Adidas maakt Originals-winkels 'future proof'

Adidas maakt Originals-winkels 'future proof'

Adidas heeft een nieuw concept voor zijn eigen Originals-winkels naar buiten gebracht. De winkels zullen wifi krijgen en mobiele laadpunten, om zo jongeren langer in de winkel te houden.

Langer in winkel houden

Het uiteindelijke doel van het nieuwe concept is de leeftijdscategorie van 16 jaar tot 24 jaar langer in de winkel houden. "Winkelen is heel sociaal voor deze generatie. Ze hebben een plaats nodig om rond te hangen. Hoe langer de consument in de winkel blijft, hoe meer hij zal uitgeven", zegt global head of retail enviroments Ted Mager aan Reuters.

 

Naast de wifilounge en de plek om mobiele apparaten op te laden, zal het interieur van de winkels terug naar de basis worden gebracht: er zal veel gewerkt worden met zichtbaar beton en verlichting. Het nieuwe concept komt alvast in dertig steden, waaronder Londen en Shanghai.

 

Extra winkels

Adidas wil in 2014 250 extra winkels openen, vooral in Oost-Europa. In 2013 kwamen er al 294 nieuwe winkels bij, wat het totaal op 2.740 winkels brengt. Daarvan zijn er ongeveer 250 winkels die opereren onder de naam Adidas Originals. De 7.500 Adidas-winkels die in China onder franchise werken, horen daar niet bij.

 

In 2013 waren de eigen winkels van Adidas goed voor een kwart van de totale omzet van 14,5 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top