Adidas maakt Originals-winkels 'future proof'

Adidas maakt Originals-winkels 'future proof'

Adidas heeft een nieuw concept voor zijn eigen Originals-winkels naar buiten gebracht. De winkels zullen wifi krijgen en mobiele laadpunten, om zo jongeren langer in de winkel te houden.

Langer in winkel houden

Het uiteindelijke doel van het nieuwe concept is de leeftijdscategorie van 16 jaar tot 24 jaar langer in de winkel houden. "Winkelen is heel sociaal voor deze generatie. Ze hebben een plaats nodig om rond te hangen. Hoe langer de consument in de winkel blijft, hoe meer hij zal uitgeven", zegt global head of retail enviroments Ted Mager aan Reuters.

 

Naast de wifilounge en de plek om mobiele apparaten op te laden, zal het interieur van de winkels terug naar de basis worden gebracht: er zal veel gewerkt worden met zichtbaar beton en verlichting. Het nieuwe concept komt alvast in dertig steden, waaronder Londen en Shanghai.

 

Extra winkels

Adidas wil in 2014 250 extra winkels openen, vooral in Oost-Europa. In 2013 kwamen er al 294 nieuwe winkels bij, wat het totaal op 2.740 winkels brengt. Daarvan zijn er ongeveer 250 winkels die opereren onder de naam Adidas Originals. De 7.500 Adidas-winkels die in China onder franchise werken, horen daar niet bij.

 

In 2013 waren de eigen winkels van Adidas goed voor een kwart van de totale omzet van 14,5 miljard euro.

Tags: