1,6 miljoen knoopjes worden kunstwerk

1,6 miljoen knoopjes worden kunstwerk

De klanten van Veritas hebben de voorbije maanden maar liefst 1.582.579 oude knopen naar de 105 winkels van de keten teruggebracht. Die wil ze nu door kinderen in moeilijke leefomstandigheden laten gebruiken om een kunstwerk te maken. Op die manier wil Veritas zijn 120e verjaardag op een originele manier vieren.

Projecten voor kansarme kinderen

Veritas koos in elke Belgische provincie en in Brussel een project uit van een organisatie die betrokken is bij de leefwereld van kinderen die te maken hebben met ziekte of kansarmoede. Dat project wordt straks in een knoopjes-kunstwerk gegoten: zo zullen onder meer op een kinderboerderij diertjes gemaakt met knopen, krijgen diverse speelruimtes een eigen knopenversiering en worden pedagogische materialen opgeleukt met knopen.

 

Dat Veritas de knop centraal plaatste, is geen verrassing: de knop is het uithangbord van de keten, die in 1892 startte toen Jean-Baptiste Leestmans in de Lange Beeldekensstraat in Antwerpen een merceriezaak kocht en naast de eigen klanten ook leurders bevoorraadde die met mercerie en haaraccessoires van deur tot deur gingen. Het was het begin van een stelselmatige groei. In 1924 verscheen voor het eerst de naam Veritas. Vandaag telt de keten 105 winkels.

 

De voorbije maanden organiseerde Veritas al tal van acties voor zijn feestjaar. Nu volgt de afsluiting met een actie voor het goede doel. De projecten worden uitgewerkt van 8 januari tot midden februari.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top