Adidas maakt Originals-winkels 'future proof' | RetailDetail

Adidas maakt Originals-winkels 'future proof'

Adidas maakt Originals-winkels 'future proof'

Adidas heeft een nieuw concept voor zijn eigen Originals-winkels naar buiten gebracht. De winkels zullen wifi krijgen en mobiele laadpunten, om zo jongeren langer in de winkel te houden.

Langer in winkel houden

Het uiteindelijke doel van het nieuwe concept is de leeftijdscategorie van 16 jaar tot 24 jaar langer in de winkel houden. "Winkelen is heel sociaal voor deze generatie. Ze hebben een plaats nodig om rond te hangen. Hoe langer de consument in de winkel blijft, hoe meer hij zal uitgeven", zegt global head of retail enviroments Ted Mager aan Reuters.

 

Naast de wifilounge en de plek om mobiele apparaten op te laden, zal het interieur van de winkels terug naar de basis worden gebracht: er zal veel gewerkt worden met zichtbaar beton en verlichting. Het nieuwe concept komt alvast in dertig steden, waaronder Londen en Shanghai.

 

Extra winkels

Adidas wil in 2014 250 extra winkels openen, vooral in Oost-Europa. In 2013 kwamen er al 294 nieuwe winkels bij, wat het totaal op 2.740 winkels brengt. Daarvan zijn er ongeveer 250 winkels die opereren onder de naam Adidas Originals. De 7.500 Adidas-winkels die in China onder franchise werken, horen daar niet bij.

 

In 2013 waren de eigen winkels van Adidas goed voor een kwart van de totale omzet van 14,5 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.