Adidas maakt Originals-winkels 'future proof'

Adidas maakt Originals-winkels 'future proof'

Adidas heeft een nieuw concept voor zijn eigen Originals-winkels naar buiten gebracht. De winkels zullen wifi krijgen en mobiele laadpunten, om zo jongeren langer in de winkel te houden.

Langer in winkel houden

Het uiteindelijke doel van het nieuwe concept is de leeftijdscategorie van 16 jaar tot 24 jaar langer in de winkel houden. "Winkelen is heel sociaal voor deze generatie. Ze hebben een plaats nodig om rond te hangen. Hoe langer de consument in de winkel blijft, hoe meer hij zal uitgeven", zegt global head of retail enviroments Ted Mager aan Reuters.

 

Naast de wifilounge en de plek om mobiele apparaten op te laden, zal het interieur van de winkels terug naar de basis worden gebracht: er zal veel gewerkt worden met zichtbaar beton en verlichting. Het nieuwe concept komt alvast in dertig steden, waaronder Londen en Shanghai.

 

Extra winkels

Adidas wil in 2014 250 extra winkels openen, vooral in Oost-Europa. In 2013 kwamen er al 294 nieuwe winkels bij, wat het totaal op 2.740 winkels brengt. Daarvan zijn er ongeveer 250 winkels die opereren onder de naam Adidas Originals. De 7.500 Adidas-winkels die in China onder franchise werken, horen daar niet bij.

 

In 2013 waren de eigen winkels van Adidas goed voor een kwart van de totale omzet van 14,5 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top