Verlengd wegens megasucces: de smurfenactie

Verlengd wegens megasucces: de smurfenactie

De zomeractie van Delhaize en Tom&Co ‘smurft’ als een trein. In die mate zelfs dat de distributeur besloten heeft de actie te verlengen tot 14 september. Goed nieuws voor de fans, maar ook voor de vele andere distributeurs en fabrikanten die wát graag hun graantje van de smurfenhype willen meepikken.

Verlengd tot 14 september

Net halfweg de actie zijn er al meer dan 2 miljoen figuurtjes uitgedeeld. Ook de marionetten worden gretig verzameld: daarvan gingen er al bijna 25.000 de deur uit. Ook de speciale smurfensite op de website van Delhaize is een succes met al meer dan 300.000 unieke bezoekers die alles samen zo’n 17.000 smurfendorpen hebben gebouwd.



Op vraag van de klanten en als gevolg van de nog toegenomen interesse sinds de bioscooprelease van de film “De Smurfen” heeft Delhaize nu besloten om de actie te verlengen tot 14 september. De distributeur maakt zich sterk dat er nog voldoende figuurtjes in voorraad zullen zijn tot het einde van de actie.

Iedereen smurft graantje mee

Niet alleen Delhaize en Tom&Co spinnen garen bij de rage rond de blauwe figuurtjes van Peyo. Tal van producenten zijn mee op de kar gesprongen. Zo kan al wie gaat tanken bij Q8 sinds kort sparen voor glazen met de beeltenis van een Smurf. Carrefour en O’Cool pakken uit met smurfenijs(jes). En Cookozi.be, het nieuwe online-initiatief van Colruyt, lanceerde een heus gamma met de beeltenis van de blauwe vriendjes, van ontbijtsets over bakvormen tot brooddozen en drinkbekers. En da’s maar een greep uit het enorme aanbod.


Zelfs op Facebook zijn de Smurfen een hit. Voor de tweede week op rij staat de game “The Smurfs & Co” op één in de gamebibliotheek van het sociale netwerk. “In het totaal spelen 3.902.785 mensen maandelijks ons spel”, aldus Chris Early, vicevoorzitter digitale distributie bij Ubisoft, dat het spel ook al uitbracht voor de Nintendo Wii en de DS.

De zomeractie van Delhaize en Tom&Co ‘smurft’ als een trein. In die mate zelfs dat de distributeur besloten heeft de actie te verlengen tot 14 september. Goed nieuws voor de fans, maar ook voor de vele andere distributeurs en fabrikanten die wát graag hun graantje van de smurfenhype willen meepikken.

Verlengd tot 14 september

Net halfweg de actie zijn er al meer dan 2 miljoen figuurtjes uitgedeeld. Ook de marionetten worden gretig verzameld: daarvan gingen er al bijna 25.000 de deur uit. Ook de speciale smurfensite op de website van Delhaize is een succes met al meer dan 300.000 unieke bezoekers die alles samen zo’n 17.000 smurfendorpen hebben gebouwd.



Op vraag van de klanten en als gevolg van de nog toegenomen interesse sinds de bioscooprelease van de film “De Smurfen” heeft Delhaize nu besloten om de actie te verlengen tot 14 september. De distributeur maakt zich sterk dat er nog voldoende figuurtjes in voorraad zullen zijn tot het einde van de actie.

Iedereen smurft graantje mee

Niet alleen Delhaize en Tom&Co spinnen garen bij de rage rond de blauwe figuurtjes van Peyo. Tal van producenten zijn mee op de kar gesprongen. Zo kan al wie gaat tanken bij Q8 sinds kort sparen voor glazen met de beeltenis van een Smurf. Carrefour en O’Cool pakken uit met smurfenijs(jes). En Cookozi.be, het nieuwe online-initiatief van Colruyt, lanceerde een heus gamma met de beeltenis van de blauwe vriendjes, van ontbijtsets over bakvormen tot brooddozen en drinkbekers. En da’s maar een greep uit het enorme aanbod.


Zelfs op Facebook zijn de Smurfen een hit. Voor de tweede week op rij staat de game “The Smurfs & Co” op één in de gamebibliotheek van het sociale netwerk. “In het totaal spelen 3.902.785 mensen maandelijks ons spel”, aldus Chris Early, vicevoorzitter digitale distributie bij Ubisoft, dat het spel ook al uitbracht voor de Nintendo Wii en de DS.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Carrefour België werkt aan vernieuwingsplan

18/12/2017

Niet enkel in Frankrijk wil Carrefour maatregelen nemen om de omzetten opnieuw te laten groeien, want ook de Belgische directie werkt al een tijdje aan een vernieuwingsplan. Daarbij worden vooral de hypermarkten onder de loep genomen.

Test-Aankoop: Colruyt blijft de goedkoopste, AH volgt

18/12/2017

Colruyt blijft zijn belofte van ‘laagste prijzen’ waarmaken, concludeert Test-Aankoop dit jaar opnieuw in zijn jaarlijkse prijsvergelijking. Maar de druk op de Halse supermarktketen stijgt wel.

 

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

Back to top