Verlengd wegens megasucces: de smurfenactie

Verlengd wegens megasucces: de smurfenactie

De zomeractie van Delhaize en Tom&Co ‘smurft’ als een trein. In die mate zelfs dat de distributeur besloten heeft de actie te verlengen tot 14 september. Goed nieuws voor de fans, maar ook voor de vele andere distributeurs en fabrikanten die wát graag hun graantje van de smurfenhype willen meepikken.

Verlengd tot 14 september

Net halfweg de actie zijn er al meer dan 2 miljoen figuurtjes uitgedeeld. Ook de marionetten worden gretig verzameld: daarvan gingen er al bijna 25.000 de deur uit. Ook de speciale smurfensite op de website van Delhaize is een succes met al meer dan 300.000 unieke bezoekers die alles samen zo’n 17.000 smurfendorpen hebben gebouwd.



Op vraag van de klanten en als gevolg van de nog toegenomen interesse sinds de bioscooprelease van de film “De Smurfen” heeft Delhaize nu besloten om de actie te verlengen tot 14 september. De distributeur maakt zich sterk dat er nog voldoende figuurtjes in voorraad zullen zijn tot het einde van de actie.

Iedereen smurft graantje mee

Niet alleen Delhaize en Tom&Co spinnen garen bij de rage rond de blauwe figuurtjes van Peyo. Tal van producenten zijn mee op de kar gesprongen. Zo kan al wie gaat tanken bij Q8 sinds kort sparen voor glazen met de beeltenis van een Smurf. Carrefour en O’Cool pakken uit met smurfenijs(jes). En Cookozi.be, het nieuwe online-initiatief van Colruyt, lanceerde een heus gamma met de beeltenis van de blauwe vriendjes, van ontbijtsets over bakvormen tot brooddozen en drinkbekers. En da’s maar een greep uit het enorme aanbod.


Zelfs op Facebook zijn de Smurfen een hit. Voor de tweede week op rij staat de game “The Smurfs & Co” op één in de gamebibliotheek van het sociale netwerk. “In het totaal spelen 3.902.785 mensen maandelijks ons spel”, aldus Chris Early, vicevoorzitter digitale distributie bij Ubisoft, dat het spel ook al uitbracht voor de Nintendo Wii en de DS.

De zomeractie van Delhaize en Tom&Co ‘smurft’ als een trein. In die mate zelfs dat de distributeur besloten heeft de actie te verlengen tot 14 september. Goed nieuws voor de fans, maar ook voor de vele andere distributeurs en fabrikanten die wát graag hun graantje van de smurfenhype willen meepikken.

Verlengd tot 14 september

Net halfweg de actie zijn er al meer dan 2 miljoen figuurtjes uitgedeeld. Ook de marionetten worden gretig verzameld: daarvan gingen er al bijna 25.000 de deur uit. Ook de speciale smurfensite op de website van Delhaize is een succes met al meer dan 300.000 unieke bezoekers die alles samen zo’n 17.000 smurfendorpen hebben gebouwd.



Op vraag van de klanten en als gevolg van de nog toegenomen interesse sinds de bioscooprelease van de film “De Smurfen” heeft Delhaize nu besloten om de actie te verlengen tot 14 september. De distributeur maakt zich sterk dat er nog voldoende figuurtjes in voorraad zullen zijn tot het einde van de actie.

Iedereen smurft graantje mee

Niet alleen Delhaize en Tom&Co spinnen garen bij de rage rond de blauwe figuurtjes van Peyo. Tal van producenten zijn mee op de kar gesprongen. Zo kan al wie gaat tanken bij Q8 sinds kort sparen voor glazen met de beeltenis van een Smurf. Carrefour en O’Cool pakken uit met smurfenijs(jes). En Cookozi.be, het nieuwe online-initiatief van Colruyt, lanceerde een heus gamma met de beeltenis van de blauwe vriendjes, van ontbijtsets over bakvormen tot brooddozen en drinkbekers. En da’s maar een greep uit het enorme aanbod.


Zelfs op Facebook zijn de Smurfen een hit. Voor de tweede week op rij staat de game “The Smurfs & Co” op één in de gamebibliotheek van het sociale netwerk. “In het totaal spelen 3.902.785 mensen maandelijks ons spel”, aldus Chris Early, vicevoorzitter digitale distributie bij Ubisoft, dat het spel ook al uitbracht voor de Nintendo Wii en de DS.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top