Alibaba neemt participatie in Turkse moderetailer | RetailDetail

Alibaba neemt participatie in Turkse moderetailer

Alibaba neemt participatie in Turkse moderetailer
Shutterstock.com

Alibaba wordt de nieuwe strategische partner van Trendyol, een van de bekendste e-commercebedrijven in Turkije. De Chinese retailgroep versterkt daarmee zijn aanwezigheid in Europa.

 

Groeiende markt

Het Chinese internetbedrijf gaat zijn Turkse partner ondersteunen op het vlak van technologie, onlinehandel, mobiele betalingen, logistiek en internationale contacten en neemt ook een financiële participatie, waarover echter geen details worden vrijgegeven

 

Volgens Michael Evans, voorzitter en bestuurslid bij Alibaba Group, is Turkije een markt met groot potentieel. Het is één van de jongste landen van Europa, met 80 miljoen inwoners en een sterk groeiende e-commerceomzet. Demet Mutlu (foto), oprichtster en CEO van Trendyol, is verheugd omdat Alibaba altijd haar grote voorbeeld was: “Dankzij deze samenwerking krijgen Turkse merken en producenten toegang tot honderden miljoenen klanten.”

 

Trendyol werd opgericht in 2010. Het bedrijf heeft vandaag een marktaandeel van 3,5% met 16 miljoen gebruikers en meer dan 90 miljoen maandelijkse bezoekers. Het is de snelst groeiende e-commercespeler in Turkije. De oprichters en het huidige managementteam blijven aan boord.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.