1,6 miljoen knoopjes worden kunstwerk

1,6 miljoen knoopjes worden kunstwerk

De klanten van Veritas hebben de voorbije maanden maar liefst 1.582.579 oude knopen naar de 105 winkels van de keten teruggebracht. Die wil ze nu door kinderen in moeilijke leefomstandigheden laten gebruiken om een kunstwerk te maken. Op die manier wil Veritas zijn 120e verjaardag op een originele manier vieren.

Projecten voor kansarme kinderen

Veritas koos in elke Belgische provincie en in Brussel een project uit van een organisatie die betrokken is bij de leefwereld van kinderen die te maken hebben met ziekte of kansarmoede. Dat project wordt straks in een knoopjes-kunstwerk gegoten: zo zullen onder meer op een kinderboerderij diertjes gemaakt met knopen, krijgen diverse speelruimtes een eigen knopenversiering en worden pedagogische materialen opgeleukt met knopen.

 

Dat Veritas de knop centraal plaatste, is geen verrassing: de knop is het uithangbord van de keten, die in 1892 startte toen Jean-Baptiste Leestmans in de Lange Beeldekensstraat in Antwerpen een merceriezaak kocht en naast de eigen klanten ook leurders bevoorraadde die met mercerie en haaraccessoires van deur tot deur gingen. Het was het begin van een stelselmatige groei. In 1924 verscheen voor het eerst de naam Veritas. Vandaag telt de keten 105 winkels.

 

De voorbije maanden organiseerde Veritas al tal van acties voor zijn feestjaar. Nu volgt de afsluiting met een actie voor het goede doel. De projecten worden uitgewerkt van 8 januari tot midden februari.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Recordwinst voor moederbedrijf Uniqlo

11/01/2018

Fast Retailing, het moederbedrijf van het Japanse modemerk Uniqlo, heeft in het eerste kwartaal een recordwinst neergezet. Dat heeft het te danken aan de verkoop in het buitenland, die voor het eerst groter was dan die in Japan.

Lichte omzetgroei voor Marie Jo & Co

11/01/2018

De Oost-Vlaamse lingerieproducent Van de Velde heeft in 2017 een lichte omzetgroei geboekt tot 208,7 miljoen euro. De retailtak scoorde daarbij een stuk beter deed dan de groothandelsactiviteiten.

Back to top