Vooral de sfeerbeelden bij verschillende afdelingen vallen daarbij op.

Overwint Aldi innovatie-angst?

Eveneens in thuismarkt Duitsland is Aldi Nord druk aan het nadenken over een verbeterd winkelconcept, meent het vakblad. Zou Aldi de verwijten dat het niet genoeg innoveert dan toch ter harte genomen hebben? Bij Aldi zelf was voorlopig niemand bereikbaar voor commentaar.
 

In Mariakerke, nabij Gent, heeft een volledig vernieuwde Aldi-vestigingen de deuren geopend. Volgens het Duitse Lebensmittel Zeitung gaat het stiekem om een pilot van een gloednieuw winkelconcept. En dat zou best kunnen, aangezien het naar Aldi-normen om een wel zeer radicale make-over gaat.

"New Generation"

Volgens Lebensmittelzeitung experimenteert Aldi Nord in het geheim met een nieuw winkelconcept, waarvan de supermarkt in Mariakerke de eerste zou zijn. Het zou gaan om een concept dat insiders bij Aldi New Generation noemen en betekent een flinke modernisering van de gekende Aldistijl.

 

Aan de vernieuwde winkel in Mariakerke vallen inderdaad onmiddellijk de grote ramen aan de façade op, die voor meer natuurlijk lichtinval zorgen. Het gekende Aldi-blauw wordt bovendien sterker ingezet in de inrichting en het logo, in plaats van de bruintinten die vroeger overheersten. Ook de verdere inrichting is gemoderniseerd met nieuwe materialen. Vooral de sfeerbeelden bij verschillende afdelingen vallen daarbij op.

Overwint Aldi innovatie-angst?

Eveneens in thuismarkt Duitsland is Aldi Nord druk aan het nadenken over een verbeterd winkelconcept, meent het vakblad. Zou Aldi de verwijten dat het niet genoeg innoveert dan toch ter harte genomen hebben? Bij Aldi zelf was voorlopig niemand bereikbaar voor commentaar.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt haalt producten Nestlé uit de rekken

21/02/2018

Colruyt heeft minstens 18 producten van Nestlé uit de winkelrekken gehaald. Beide partijen zijn immers niet tot een akkoord gekomen over de prijzen en dus worden de producten tijdelijk niet meer verkocht bij Colruyt.

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Back to top