Verlengd wegens megasucces: de smurfenactie

Verlengd wegens megasucces: de smurfenactie

De zomeractie van Delhaize en Tom&Co ‘smurft’ als een trein. In die mate zelfs dat de distributeur besloten heeft de actie te verlengen tot 14 september. Goed nieuws voor de fans, maar ook voor de vele andere distributeurs en fabrikanten die wát graag hun graantje van de smurfenhype willen meepikken.

Verlengd tot 14 september

Net halfweg de actie zijn er al meer dan 2 miljoen figuurtjes uitgedeeld. Ook de marionetten worden gretig verzameld: daarvan gingen er al bijna 25.000 de deur uit. Ook de speciale smurfensite op de website van Delhaize is een succes met al meer dan 300.000 unieke bezoekers die alles samen zo’n 17.000 smurfendorpen hebben gebouwd.



Op vraag van de klanten en als gevolg van de nog toegenomen interesse sinds de bioscooprelease van de film “De Smurfen” heeft Delhaize nu besloten om de actie te verlengen tot 14 september. De distributeur maakt zich sterk dat er nog voldoende figuurtjes in voorraad zullen zijn tot het einde van de actie.

Iedereen smurft graantje mee

Niet alleen Delhaize en Tom&Co spinnen garen bij de rage rond de blauwe figuurtjes van Peyo. Tal van producenten zijn mee op de kar gesprongen. Zo kan al wie gaat tanken bij Q8 sinds kort sparen voor glazen met de beeltenis van een Smurf. Carrefour en O’Cool pakken uit met smurfenijs(jes). En Cookozi.be, het nieuwe online-initiatief van Colruyt, lanceerde een heus gamma met de beeltenis van de blauwe vriendjes, van ontbijtsets over bakvormen tot brooddozen en drinkbekers. En da’s maar een greep uit het enorme aanbod.


Zelfs op Facebook zijn de Smurfen een hit. Voor de tweede week op rij staat de game “The Smurfs & Co” op één in de gamebibliotheek van het sociale netwerk. “In het totaal spelen 3.902.785 mensen maandelijks ons spel”, aldus Chris Early, vicevoorzitter digitale distributie bij Ubisoft, dat het spel ook al uitbracht voor de Nintendo Wii en de DS.

De zomeractie van Delhaize en Tom&Co ‘smurft’ als een trein. In die mate zelfs dat de distributeur besloten heeft de actie te verlengen tot 14 september. Goed nieuws voor de fans, maar ook voor de vele andere distributeurs en fabrikanten die wát graag hun graantje van de smurfenhype willen meepikken.

Verlengd tot 14 september

Net halfweg de actie zijn er al meer dan 2 miljoen figuurtjes uitgedeeld. Ook de marionetten worden gretig verzameld: daarvan gingen er al bijna 25.000 de deur uit. Ook de speciale smurfensite op de website van Delhaize is een succes met al meer dan 300.000 unieke bezoekers die alles samen zo’n 17.000 smurfendorpen hebben gebouwd.



Op vraag van de klanten en als gevolg van de nog toegenomen interesse sinds de bioscooprelease van de film “De Smurfen” heeft Delhaize nu besloten om de actie te verlengen tot 14 september. De distributeur maakt zich sterk dat er nog voldoende figuurtjes in voorraad zullen zijn tot het einde van de actie.

Iedereen smurft graantje mee

Niet alleen Delhaize en Tom&Co spinnen garen bij de rage rond de blauwe figuurtjes van Peyo. Tal van producenten zijn mee op de kar gesprongen. Zo kan al wie gaat tanken bij Q8 sinds kort sparen voor glazen met de beeltenis van een Smurf. Carrefour en O’Cool pakken uit met smurfenijs(jes). En Cookozi.be, het nieuwe online-initiatief van Colruyt, lanceerde een heus gamma met de beeltenis van de blauwe vriendjes, van ontbijtsets over bakvormen tot brooddozen en drinkbekers. En da’s maar een greep uit het enorme aanbod.


Zelfs op Facebook zijn de Smurfen een hit. Voor de tweede week op rij staat de game “The Smurfs & Co” op één in de gamebibliotheek van het sociale netwerk. “In het totaal spelen 3.902.785 mensen maandelijks ons spel”, aldus Chris Early, vicevoorzitter digitale distributie bij Ubisoft, dat het spel ook al uitbracht voor de Nintendo Wii en de DS.

Tags: