Abercrombie & Fitch gebruikt kleur om mobiele verkoop te stuwen

Abercrombie & Fitch gebruikt kleur om mobiele verkoop te stuwen

Het Amerikaanse modebedrijf Abercrombie & Fitch heeft onder andere met behulp van kleuren zijn mobiele verkoop weten te stuwen. Daarnaast heeft het nog enkele andere veranderingen doorgevoerd, die noodzakelijk waren om de mobiele ervaring te verbeteren.

 

'Mobile snacking'

Volgens Anshuman Tenaja, hoofd van digital product management bij Abercrombie & Fitch hebben mobiele shoppers minder tijd en dus moeten ze sneller kunnen zien wat er belangrijk is op een pagina. Daarvoor gebruikt het merk bepaalde kleuren, die volgens de wetenschap consumenten onbewust sneller beslissingen laten nemen. Dat schrijft Mobile Commerce Daily.

 

Ook op andere manieren wil Tenaja ervoor zorgen dat klanten sneller een aankoop plaatsen. Zo heeft elke productpagina een grote ‘add to bag’-knop, die bepaalde consumenten zal aanzetten om sneller te beslissen. Die knop is natuurlijk ook in een kleur die de drang om te beslissen nog groter maakt.

 

Abercrombie & Fitch heeft daarenboven onderzoek gedaan naar de manier waarop een product moet getoond worden. Op mobiele toestellen zijn de schermen immers kleiner en dus moeten de afbeeldingen zo goed mogelijk het product weergeven. Belangrijk daarbij is om een zo gestroomlijnd mogelijke ervaring aan te bieden.

 

Daarnaast wil het modebedrijf ook ‘mobile snacking’ mogelijk maken. Daarbij kunnen bezoekers van de app of de mobiele site snel items toevoegen aan een verlanglijstje, zonder dat ze daarom al een aankoop moeten plaatsen. Tenaja zegt geen probleem te hebben met dat snacken, omdat het later ook tot een aankoop kan leiden. Een aankoop die er misschien niet zou zijn als je de mogelijkheid tot mobile snacking niet zou aanbieden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

De moeilijkste tijd is voorbij voor de modesector, besluit McKinsey in de studie The State of Fashion 2018. Al wordt niks nog zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

 

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken

05/12/2017

In februari van dit jaar kreeg supermodel Gigi Hadid de eer om een Barbiepop naar haar gelijkenis te ontvangen. Die werd gemaakt om de samenwerking tussen Hadid en modemerk Tommy Hilfiger te vieren. Nu komt de Barbie ook in de winkelrekken.

Onderzoek naar belastingontduiking bij Gucci

04/12/2017

Op de kantoren van Gucci in Milaan en Firenze heeft de Italiaanse politie huiszoekingen gehouden omwille van mogelijke belastingontduiking. Gucci geeft toe dat er een onderzoek gaande is en zegt zijn volledige medewerking te verlenen.

Back to top