2 procent meer verkocht tijdens zomersolden

2 procent meer verkocht tijdens zomersolden

2 procent meer verkocht tijdens zomersolden
http://www.shutterstock.com/nl/pic-262072700/

Tijdens de solden hebben handelaars 2 procent meer omzet gehaald in vergelijking met een jaar eerder. Daarbij waren vooral de grote kortingen van meer dan 50 procent populair. Dat blijkt uit een rondvraag van Comeos.

 

Minder damesartikelen verkocht

De solden kwamen dit jaar wel traag op gang, vermoedelijk door het slechte weer. Op de zonnige dagen was het dan vaak weer te warm om veel volk op de been te brengen. Bij de verkoop waren de typische zomerstuks, zoals sandalen, shorts en jurkjes populair.

 

De damesartikelen verkochten minder goed dan een jaar eerder, maar dat werd gecompenseerd door een betere verkoop van de kinder- en mannencollecties. Daarbij gingen vooral stuks met 50 of 70 procent goed over de toonbank.

 

Dit weekend is het laatste weekend van de solden. Traditioneel worden er dan grote kortingen gegeven, omdat handelaars proberen om nog zoveel mogelijk stock verkocht te krijgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.