Adidas maakt Originals-winkels 'future proof' | RetailDetail

Adidas maakt Originals-winkels 'future proof'

Adidas maakt Originals-winkels 'future proof'

Adidas heeft een nieuw concept voor zijn eigen Originals-winkels naar buiten gebracht. De winkels zullen wifi krijgen en mobiele laadpunten, om zo jongeren langer in de winkel te houden.

Langer in winkel houden

Het uiteindelijke doel van het nieuwe concept is de leeftijdscategorie van 16 jaar tot 24 jaar langer in de winkel houden. "Winkelen is heel sociaal voor deze generatie. Ze hebben een plaats nodig om rond te hangen. Hoe langer de consument in de winkel blijft, hoe meer hij zal uitgeven", zegt global head of retail enviroments Ted Mager aan Reuters.

 

Naast de wifilounge en de plek om mobiele apparaten op te laden, zal het interieur van de winkels terug naar de basis worden gebracht: er zal veel gewerkt worden met zichtbaar beton en verlichting. Het nieuwe concept komt alvast in dertig steden, waaronder Londen en Shanghai.

 

Extra winkels

Adidas wil in 2014 250 extra winkels openen, vooral in Oost-Europa. In 2013 kwamen er al 294 nieuwe winkels bij, wat het totaal op 2.740 winkels brengt. Daarvan zijn er ongeveer 250 winkels die opereren onder de naam Adidas Originals. De 7.500 Adidas-winkels die in China onder franchise werken, horen daar niet bij.

 

In 2013 waren de eigen winkels van Adidas goed voor een kwart van de totale omzet van 14,5 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.