Abercrombie & Fitch gebruikt kleur om mobiele verkoop te stuwen

Abercrombie & Fitch gebruikt kleur om mobiele verkoop te stuwen

Het Amerikaanse modebedrijf Abercrombie & Fitch heeft onder andere met behulp van kleuren zijn mobiele verkoop weten te stuwen. Daarnaast heeft het nog enkele andere veranderingen doorgevoerd, die noodzakelijk waren om de mobiele ervaring te verbeteren.

 

'Mobile snacking'

Volgens Anshuman Tenaja, hoofd van digital product management bij Abercrombie & Fitch hebben mobiele shoppers minder tijd en dus moeten ze sneller kunnen zien wat er belangrijk is op een pagina. Daarvoor gebruikt het merk bepaalde kleuren, die volgens de wetenschap consumenten onbewust sneller beslissingen laten nemen. Dat schrijft Mobile Commerce Daily.

 

Ook op andere manieren wil Tenaja ervoor zorgen dat klanten sneller een aankoop plaatsen. Zo heeft elke productpagina een grote ‘add to bag’-knop, die bepaalde consumenten zal aanzetten om sneller te beslissen. Die knop is natuurlijk ook in een kleur die de drang om te beslissen nog groter maakt.

 

Abercrombie & Fitch heeft daarenboven onderzoek gedaan naar de manier waarop een product moet getoond worden. Op mobiele toestellen zijn de schermen immers kleiner en dus moeten de afbeeldingen zo goed mogelijk het product weergeven. Belangrijk daarbij is om een zo gestroomlijnd mogelijke ervaring aan te bieden.

 

Daarnaast wil het modebedrijf ook ‘mobile snacking’ mogelijk maken. Daarbij kunnen bezoekers van de app of de mobiele site snel items toevoegen aan een verlanglijstje, zonder dat ze daarom al een aankoop moeten plaatsen. Tenaja zegt geen probleem te hebben met dat snacken, omdat het later ook tot een aankoop kan leiden. Een aankoop die er misschien niet zou zijn als je de mogelijkheid tot mobile snacking niet zou aanbieden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Winst Uniqlo meer dan verdubbeld

12/10/2017

Het Japanse Uniqlo heeft in het voorbije boekjaar zijn winst meer dan verdubbeld. De omzet ging er nochtans maar met iets meer dan 4% op vooruit. De modeketen verwacht dat de internationale verkoop binnenkort groter is dan die in Japan.

Ook Gucci stopt nu met bont

12/10/2017

Modemerk Gucci gaat geen bont meer verwerken in zijn kleding en accessoires. Dat heeft CEO Marco Bizzarri aangekondigd tijdens een toespraak in het London College of Fashion, bij de uitreiking van de Kering Award voor duurzame mode.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Back to top