Verlengd wegens megasucces: de smurfenactie | RetailDetail

Verlengd wegens megasucces: de smurfenactie

Verlengd wegens megasucces: de smurfenactie

De zomeractie van Delhaize en Tom&Co ‘smurft’ als een trein. In die mate zelfs dat de distributeur besloten heeft de actie te verlengen tot 14 september. Goed nieuws voor de fans, maar ook voor de vele andere distributeurs en fabrikanten die wát graag hun graantje van de smurfenhype willen meepikken.

Verlengd tot 14 september

Net halfweg de actie zijn er al meer dan 2 miljoen figuurtjes uitgedeeld. Ook de marionetten worden gretig verzameld: daarvan gingen er al bijna 25.000 de deur uit. Ook de speciale smurfensite op de website van Delhaize is een succes met al meer dan 300.000 unieke bezoekers die alles samen zo’n 17.000 smurfendorpen hebben gebouwd.



Op vraag van de klanten en als gevolg van de nog toegenomen interesse sinds de bioscooprelease van de film “De Smurfen” heeft Delhaize nu besloten om de actie te verlengen tot 14 september. De distributeur maakt zich sterk dat er nog voldoende figuurtjes in voorraad zullen zijn tot het einde van de actie.

Iedereen smurft graantje mee

Niet alleen Delhaize en Tom&Co spinnen garen bij de rage rond de blauwe figuurtjes van Peyo. Tal van producenten zijn mee op de kar gesprongen. Zo kan al wie gaat tanken bij Q8 sinds kort sparen voor glazen met de beeltenis van een Smurf. Carrefour en O’Cool pakken uit met smurfenijs(jes). En Cookozi.be, het nieuwe online-initiatief van Colruyt, lanceerde een heus gamma met de beeltenis van de blauwe vriendjes, van ontbijtsets over bakvormen tot brooddozen en drinkbekers. En da’s maar een greep uit het enorme aanbod.


Zelfs op Facebook zijn de Smurfen een hit. Voor de tweede week op rij staat de game “The Smurfs & Co” op één in de gamebibliotheek van het sociale netwerk. “In het totaal spelen 3.902.785 mensen maandelijks ons spel”, aldus Chris Early, vicevoorzitter digitale distributie bij Ubisoft, dat het spel ook al uitbracht voor de Nintendo Wii en de DS.

De zomeractie van Delhaize en Tom&Co ‘smurft’ als een trein. In die mate zelfs dat de distributeur besloten heeft de actie te verlengen tot 14 september. Goed nieuws voor de fans, maar ook voor de vele andere distributeurs en fabrikanten die wát graag hun graantje van de smurfenhype willen meepikken.

Verlengd tot 14 september

Net halfweg de actie zijn er al meer dan 2 miljoen figuurtjes uitgedeeld. Ook de marionetten worden gretig verzameld: daarvan gingen er al bijna 25.000 de deur uit. Ook de speciale smurfensite op de website van Delhaize is een succes met al meer dan 300.000 unieke bezoekers die alles samen zo’n 17.000 smurfendorpen hebben gebouwd.



Op vraag van de klanten en als gevolg van de nog toegenomen interesse sinds de bioscooprelease van de film “De Smurfen” heeft Delhaize nu besloten om de actie te verlengen tot 14 september. De distributeur maakt zich sterk dat er nog voldoende figuurtjes in voorraad zullen zijn tot het einde van de actie.

Iedereen smurft graantje mee

Niet alleen Delhaize en Tom&Co spinnen garen bij de rage rond de blauwe figuurtjes van Peyo. Tal van producenten zijn mee op de kar gesprongen. Zo kan al wie gaat tanken bij Q8 sinds kort sparen voor glazen met de beeltenis van een Smurf. Carrefour en O’Cool pakken uit met smurfenijs(jes). En Cookozi.be, het nieuwe online-initiatief van Colruyt, lanceerde een heus gamma met de beeltenis van de blauwe vriendjes, van ontbijtsets over bakvormen tot brooddozen en drinkbekers. En da’s maar een greep uit het enorme aanbod.


Zelfs op Facebook zijn de Smurfen een hit. Voor de tweede week op rij staat de game “The Smurfs & Co” op één in de gamebibliotheek van het sociale netwerk. “In het totaal spelen 3.902.785 mensen maandelijks ons spel”, aldus Chris Early, vicevoorzitter digitale distributie bij Ubisoft, dat het spel ook al uitbracht voor de Nintendo Wii en de DS.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bio-Planet opent eerste stadswinkel in Antwerpen

26/04/2018

Ook Bio-Planet springt nu op de kar van de stadswinkel. De bioketen van Colruyt Group opent binnenkort haar eerste winkel in het hartje van Antwerpen en brengt zo haar bioproducten meer binnen het bereik van mensen zonder wagen.

Spontane stakingen bij 79 Belgische supermarkten Lidl

26/04/2018

Over het hele land braken woensdag spontane stakingen uit bij Lidl. De medewerkers noemen de werkdruk te hoog en legden het werk neer nadat overleg met de directie op niks uitliep. 79 winkels hielden de deuren dicht. 

Met Shukr mikt Tiense Suiker op Arabische gemeenschap

26/04/2018

De Tiense Suikerraffinaderij speelt met een nieuw merk in op de toenemende diversiteit in de samenleving: Shukr wordt in eerste instantie gelanceerd in het gespecialiseerde kanaal van de etnische winkels. Mogelijk volgen supermarkten later.

Carrefour en Système U onderhandelen over samenwerking

25/04/2018

Carrefour en Système U bespreken de mogelijkheid een alliantie te sluiten, die beide bedrijven de komende vijf jaar betere aankoopprijzen bij producenten moet opleveren. Système U werkt nochtans al lang samen met Carrefour-concurrent Auchan.

“Duurdere chocolade mag geen taboe zijn”

25/04/2018

De verkoop van fairtradeproducten in ons land blijft stijgen, vooral voor chocolade. Dat is ook nodig, want die sector staat voor grote uitdagingen. “Chocolade zal niet verdwijnen, maar de cacaoprijs moet hoger.”

Becel komt (een beetje) in Belgische handen

25/04/2018

Ook de Belgische Frère-familie krijgt nu een vinger in de pap bij Flora Food Group (FFG), de margarinedivisie die Unilever verkoopt aan het Amerikaanse KKR. De GBL-holding injecteert een kwart miljard euro en verwerft zo een aandeel van 3,7%.