RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Adidas verwacht heropleving in 2021

icon
Mode10 maart, 2021

Het gaat weer beter met Adidas: het laatste kwartaal van 2020 zag het sportlabel lichte groei. Voor het komende jaar verwachten de Duitsers zelfs een sterke heropleving, gesterkt door een ambitieus vijfjarenplan.

 

2021 weer dubbelcijferige groei

Adidas boekte in het voorbije vierde kwartaal een omzet van 5,55 miljard euro, zonder wisselkoerseffecten goed voor een stijging van 1%. Analisten hadden slechts een omzet van 5,47 miljard euro verwacht, aldus MarketWatch. Alle markten, behalve de Europese door aanhoudende lockdowns, tekenden groei op. Het bedrijfsresultaat daalde in het kwartaal weliswaar van 245 miljoen euro naar 225 miljoen. De operationele marge bleef quasi stabiel op 4,1%.

Voor het volledige jaar kelderde de nettowinst met 78% tot 432 miljoen euro, terwijl de omzet met 16% naar beneden tuimelde tot 19,8 miljard euro. E-commerce maakte daarvan een vijfde uit, goed voor een stijging van 53% tot meer dan 4 miljard euro. Vlaggenschip Adidas zelf zag de verkoop met 13% dalen, terwijl de omzet bij Reebok met 16% zakte. 

Het sportieve concern is niettemin optimistisch over de toekomst. Reebok wordt al in het eerste trimester uit de boekhouding geschrapt en hoofdmerk Adidas verwacht in 2021 in alle regio’s een omzetstijging, met China, Latijns-Amerika en Azië-Pacific als koplopers. De totale verkoop zou liefst 15 tot 20% moeten groeien, klinkt het ambitieus.  De operationele marge zou zo opklimmen tot 9 à 10%, met een nettowinst tussen de 1,25 en 1,45 miljard euro.

 

Vijfjarenplan “Own the Game”

Adidas maakt ook een nieuw vijfjarenplan bekend: onder de noemer “Own the Game” streeft de groep ernaar de omzet jaarlijks met 10% te laten stijgen tot 2025. De Duitse sportkledingfabrikant wil de e-commerceverkoop nog eens verdubbelen en beoogt ook dubbel zoveel duurzame materialen te gaan gebruiken. De winst hoort op die manier liefst 18% per jaar te klimmen. 

Rechtstreekse verkoop aan de consument moet daarbij helpen: het is de bedoeling dat 80% van de inkomstengroei zal komen van direct-to-consumeractiviteiten, net als ongeveer de helft van alle omzet in 2025. CEO Rorsted wil ook meer inzetten op innovatie, producten voor vrouwen en duurzaamheid. Over vijf jaar moeten negen op de tien items op de een of andere manier duurzaam zijn. 

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode12 december, 2025
    Lululemon zet CEO aan de deur

    De Canadese sportmodeketen Lululemon heeft zijn CEO Calvin McDonald aan de deur gezet, met ingang vanaf 31 januari 2026. De zoektocht naar een opvolger is begonnen, intussen nemen CFO Meghan Frank en CCO André Maestrini het stokje over.

  • icon
    Mode11 december, 2025
    Mango groeit in sneltempo naar 60 winkels in VS

    Mango is aan een forse versnelling bezig in de Verenigde Staten: met een winkel in Chicago bereikt de keten de mijlpaal van zestig locaties in de VS. De vooruitgang is opmerkelijk: de kaap van vijftig werd pas in juni gerond.

  • icon
    Mode11 december, 2025
    Onderzoek: gerecycled polyester is vervuilender dan nieuw

    Een nieuw onderzoek ondergraaft de duurzaamheidsreputatie van gerecycled polyester (rPET), een materiaal dat de mode-industrie jarenlang als ecologisch alternatief heeft gepositioneerd. Tijdens het wassen blijkt rPET aanzienlijk meer microplastics uit te stoten dan nieuw polyester.

Meest gelezen
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food18 november, 2025
    Dit worden de uitbaters van de Delhaize-supermarkten op de Cora-sites
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN