Texaco en Frank Fol brengen fruitige fantasietjes | RetailDetail

Texaco en Frank Fol brengen fruitige fantasietjes

Texaco en Frank Fol brengen fruitige fantasietjes

Tankstationuitbater Texaco heeft gisteren een samenwerking met groentenkok Frank Fol voorgesteld. Door chauffeurs een gezond gamma aan te bieden, probeert de groep iets te doen aan het ongezonde imago dat tankstationvoedsel - veelal snacks - bij het brede publiek heeft.

Go the Freshway

Texaco en Fol stelden het concept "Go the Freshway" gisteren voor in het tankstation aan de E17 in Kruibeke. De hongerige chauffeur zal er zich te goed kunnen doen aan dertien verschillende producten op basis van groenten en fruit, waaronder salades en pasta's. Het gamma zou deels seizoensgebonden zijn, en zo meesurfen op de rage van de ecologische voetafdruk.

Week van Groenten en Fruit

Texaco zegt te willen bijdragen tot het meer eten van groenten en fruit door aan te tonen dat die ook verrassend lekker kunnen zijn. Kok Frank Fol is het daarmee eens: "Eindelijk lekkere gezonde voeding in tankstations". Ook consultant Davy Schorpion deelt die mening: "We willen mensen 'goesting' doen krijgen in groenten en fruit. Onze creaties bewijzen dat groenten en fruit verrassend lekker kunnen zijn. Zo bieden we onze klanten de mogelijkheid om ook onderweg te genieten van een snelle, verse en vooral gezonde maaltijd."

 

Het nieuwe gamma wordt niet toevallig net nu voorgesteld. Maandag begon immers de Week van groenten en fruit, waarvan Frank Fol samen met Kim Gevaert het boegbeeld is. De actie "All day long" probeert een hele hoop originele recepten met groenten en fruit voor te schotelen, om zo veel mogelijk mensen een duwtje richting gezonde voeding te geven; "elke dag opnieuw en elk moment van de dag". Hoewel de actie van Texaco geen officieel deel uitmaakt van de week, kon ze zich geen passender kader indenken.

Tankstationuitbater Texaco heeft gisteren een samenwerking met groentenkok Frank Fol voorgesteld. Door chauffeurs een gezond gamma aan te bieden, probeert de groep iets te doen aan het ongezonde imago dat tankstationvoedsel - veelal snacks - bij het brede publiek heeft.

Go the Freshway

Texaco en Fol stelden het concept "Go the Freshway" gisteren voor in het tankstation aan de E17 in Kruibeke. De hongerige chauffeur zal er zich te goed kunnen doen aan dertien verschillende producten op basis van groenten en fruit, waaronder salades en pasta's. Het gamma zou deels seizoensgebonden zijn, en zo meesurfen op de rage van de ecologische voetafdruk.

Week van Groenten en Fruit

Texaco zegt te willen bijdragen tot het meer eten van groenten en fruit door aan te tonen dat die ook verrassend lekker kunnen zijn. Kok Frank Fol is het daarmee eens: "Eindelijk lekkere gezonde voeding in tankstations". Ook consultant Davy Schorpion deelt die mening: "We willen mensen 'goesting' doen krijgen in groenten en fruit. Onze creaties bewijzen dat groenten en fruit verrassend lekker kunnen zijn. Zo bieden we onze klanten de mogelijkheid om ook onderweg te genieten van een snelle, verse en vooral gezonde maaltijd."

 

Het nieuwe gamma wordt niet toevallig net nu voorgesteld. Maandag begon immers de Week van groenten en fruit, waarvan Frank Fol samen met Kim Gevaert het boegbeeld is. De actie "All day long" probeert een hele hoop originele recepten met groenten en fruit voor te schotelen, om zo veel mogelijk mensen een duwtje richting gezonde voeding te geven; "elke dag opnieuw en elk moment van de dag". Hoewel de actie van Texaco geen officieel deel uitmaakt van de week, kon ze zich geen passender kader indenken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.