Abercrombie & Fitch gebruikt kleur om mobiele verkoop te stuwen | RetailDetail

Abercrombie & Fitch gebruikt kleur om mobiele verkoop te stuwen

Abercrombie & Fitch gebruikt kleur om mobiele verkoop te stuwen

Het Amerikaanse modebedrijf Abercrombie & Fitch heeft onder andere met behulp van kleuren zijn mobiele verkoop weten te stuwen. Daarnaast heeft het nog enkele andere veranderingen doorgevoerd, die noodzakelijk waren om de mobiele ervaring te verbeteren.

 

'Mobile snacking'

Volgens Anshuman Tenaja, hoofd van digital product management bij Abercrombie & Fitch hebben mobiele shoppers minder tijd en dus moeten ze sneller kunnen zien wat er belangrijk is op een pagina. Daarvoor gebruikt het merk bepaalde kleuren, die volgens de wetenschap consumenten onbewust sneller beslissingen laten nemen. Dat schrijft Mobile Commerce Daily.

 

Ook op andere manieren wil Tenaja ervoor zorgen dat klanten sneller een aankoop plaatsen. Zo heeft elke productpagina een grote ‘add to bag’-knop, die bepaalde consumenten zal aanzetten om sneller te beslissen. Die knop is natuurlijk ook in een kleur die de drang om te beslissen nog groter maakt.

 

Abercrombie & Fitch heeft daarenboven onderzoek gedaan naar de manier waarop een product moet getoond worden. Op mobiele toestellen zijn de schermen immers kleiner en dus moeten de afbeeldingen zo goed mogelijk het product weergeven. Belangrijk daarbij is om een zo gestroomlijnd mogelijke ervaring aan te bieden.

 

Daarnaast wil het modebedrijf ook ‘mobile snacking’ mogelijk maken. Daarbij kunnen bezoekers van de app of de mobiele site snel items toevoegen aan een verlanglijstje, zonder dat ze daarom al een aankoop moeten plaatsen. Tenaja zegt geen probleem te hebben met dat snacken, omdat het later ook tot een aankoop kan leiden. Een aankoop die er misschien niet zou zijn als je de mogelijkheid tot mobile snacking niet zou aanbieden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top